Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Corsa C 1.0 XEP jaka pozycja wału korbowego względem wałków zaworów ?

kkris64 26 Mar 2016 14:23 2406 28
  • #1 26 Mar 2016 14:23
    kkris64
    Poziom 10  

    Panowie przestawił się wał korbowy, czy ktoś wie w jakiej pozycji powinien być gdy na pierwszym cylindrze wałki rozrządu są ustawione w pozycji gdy oba zawory są zamknięte. Mając blokadę taka jak na zdjęciach. Łańcuszek zdjęty jest.
    Czy tak jak na 1 zdjęciu czy tak jak na 2 zdjęciu.

    0 28
  • Pomocny post
    #2 26 Mar 2016 15:40
    jawiczka
    Poziom 27  

    Z tego co pamiętam to zdjęcie nr.2 czyli wykorbienie opiera się o blokadę.

    0
  • #3 26 Mar 2016 15:43
    kkris64
    Poziom 10  

    jawiczka napisał:
    Z tego co pamiętam to zdjęcie nr.2 czyli wykorbienie opiera się o blokadę.


    Jeśli tak to do czego służy miejsce w które wchodzi blokada na zdjęciu 1 ?
    Przedstawione na osobnym zdjęciu bliżej.

    0
  • #4 26 Mar 2016 15:58
    jawiczka
    Poziom 27  

    Nie wiem, ale jak pomierzysz swoją blokadę, to ja mogę pomierzyć moją z oryginalnego zestawu i wtedy będzie na 100 % wiadomo.

    0
  • #5 26 Mar 2016 16:17
    kkris64
    Poziom 10  

    jawiczka napisał:
    Nie wiem, ale jak pomierzysz swoją blokadę, to ja mogę pomierzyć moją z oryginalnego zestawu i wtedy będzie na 100 % wiadomo.


    Dzięki, ale ja też mam oryginalną blokadę.

    0
  • Pomocny post
    #6 26 Mar 2016 16:33
    jawiczka
    Poziom 27  

    Już wiem, więc po konsultacji z przyjacielem okazuje się że źle pamiętałem, musiałem pomylić z innym układem, blokada wchodzi w wypusty zdjęcie nr.1 a pierwszy tłok musi być w GMP.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Przepraszam kolego kkris64 za początkowe wprowadzenie w błąd. :oops:

    0
  • #7 26 Mar 2016 18:53
    kkris64
    Poziom 10  

    To by tłumaczyło do czego służą w pusty, tym bardziej że rozstaw jest pod wymiar blokady. Przyjaciel mechanik jeśli można zapytać ?

    0
  • Pomocny post
    #8 26 Mar 2016 22:23
    jawiczka
    Poziom 27  

    Tak, ale specjalizacja opel.

    0
  • #9 03 Kwi 2016 10:52
    kkris64
    Poziom 10  

    Czy twój przyjaciel jest na 100% pewien że powinno być tak jak napisałeś ?
    Pytam bo po złożeniu przejechałem kilka kilometrów i były słychać stuki na zaworach w pierwszym cylindrze, po czym zgasł silnik i koniec nie odpali.

    0
  • #10 03 Kwi 2016 20:08
    jawiczka
    Poziom 27  

    Tak twierdzi, a robi dość sporo tych praleczek.

    0
  • #11 03 Kwi 2016 20:20
    bandi21
    Poziom 29  

    Pierwsze zdjęcie jest prawidłowe

    0
  • #12 04 Kwi 2016 08:01
    kkris64
    Poziom 10  

    To co to mogła się stać ? Wyraźnie na zaworze dolotowym prawym na 1 cylindrze metaliczny dźwięk był słyszalny, po czym przez chwilkę jakby na 2 cylindrach chodził i zgasł.
    Możliwe że zawór się urwał ? Jeśli tak to nie opłaca się remontować silnika lepiej używkę kupić. Fabryka nie przewiduje planowania głowicy.

    0
  • #13 04 Kwi 2016 15:28
    jawiczka
    Poziom 27  

    Bez rozebrania to tylko wróżka będzie wiedziała niestety. Mogło się wydarzyć wszystko od urwania zaworu do odkręcenia się koła na wale lub wałkach.

    0
  • #14 04 Kwi 2016 19:16
    bandi21
    Poziom 29  

    Luzowałeś koła wałków po zablokowaniu ich blokadą z tyłu głowicy?

    0
  • #15 04 Kwi 2016 20:21
    kkris64
    Poziom 10  

    bandi21 napisał:
    Luzowałeś koła wałków po zablokowaniu ich blokadą z tyłu głowicy?


    Nie luzowałem, nie było potrzeby.
    Ale dlaczego według was popychacz zaworu wydechowego jest '' luźny '' gdy krzywka wałka jest skierowana w przeciwną stronę ? Można palcem go przestawić. Tylko ten jeden popychacz taki jest. Chodzi silnik jak traktor.

    0
  • #16 04 Kwi 2016 20:56
    bandi21
    Poziom 29  

    Zawsze jest potrzeba luzowania.Pewnie jest krzywy zawór.Nie miałeś jakiejś kolizji?

