Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra J 2012 1,4T A14NET - gotuje się płyn w układzie chłodzenia.

blue4891 28 Mar 2016 11:36 28983 107
  • #31
    gimak
    Poziom 39  
    blue4891 napisał:
    -trzeci czujnik jest wciskany do chłodnicy również zabezpieczany taka zawleczka

    A za co odpowiada ten czujnik? Przypuszczam że że ma związek z wentylatorem i jeżeli on jest odpowiedzialny za załączanie wentylatora, to przy tej uwadze
    blue4891 napisał:
    dwa czujniki są takie same ten nad skrzynia i w chłodnicy więc je też podmienialiśmy

    i zakładam, że efekt był taki sam, to uważam że czujnik w chłodnicy jest dobry, a ewentualny feler jest w obwodzie w który jest wpięty, np. zły styk i związana z tym większa oporność co powoduje że sterownik załączający wentylator widzi niższą temperaturę niż jest faktycznie.
    blue4891 napisał:
    weże nie są twarde na syyyy nie zwracałem uwagi

    Ten wpis trochę przewraca to wszystko do góry nogami, bo przy zamkniętym (ciśnieniowym) układzie chłodzenia i sprawnym korku ( na chłodnicy lub zbiorniku wyrównawczym - nie wiem który w oplu za to odpowiada) gdy dochodzi do zagotowania płynu lub jest przedmuch, to węże do chłodnicy muszą być twarde.
    Przewraca o tyle, że przy temperaturze 110 st. przy otwartym układzie chłodzenia (miękkie węże > felerny korek), nie ma byka - musi dość do zagotowania płynu.
  • #32
    jurekk55
    Poziom 36  
    Wykonaj test wentylatorów silnika, pracują na wszystkich biegach?
  • #33
    kamil win
    Poziom 11  
    Ale panowie twarde węże będą w tedy gdy wydmuchało uszczelkę pod głowicą. A wentylatory też mogą być słuszną sugestią bo może nie włączać się pierwszy bieg. Ale w takim razie dlaczego na komputerze pokazuje większą temperaturę niż w samochodzie? mogą być czujniki.
  • #34
    przemek cichocki
    Poziom 8  
    Witam. Moja astra 1.4 turbo silnik A14NET. jestem juz zdesperowany. prosze o pomoc. nikt nie wie w czym tkwi problem. Silnik po wymianie, nowy z 2016 roku, przebieg udokumentowany 5100 km. SILNIK GOTUJE!!! na desce pokazuje 90c, w silniku woda wrze, czujnik sprawdzony(w oplu powiedzieli ze tak ma pokazywac 90c), pompa sprawdzona jest ok, termostat otwiera dopiero gdy silnik sie wylaczy(termostat nowy), pokazuje tylko na wyswietlaczu ze jest niski poziom poziomu plynu... mimo ze plyn jest na maxa a plynu nie ubywa... jak juz termostat pusci goraca woda idzie na chlodnice, waz goracy , chlodnica zimna. prosze o pomoc i ewentualne pytania
  • #35
    jurekk55
    Poziom 36  
    przemek cichocki napisał:
    jak juz termostat pusci goraca woda idzie na chlodnice, waz goracy , chlodnica zimna.


    Co Ci jeszcze dodać? Ogrzewanie działa prawidłowo? Sprawdź CO2 w w układzie i drożność chłodnicy.
  • #36
    przemek cichocki
    Poziom 8  
    test co2 zrobiony, brak spalin, robiony 3 razy, ogrzewanie działa bardzo dobrze, chlodnice sprawdzalismy poprzez wlanie gotowanej wody z czajnika, powoli ale robi sie goraca w calosci, jednak ten termostat dziwnie pozno puszcza jak juz w silniku sie gotuje i to konkretnie i to dopiero po wylaczeniu silnika, a jak termostat pusci na wylaczonym silniku to goraca woda powinna isc na chlodnice czy nie?
  • #37
    jurekk55
    Poziom 36  
    przemek cichocki napisał:
    a jak termostat pusci na wylaczonym silniku to goraca woda powinna isc na chlodnice czy nie?


