Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

OPEL/Astra/G - nowy wsad do licznika

26 Mar 2016 20:45 1308 11
  • Poziom 25  
    Witam,

    Może ktoś wytłumaczyć jak wgrać nowy wsad do licznika astry g?
    Licznik VDO. Posiadam Opcom'a i china clone 08 2010.
    Celem jest wgranie wsadu z "polskiego" licznika do licznina z "angilika" i zamontowanie tego ostatniego w samochodzie.
    Anglik jak to anglik pokazuje przebieg w milach a chodzi o to aby pokazywał w sposób "normalny" czyli w kilometrach.
    Uruchamiam Opcom, wybieram Diagnostyka, wybieram rocznik, model i wchodzę w Nadwozie, następnie Zestaw wskaźników -> EEPROM menu.
    Stamtąd zrobiłem odczyt eeprom licznika polskiego po zaznaczeniu że samochód jest młodszy niż 1999, następnie podłączyłem sie pod samochód z angielskim licznikiem, wszedłem w to samo miejsce Opcom i próbowałem zapisać zapisać eeprom. Pojawiło się okienko z pytaniem o plik, po jego wybraniu nic się jednak nie dzieje.
    Licznik ma cięgle ustawiony stary przebieg, podejrzewam że ciągle liczy w milach.
    czy coś robię źle?
    W zasadzie to mam jeszcze jedno pytanie: po załadowaniu eeprom z licznika polskiego do angielskiego przejdzie też informacja o przebiegu z licznika polskiego?

    Pozdrawiam i Wesołych Świąt :)
  • Poziom 34  
    Obydwa liczniki na stól i zrobić to programatorem normalnym.Bardzo szybki temat.
  • Poziom 25  
    Pewnie masz rację ale programatora nie mam. Opcom chyba powinien sobie radzić. wydaje mi się że gdzieś robię błąd
  • Poziom 32  
    Wchodzisz w licznik i pojawia się dostęp do eeprom lewy dolny róg, jeśli masz wersję 2010 czyli 1.45 to może zrywać komunikację
  • Poziom 25  
    Chyba pomyliłem bo pisałem z pamięci. Jeśli po wybraniu Dostep do Eeprom można zczytać stan licznika i go ustawić na inny, odczytać EEPROM i go zapisać, oraz na dole jest checkbox do wybrania wersji > 1999 to właśnie w tym oknie byłem i próbowałem zapisać EEPROM.
    Czy może jest jakaś sekwencja że np trzeba go najpierw odczytać (stary wsad) a potem zapisywać?
    Opcom z fw 1.39
  • Poziom 34  
    Opcomem tego nie zrobisz bo ma problemy z ta funkcja
  • Poziom 10  
    też mi sie wydaje ze opcom sobir nie poradzi, raczej tylko wylut psamieci i programator. proponuje uważac na wersje wsadu. sam miałem z tym problem
  • Poziom 25  
    A jakiś inny program poradzi?
    Opcom jako program czy jaki interface ma problem?
    Mam jeczszcze dostep do interface grupy VW chyba viaken kkl. Ten bedzie lepszy? Natknąłem sie na informacje ze bodaj wspolpracuje z tech2.
  • Poziom 38  
    To co to robi to tego nie masz. Sądzę że jakaś mała pamięć tam sieci cos 24 lub 96, jeżeli tak to programator kosztuje 20 zł.
  • Poziom 25  
    Widze ze programator mozna sobie samemu zrobic. Nieco mnie niepokoi koniecznosc wylutowania ukladu. Do tej pory nie bawilem sie z SMD bo tam chyba ten rodzaj montazu. Mam co prawda gdziec jakis stary zlom ktory zostawilem tylko po to zeby wlasnie sie pobawic ale jak dotychczas jakos nie bylo czasu ani okazji. Z tych powodow bardziej do mnie przemawia opcja przeprogramowania w samochodzie niz wylutowania i zabawy na stole. Ale jesli faktycznie nie da sie tego zrobic inaczej to chyba sie tego podejme. Ale jak pisze w ostatecznej ostatecznosci :)
  • Poziom 32  
    Spruboj na innym Kompie. U mnie na acerze nie chodzi ta funkcja a na dellu 100% na 100%
  • Poziom 25  
    Poszedłem tropem laptopa, jednak sterowniki od kabla nie chciały się zainstalować. Cóż trudno. Wsiadłem do samochodu i ruszyłem, jadąc znana droga zauważyłem że licznik dzienny coś za szybko przeskakuje - jak na mile :)
    Okazuje się że eeprom udało się zapisać, ja sugerowałem się wskazaniem licznika przebiegu. Myślałem że zostanie wgrany ten ze starego licznika, lub przeliczony ten z anglika. Okazuje się ze przebieg nie jest zapisany w ten sposób w eepromie, albo ta informacja nie jest nadpisywana.
    Zatem cieszę się licznikiem z anglika z polskim przebiegiem :)
    Jeszcze tylko zwrócę uwagę czy licznik przebiegu odpowiednio zmienia wartość w odniesieniu do licznika przebiegu dziennego. Oraz czy odległość mierzona jest zgodna z faktyczna przebytą drogą.
    w razie czego - jak można skorygować przeliczanie przebytej drogi jeśli licznik przekłamuje?