Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra J 2012 1,4T A14NET - gotuje się płyn w układzie chłodzenia.

blue4891 19 Kwi 2018 21:46 19974 107
  • #91
    TYFI
    Poziom 8  
    Czy jest opcja że po zmieszaniu dwóch płynów może się dziać coś takiego ?

    Bo właśnie sobie przypomniałem, że podczas wymiany pierwszego korka od zbiorniczka, był duży problem
    z wydłubaniem pozostałości ze środka i po zakręceniu górnej części i przejechaniu paru km wyciekło trochę tego płynu.
    Braki zostały uzupełniony nowym płynem.

    Jak prawidłowo odpowietrzyć taki układ w razie potrzeby - gdybym zdecydował wywalić cały płyn z układu i zalać nowym ?

    Czy jest coś specjalnego, do tych chłodnic innego niż borygo ?
  • #92
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  
    TYFI napisał:
    Czy jest coś specjalnego, do tych chłodnic innego niż borygo ?


    Nie ma nic specjalnego, tylko układ musi być pod ciśnieniem. I nie otwieraj korka na ciepłym bo stracisz ciśnienie i w tej chili płyn zacznie wrzeć.
  • #93
    TYFI
    Poziom 8  
    Czyli nic z tym nie robić ?
    Objaw jest taki sam, czy jest zgaszony czy pracuje, w zbiorniczku od czasu do czasu dzieją się cuda.

    Wiatrak załącza się na chwilę i zaraz się wyłącza - nigdy się nie załączył na 2 bieg lub 3 tylko delikatnie się kręci od czasu do czasu.

    Czy wymiana płynu może coś zmienić ?
    Auto mam od 2 tygodni i nie mam pojęcia czym to było zalane, a mam spinę że mogę zagotować ten silnik jak będzie gorąco.

    Jak odpowietrzyć układ po wymianie płynu ?

    Dzięki za podpowiedz.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Ciekawy artykuł o płynie chłodniczym itp...

    https://motofocus.pl/artykuly-uzytkownikow/64...ny-do-chlodnic-oraz-obsluga-ukladu-chlodzenia
  • #94
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  
    TYFI napisał:
    Auto mam od 2 tygodni i nie mam pojęcia czym to było zalane, a mam spinę że mogę zagotować ten silnik jak będzie gorąco.

    Oczywiście że zagotujesz bo to jest zabawka.
    Po prostu po szybkiej jeździe musisz kawałek przejechać PSJ żeby wystudzić silnik, chłodnice, turbo.
    Takie klocki.
  • #95
    TYFI
    Poziom 8  
    Spokojnie - z tym studzeniem to znam temat

    Tutaj mamy taką sytuację że nawet jeśli auto stoi wystudzone i go odpalę, auto złapie 90st. to do momentu
    zgaszenia wszystko jest OK, załącza się wiatrak itp. a po zgaszeniu silnika ( nawet bez żadnej jazdy ) dzieją się cuda.
  • #96
    Mario B92
    Poziom 2  
    Witam, mam to samo tyle, że w 1.6 T 180 KM astra gtc.
    Świeżo auto kupione był delikatny wyciek płynu chłodzącego. Silnik umyty, aby znaleźć źródło wycieku i co? Brak. Samochód trochę pojezdził, na zegarach 90'C, podjeżdżam pod dom a tu bulgocze. Otwieram maske i jakies 2-3 min słyszę i widzę jak w zbiorniczku pojawia się powietrze podnosi się plyn i przelewem tym na prawo od korka leci plyn. Jazda spokojna to samo, jazda szybka to samo. Plyn czysty, wszystkie węże ciepłe i w miare twarde. Na desce zero problemów. Na drugi dzień błąd o niskim poziomie płynu, dolewam i to samo. Układ szczelny, trzyma cisnienie. Ktoś ma jakiś pomysł?
  • #97
    pawel980
    Poziom 16  
    Jaki płyn lejesz? temperatura wrzenia dobrego płynu to 120 - 130 stopni pod ciśnieniem jest to jeszcze więcej. Czy w układzie znajduje się płyn czy woda? Korek zbiorniczka sprawny? Jeśli nie to tak samo jak byś nagrzał auto i odkręcił korek płyn wywali bokiem.
  • #98
    Mario B92
    Poziom 2  
    Płyn mam zielony (zabrzmiało to jak blondi) wydaje mi się, że oryginalny GM, dolany został borygo różowy doraźnie. Wody absolutnie nie dolewam. Jutro jadę do mechanika sprawdzić dokładnie. Auto świeżo sprowadzone, auto jedzie 160 km/h czy 60 km/h płyn w normie, zatrzymuje się wszystko cacy (AC włączona), przyjadę 15-200 km nic się nie dzieje tylko bulgocze, na zegarach 90'C. Wyłączę klime to po zatrzymaniu i wyłączeniu silnika od razu płyn w górę i wyrzuca płyn przelewem. Korek chcę jutro jechać kupić nowy do ASO. Może być sytuacja, ze na ac wentylator chodzi i chłodzi a gdy wyłączy się klime to wentylatory nie chodzą? Sytuacja z kompem wygląda tak, że zero błędów. Jutro mam nadzieję, że zrobimy inspekcję wszystkich elementów i będziemy moze coś więcej wiedzieć. Od razu napiszę dla przyszłych szukających. Sam na razie szukam po omacku i ew może ktoś coś by coś wiedział.
  • #99
    gimak
    Poziom 38  
    Mario B92 napisał:
    Korek chcę jutro jechać kupić nowy do ASO.