    Podpowiesz mi co miałoby przepompować wodę w tym wypadku?
    Auto na warsztat, diagnoza tego problemu to nie majątek.
  • #38
    przemek cichocki
    Poziom 8  
    mechanik twierdzi ze mimo wszystko chlodnica powinna zrobic sie goraca jak juz termostat otworzy... u mnie z mechanika slabo... chodzi mi o fakt ze silnik jest faktycznie nowy, na starym byly te same objawy, dlatego UPG odpada, sama glowica rowniez , blok tez jest ok. wymieniony korek, pompa wody niby sprawdzana i jest ok, termostat wymieniony na nowy oryginal, (jednak otworzy sie dopiero gdy zgasi sie silnik, a w silniku dawno juz gotuje), wtedy waz za termostatem robi sie cieply, chlodnica zimna, na komputerze zero bledow, tylko pokazuje na desce ze jest niski poziom plynu chlodzacego( moze ten czujnik poziomu cos mieszac? ) jutro go wymieniam. Czy zapchana chlodnice mozna sprawdzic wlewajac do niej gotujaca sie wode z czajnika czy to moze blednie interpretowac?) no i wreszcie czy zapchana chlodnica ma wplyw na otwieranie termostatu? samochod byl u 3 mechanikow, od czego zaczac zeby miec pewnosc, naprawde juz nie mam gdzie sie zwrocic, dlatego szukam pomocy na forum...
  • #41
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  
    Po pierwsze nie możesz wypuszczać ciśnienia z ukłądu bo ci go zagotuje, po drugie ukłąd jest wysokotemperaturowy i temperatura 104'C jest normalna przy małych obciążeniach, jedź non stop drogą paręnaście km i zobacz czy ci zagotuje.
    Bo widzę że Twój mechanik problemy tam gdzie ich nie ma.
  • #42
    gimak
    Poziom 39  
    przemek cichocki napisał:
    mechanik twierdzi ze mimo wszystko chlodnica powinna zrobic sie goraca jak juz termostat otworzy...

    W pewnym sensie ma rację, bo gorący blok silnika, to tak jakby kocioł CO, a chłodnica, to tak jakby kaloryfer, czyli układ ogrzewania z obiegiem konfekcyjnym. Chyba na tej zasadzie działały układy chłodzenia w pierwszych silnikach spalinowych.
  • #43
    jurekk55
    Poziom 36  
    przemek cichocki napisał:
    tak wyglada termostat,


    Po dziesiątkach lat w zawodzie już wiem jak wygląda termostat. Nie interesuje mnie fota z oferty części , a ten egzemplarz zamontowany w Twoim aucie.

    przemek cichocki napisał:
    podobno jest elektrycznie sterowany


    Nie ma "podobno" , Ma być na pewno, tak jak zaprojektował producent. Astra J to nie Syrena Bosto.

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Po pierwsze nie możesz wypuszczać ciśnienia z ukłądu bo ci go zagotuje,

    Przestrzegasz tego ? Korek sprawny?
  • #44
    przemek cichocki
    Poziom 8  
    zrobie jak radzisz jutro po pracy, samochod stoi na warsztacie ale mam jeszcze jedno pytanie.... dlaczego chlodnica mimo wysokiej temperatury na postoju nie robi sie goraca? nagrzewamy silnik na postoju do wrzenia a termostat nie puszcza, dopiero po wylaczeniu zaplonu puszcza termostat a chlodnica dalej zimna...
  • #46
    jurekk55
    Poziom 36  
    jurekk55 napisał:
    Nie interesuje mnie fota z oferty części , a ten egzemplarz zamontowany w Twoim aucie.


    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Po pierwsze nie możesz wypuszczać ciśnienia z ukłądu bo ci go zagotuje,


    To sobie wyjaśnimy , jak wrzucisz fotę termostatu.
    przemek cichocki napisał:
    (jednak otworzy sie dopiero gdy zgasi sie silnik, a w silniku dawno juz gotuje),
    .

