Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi A6 C6 - Kodowanie transpondera

DEXTRAN 26 Mar 2016 22:39 5766 12
  • #1
    DEXTRAN
    Level 15  
    Pacjent to Audi A6 C6 z 2005r. Czy może mi ktoś podpowiedzieć jaki typ transpondera w kluczyku siedzi (8E) ? Czy programem VAG Commander dam radę dopisać go do immo czy też wymaga prekodowania ? Jak to ugryźć mają tylko jeden kluczyk.
  • Helpful post
    #2
    bodzio012
    Level 33  
    Dziwię się że mając taki "sprzęt" rzucasz się na takie auto. Dlaczego nie sprawdziłeś, albo dopisze albo nie.
  • #3
    DEXTRAN
    Level 15  
    Pytam, bo nie wiem czy kupowac pastylke immo wraz z kluczykiem zapasowym czy sobie odpuscic.
  • Helpful post
    #5
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Transponder Sokymat Crypto 8E. Nie zrobisz tego commanderem, potrzebujesz odpowiedniego transpondera, potrzeba przygotować go pod daną markę pod Twoje auto i dopiero można dopisać do pojazdu.
  • #6
    DEXTRAN
    Level 15  
    Z tego co mi pisał sprzedawca transpondera to musze mu jeszcze zgrac w pliku jakas zawartosc pamieci (czego dokladnie nie wiem) i wtedy dopiero moze przygotwac transponder. Ile w tym prawdy ? Podsumowujac, VAG Commander w tym acie nie zda sie na nic ? Ale powinien dzialac jako zwykly VAG do VCDS Lite po CAN tez a nie dziala...
  • Helpful post
    #7
    jokerro
    Level 34  
    Czlowieku zostaw ten interfejs bo narobisz sobie jeszcze klopotu z tym wozem i bedziesz wołał na ratunek jak to postawić.Poprostu w tym aucie takim urzadzeniem nie zrobisz raczej nic,zeby dopisac nowy/drugi kluczyk musisz miec lekko bogatsze zaplecze sprzetowe.
  • #8
    bodzio012
    Level 33  
    jokerro wrote:
    Czlowieku zostaw ten interfejs bo narobisz sobie jeszcze klopotu z tym wozem i bedziesz wołał na ratunek jak to postawić.Poprostu w tym aucie takim urzadzeniem nie zrobisz raczej nic,zeby dopisac nowy/drugi kluczyk musisz miec lekko bogatsze zaplecze sprzetowe.


    I na tym powinien temat sie zakończyć.
  • #9
    DEXTRAN
    Level 15  
    Nie ma pospiechu, moze ktos kombinował cos w tym konkretnym aucie poprzez VAG Commander i doda jakies info. Wiem, że jest tu wielu ktorzy zarabiaja na wysylkowym predefiniowaniu transponderow ale to nie allegro tylko elektroda i inne oczekiwania.
  • Helpful post
    #10
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Jakbyś miał http://www.a-d-e.pl/produkt?id=196 to coś więcej. A tym co mas to pójdzie ci tylko chiński commander. Nawet VCDSlite nie powinien wykryć tego kabla.
  • #11
    DEXTRAN
    Level 15  
    I tak wlasnie jest. VCDS go nie wykrywa. Kluczyk da sie wprogramowac ale w autach z crypto 48, np w Audi A2 bez problemu. Krotko mowiac jedna wielka lipa bo sprzedawcy podaja, że VCDS na tym normalnie powinien chodzić. Sugeruje to ze mamy interfejs VAG z CAN a tak na prawde to mamy tylko obsluge programu VAG Commander (CHINA) i to w ograniczonym zakresie. Po lini K to program VAG Commander chodzi nawet ze zwyklym kabelkiem VAG za pare groszy a ten dedykowany do Commandera za prawie stówkę tylko tyle, że ma linię CAN. Wiekszosc opcji w tym programie zwyczajnie nie działa ani w tej ani w tej wersji - posiadam obie.
  • Helpful post
    #12
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Niestety ale marketing na allegro tak wygląda. Kabel do vag com to już nie będzie kabel do commandera, albo do vcdsa każdy inny oczywiście da sie to zrobić zmieniając wsady, pamięci ale przy cenie chińczyków to nie ma sensu. Zaś porządny sprzęt typu jak z linku z wcześniejszego posta, trzeba zapłacić.
  • #13
    DEXTRAN
    Level 15  
    rafal.jaro wrote:
    ...Kabel do vag com to już nie będzie kabel do commandera, albo do vcdsa...


    tak jak pisalem wczesniej. Najprostszy kabel VAG po linik K w polaczeniu z Commanderem (china) umozliwia przyuczanie kluczyka w autach z crypto48 tj do 2005r. w stacyjce po lini K. Sprawdzone na Audi A2 2002 i Skodzie Fabii 2003. Natomiast w druga strone kabel od Commandera nie odpala VCDS. Commander ma niby liste modułów, ktore obsluguje rzekomo ale ja cos nie potrafie sie z nimi polaczyc. Jego funkcjonalnosc jest bardzo ograniczona w owych autach. Daje tez mozliwosc wyjecia PIN z licznika i zgrania wsadu. Z ECU sie jednak nie laczy w powyzszych autach. W przedmiotym Audi A6 C6 kabel dedykowany do Commandera laczy sie z immo, pojawia sie okienko z nieco innymi opcjami ale nie da sie tam nic zrobic.