    Korek to może być dobry trop. Pytanie dla mnie zasadnicze w tym wypadku, jaka jest faktycznie temperatura silnika w momencie jak wywala płyn. Ja sprawdziłbym też czujnik temperatury odpowiedzialny za załączanie wentylatora, bo to on może być powodem tych kłopotów.
    Mario B92 napisał:
    Może być sytuacja, ze na ac wentylator chodzi i chłodzi a gdy wyłączy się klime to wentylatory nie chodzą?

    Bardzo dobre spostrzeżenie, gdy temperatura silnika jest wysoka w momencie jego wyłączenia, lub wyłączenia klimy (przy włączonej klimie wentylator idzie z automatu), wentylator powinien dalej pracować, a za to odpowiedzialny jest czujnik temperatury odpowiedzialny za prace wentylatora. Mam sąsiada garażowego, który w swojej fieście ma podobne objawy, ale woli stale dolewać płyn, zamiast usunąć przyczynę.
  • #100
    tzok
    Moderator Samochody
    gimak napisał:
    wentylator powinien dalej pracować, a za to odpowiedzialny jest czujnik temperatury odpowiedzialny za prace wentylatora. Mam sąsiada garażowego, który w swojej fieście ma podobne objawy, ale woli stale dolewać płyn, zamiast usunąć przyczynę.
    Wentylatorami steruje ECU, przy wyłączonym zapłonie wentylatory nie mogą się załączyć (w starych samochodach się załączały ale obecnie nie mogą). Niemniej warto sprawdzić, czy działają wszystkie prędkości wentylatora.
  • #101
    Mario B92
    Poziom 2  
    gimak napisał:
    Mario B92 napisał:
    Korek chcę jutro jechać kupić nowy do ASO.

    Korek to może być dobry trop. Pytanie dla mnie zasadnicze w tym wypadku, jaka jest faktycznie temperatura silnika w momencie jak wywala płyn. Ja sprawdziłbym też czujnik temperatury odpowiedzialny za załączanie wentylatora, bo to on może być powodem tych kłopotów.
    Mario B92 napisał:
    Może być sytuacja, ze na ac wentylator chodzi i chłodzi a gdy wyłączy się klime to wentylatory nie chodzą?

    Bardzo dobre spostrzeżenie, gdy temperatura silnika jest wysoka w momencie jego wyłączenia, lub wyłączenia klimy (przy włączonej klimie wentylator idzie z automatu), wentylator powinien dalej pracować, a za to odpowiedzialny jest czujnik temperatury odpowiedzialny za prace wentylatora. Mam sąsiada garażowego, który w swojej fieście ma podobne objawy, ale woli stale dolewać płyn, zamiast usunąć przyczynę.


    A więc tak, trochę rozmyślałem na temat dlaczego niby sprawne a jednak coś boli astre, że aż płyn wylewa.
    Pojechałem do hurtowni, kupiłem zamiennik czujnika temperatury cieczy w chłodnicy. Poszperałem na forach i jedni twierdzili, że czujnik ten wywołuje z automatu załączenie się wentylatora.
    Pojechałem do mechanika, odpaliliśmy diagnostykę układu chłodzenia i?
    Bieg 1, jest, bieg 2 jest, bieg 3 jest... czyli wentylator sprawny.
    Czujnik temperatury? no i właśnie... czujnik cały czas 32'C i 54'C.
    Po włożeniu nowego czujnika temperatura załączenia wentylatora to: 109'C, od razu ładnie schładza.

    Koszt naprawy 54 zł.

    W ASO diagnoza 80-100 zł + naprawa, gość nakręcał mnie na nowy wentylator i dopiero po podaniu ceny domyśliłem się, że coś jest nie tak 1950 zł + wymiana bla bla bla :) ogólnie uważam, że warto poszperać na forach a dopiero później jechać do mechanika z jakąś wiedzą, by nie zostać nabitym w butelkę.
  • #102
    Anna82
    Poziom 2  
    Witam ja mam astra j z 2013 1.6 16v i mam duży problem z właśnie układem chłodzenia a dokładnie z czujnikiem. Byłam już na serwisie 2 razy wymienili ten czujnik od wody i znowu zaczęło cieknac mam plamę pod samochodem i znowu wyskoczyła informacja że mam uzupełnić płyn. Co jest nie tak?
  • #103
    Mario B92
    Poziom 2  
    Czujnik cieczy w chłodnicy, czujnik płynu w zbiorniczku, termostat, wentylator oraz korek. Te elementy mogą robić problem.