    Potrzebny będzie jednak kumaty elektryk z wiedzą jak zastąpić funkcję wykonywaną przez sterownik silnika.
  • #47
    przemek cichocki
    Poziom 8  
    w silniku wrze a chlodnica zimna
  • #48
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  
    przemek cichocki napisał:
    w silniku wrze a chlodnica zimna


    WIesz jak bym czytał powieść historyczną i był to opis sytuacji w karczmie...


    Termostat 103/92'C więc bez ciśnienia masz kuku. Tu liczą się liczby i dane .

    W ogóle jak auto jeździ?
  • #49
    przemek cichocki
    Poziom 8  
    termostat powinien otwierac przy okreslonej temperaturze samoistnie czy jest sterowany elektronicznie przez jakis sterownik?
  • #51
    przemek cichocki
    Poziom 8  
    auto jezdzilo dobrze, teraz nie jezdzilem, z obawy zeby uszczelki nie przedmuchalo, dziwne jest to, ze po osiagnieciu temperatury ponad 100c nie otwiera termostat a dopiero po wylaczeniu zaplonu...
  • #52
    jurekk55
    Poziom 36  
    Znajdź kogoś w pobliżu z Tech2. Niech wykona procedurę kontroli elementów wykonawczych.
  • #53
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  
    Kolego q.... piszę po raz ostatni, dopóki nie jedziesz doputy termostat otwiera się przy 103'c A JAK ZACZNIESZ JEACHAĆ, zmienia się mu temperatura otwarcia na 92'C.

    Dodano po 49 [sekundy]:

    przemek cichocki napisał:
    dziwne jest to


    To nie jest dziwne, to norma w dzisiejszych padlinach.
  • #54
    ociz
    Moderator Samochody
    Weź się w końcu ogarnij i przyjmij do wiadomości że tam ma być ponad 100. Jedynie przy większych obciążeniach ECU załącza grzałkę w termostacie tak żeby temperatura spadła do około 90.
    Ostatnio nawet jeździłem pastuchem B5 w dieslu z temperaturą silnika dochodzącą do 120°C i nic się nie gotowało ani nawet zbytnio węże nie spuchły. Jedynie właściciel mało z gacie nie zrobił jak zobaczył faktyczną temperaturę, bo na wskaźniku ledwie 90 przekroczyło.
  • #55
    przemek cichocki
    Poziom 8  
    czyli mam rozumiec, ze jezeli samochod stoi na postoju, a temperatura przekracza ponad 100 stopni, w silniku woda wrze, a termostat nie otwiera, to jest normalne zjawisko?
  • #57
    ociz
    Moderator Samochody
    przemek cichocki napisał:
    woda wrze

    Lanie wody zamiast odpowiedniego płynu do układu chłodzenia to jeden debilizm, pozostawianie układu otwartego drugi.
  • #58
    przemek cichocki
    Poziom 8  
    mialem na mysli plyn , nie wode
  • #59
    gimak
    Poziom 39  
    przemek cichocki napisał:
    czyli mam rozumiec, ze jezeli samochod stoi na postoju, a temperatura przekracza ponad 100 stopni, w silniku woda wrze, a termostat nie otwiera, to jest normalne zjawisko?

    Nie jest to normalne zjawisko, bo woda w silniku nie powinna zawrzeć przy tej temperaturze, po to jest podnoszone ciśnienie w układzie chłodzenia, aby do tego nie dopuścić. Jeżeli się tak dzieje, to wniosek, że w układzie nie ma właściwego ciśnienia, za które odpowiedzialny jest zaworek ciśnieniowy w korku na zbiorniku wyrównawczym lub chłodnicy (nie wiem jak to jest w astrze). Ponadto pęcherz pary wodnej wywołuje dokładnie takie same skutki w układzie chłodzenia, jak pęcherz powietrza.