    0
  • #17 04 Kwi 2016 21:09
    kkris64
    Poziom 10  

    bandi21 napisał:
    Zawsze jest potrzeba luzowania.Pewnie jest krzywy zawór.Nie miałeś jakiejś kolizji?


    Ale dlaczego według ciebie się skrzywił zawór. Nie miałem żadnej kolizji.Ciśnienie sprawdziłem na 1 i 3 cylindrze jest po 16,5 na 2 prawie 16 bar.
    Przed wymianą łańcuszka wszystko było dobrze.
    Według mnie może tak być że hydrauliczne napinacze zaworów nie działają jak się należy.

    0
  • #18 04 Kwi 2016 21:24
    bandi21
    Poziom 29  

    Jeśli jest luźna dźwigienka to wygląda że sprężyna jest ściśnięta bo zgiął się zawór.A dlaczego do tego doszło to sam sobie odpowiedz,wydaje się że źle zblokowałeś wał.Taka jest moja diagnoza choć mogę sie mylić bo nie widzę tego przypadku.

    0
  • #19 04 Kwi 2016 21:58
    kkris64
    Poziom 10  

    bandi21 napisał:
    Jeśli jest luźna dźwigienka to wygląda że sprężyna jest ściśnięta bo zgiął się zawór.A dlaczego do tego doszło to sam sobie odpowiedz,wydaje się że źle zblokowałeś wał.Taka jest moja diagnoza choć mogę sie mylić bo nie widzę tego przypadku.


    Gdyby tak było to ciśnienia sprężania nie byłoby na tym cylindrze.
    Wał zblokowałem tak jak na 1 zdjęciu na początku tematu gdy był oczywiście korbowód w górnym martwym punkcie. Po podłączeniu komputera błąd jest jeden - PO 301 Wykryte wypadanie zapłonu , 1 cylinder.

    0
  • #20 05 Kwi 2016 07:44
    jawiczka
    Poziom 27  

    A nie pękła sprężyna na którymś zaworze??
    Też wtedy pokarze wypadanie zapłonów.

    0
  • #21 05 Kwi 2016 11:09
    kkris64
    Poziom 10  

    Jak sprawdzić czy sprężyna pękla bez zdejmowania głowicy. Da się w ogóle ?
    Wzrokowo nie widac.

    0
  • #22 05 Kwi 2016 18:52
    bandi21
    Poziom 29  

    Wyjmij wałki i dźwigienki a wtedy będzie widać.Po co zdejmować głowicę jak sprężyny widać z góry.

    0
  • #23 05 Kwi 2016 21:39
    kkris64
    Poziom 10  

    Trochę poczytałem o samo regulatorach hydraulicznych które mogą się zapiec, zakleszczyć.
    Spróbuję od razu sprawdzić sprężyny zaworów.

    1
  • #24 06 Kwi 2016 18:26
    kkris64
    Poziom 10  

    A więc tak, sprężyny zaworów są całe.
    Jeśli chodzi o popychacze to jeden z nich ten co na zdjęciu wcześniejszym widać że nie napina dżwigienki, chodzi jak pokazałem na filmiki. Pozostałe w ogóle się tak nie ruszają.
    Teraz pytanie, czy tak powinno być ?
    Jak wymontować popychacze z głowicy ?

    0
  • #25 06 Kwi 2016 20:23
    bandi21
    Poziom 29  

    Tak powinno być.Musisz mocniej ciągnąć,musi wyjść.

    0
  • #26 06 Kwi 2016 20:34
    kkris64
    Poziom 10  

    bandi21 napisał:
    Tak powinno być.Musisz mocniej ciągnąć,musi wyjść.


    Czyli jeśli dobrze rozumiem powinien być ten jeden taki jak pozostałe ? nie ruszające się. Bo gdyby miało być tak jak ten luźny to by pozostałe dźwigienki były luźne.
    Więc jak powinno być ?

    0
  • Pomocny post
    #27 06 Kwi 2016 21:26
    bandi21
    Poziom 29  

    Popychacz powinien być taki jak pozostałe.Ten jeden jest zepsuty. Mozna kupić jedną sztukę,koszt około 50zł

    0
  • #28 06 Kwi 2016 21:47
    kkris64
    Poziom 10  

    bandi21 napisał:
    Popychacz powinien być taki jak pozostałe.Ten jeden jest zepsuty. Mozna kupić jedną sztukę,koszt około 50zł


    OK, dziękuję.
    Jak wymienię dam znać czy przestał silnik klekotać. Czy coś jeszcze będzie np: zawory.

    0
  • #29 09 Kwi 2016 07:46
    kkris64
    Poziom 10  

    Po wymianie popychacza wszystko wróciło do normy.
    Szkoda tylko że wymiana panewek korbowodowych nie pomogła, tzn. po rozgrzaniu silnika zaświeca się kontrolka smarowania.
    Dziękuję wszystkim za pomoc i pozdrawiam.

    0