    Sytuacja u mnie jest opisana wyżej, być może masz termostat uwalony? Auto zagotuje się termostat nie puści na duży obieg i za duże ciśnienie w małym obiegu powoduje wywalenie płynu? Trzeba sprawdzić czy wentylatory załączają się oraz czy po zagrzaniu się auta termostat puszcza na chłodnice ciepłą wodę.

    Płyn wywala po zgaszeniu auta czy podczas jazdy?

    Najgorsza opcja to uszczelka pod głowicą opisywana wcześniej przez innych, ale to ostatecznie. Musisz dokładnie opisać i sprawdzić. Jeśli chodzi o serwis to różnie z wiedzą i podejściem u nich bywa...
  • #104
    Anna82
    Poziom 2  
    Mario B92 dziękuję, że napisałeś powiem tak oni mi wymienili nie wiem jak to się nazywa ale z tego co zrozumiałam to czujnik mapowania i czujnik temperatury wody razem i to już 2 razy. Teraz jadę właśnie w sobotę kolejny raz. Normalnie ręce opadaja mam samochód 3 miesiące i boję się nawet w trasę puścić. Za pierwszym i drugim razem tylko było mokro pod samochodem jak rano wyjezdzalam do pracy oczywiście usupelnilam płyn na zimnym silniku. A teraz mam plamy od plynu wszędzie pod maską. Więc tak się zastanawialam że może korek od zbiornika jest walniety. Albo cieknie gdzieś na wezu. Nie wiem. Mieszkam w Anglii i ciężko mi wytłumaczyć po angielsku :) jak na kobietę to zielona nie jestem w wiedzy o samochodach tylko nie wiem jak im to wytłumaczyć po angielsku ;)

    Dodano po 2 [minuty]:

    Temperatura mi pokazuje 90 stopni w samochodzie więc chyba się nie przegrzewa. A poza tym wentylator się załącza. Więc nie wiem co jeszcze.
  • #105
    jariko
    Poziom 15  
    a może masz przedmuch na uszczelce pod głowicą i spaliny ci włażą do układu chłodzenia?
  • #106
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  
    Anna82 napisał:
    Mieszkam w Anglii i ciężko mi wytłumaczyć po angielsku

    Coolant leaks everywhere.
  • #107
    dada7
    Poziom 1  
    Witam. Meriva 1.4 t od dwóch tygodni zaobserwowałem pojawienie się pod korkiem oleju i na bagnecie tzw "majonezu" z kroplami rosy. Auto robi przebiegi 10 km do pracy + powrót. Płyn minimalnie ubywa ale ubywał już wcześniej i korek był czysty. Płynu nie podnosi nie gotuje test co2 nic nie wykrył.
    Wiem, że są silniki które takie objawy mają zwłaszcza przy krótkich przebiegach i nie jest to awarią, odnośnie tego silnika nic w necie nie znalazłem, więc moje pytanie czy ktoś zaobserwował w silnikach opla 1.4 t (a14nel a14net lub b14nel b14net) takie zjawisko???
    Próbuję po prostu ustalić czy ten typ tak ma, czy to są pierwsze objawy uszkodzenia uszczelki głowicy. Pozdrawiam.
  • #108
    Mariusz Michalowski
    Poziom 5  
    Niestety temat powraca jak bumerang. Pisałem jakis czas temu o mojej merivie 1.4 turbo. Wtedy skończyło sie na wymianie silnika. Stary rozkręciłem na części pierwsze. Niestety nie znalazłem podejrzanego pęknięcia, odkształcenia, ani też miejsca, które mogło przepuszczać spaliny do układu. Po wymianie silnika wszystko działało jak należy. Auto sprzedałem. Licząc na to, że to zwyczajny pech kupiłem kolejną merive z takim samym silnikiem, tylko młodszy rocznik. Mieszkam w UK, pojechalem nią do PL na święta bez problemów. Wszystko było idealnie. Dwa tygodnie temu temperatura podskoczyła na chwile ponad 90stopni. Wyłączyłem silnik. Poczekalem do ostygniecia. Okazało się, że chłodnica była zapowietrzona. Dziś po odkreceniu odpowietrznika znów polecial gaz.... coś mi sie wydaje, że te silniki są skonstruowane na 100tys km i cos w nich siada... dodam, że ta druga meriva wlasnie wchodzi w przebieg, przy którym tamta miała ten sam problem.... brak słów. Nigdy wiecej nie kupię auta z tym silnikiem...