Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Opel Zafira A] Klimatyzacja nie działa - cewka kompresora OK, słabe ciśnienie ?

28 Mar 2016 12:35 3288 12
  • Poziom 22  
    Witajcie,

    Mam problem z klimą, od pewnego czasu nie działa, myślałem że to problem niskich temperatur <15 stopni. Ciśnienie w układzie klimatyzacji wg OpCom wynosi 1.1 bar, świeci się kontrolka układu chłodzenia (foto niżej), brak zarejestrowanych błędów w ECU klimatyzacji. Zrobiłem w Opcomie "output tests", kiedy zwiększyłem ciśnienie układu, wtedy kompresor się załączył (cewka działa). Czy ciśnienie układu klimatyzacji na poziomie 1.1 bar jest OK ?? (sprawdzane przy temp. zewn. 17 stopni, po długim nie używaniu klimy).



    Będę wdzięczny za Wasze opinie.
  • Poziom 39  
    Tam praktycznie nie ma czynnika. Znajdź dziurkę, napełnij i ciesz się chłodem z klimy.
    Przy obecnych temperaturach powinno być około 3 do 4 atm.
  • Poziom 38  
    Startuje od dwóch barów, ale wydajność będzie zerowa. Tak, jak pisze Aleksander_01 minimum to 3-4 bary. W zeszłym tygodniu w renówce przy 15 stopniach w warsztacie ciśnienie spoczynkowe było 5,2 bara, po załączeniu od 8 do 11 bar. W czasie upałów nawet ponad 20 bar.
  • Poziom 22  
    Orientujecie się jaki jest koszt lokalizacji nieszczelności metodą UV ???
  • Poziom 39  
    To nie jest tak do końca jak myślisz, tu nie chodzi o metodę a o znalezienie przyczyny czyli nieszczelności, a metoda jest obojętna. Dodam że metoda UV jest może i dobra ale przy większych nieszczelnościach.
    Dwa - znalezienie to jedno a naprawa to drugie. Są takie układy rurek (sharan, galaxy) że naprawa danej rurki (tzn wyciągnięcie jej i powrotny montaż) stanowią największy problem. Mogła "polecieć" chłodnica (skraplacz) , wtedy tańsza robocizna za to część droga. Itd, itp

    Potem próba szczelności i jak OK to nabicie klimy - reasumując, musisz trochę stracić.
  • Poziom 23  
    Każda maszyna przy próbie nabicia, powinna wpierw zrobić próżnie, wtedy wyjdzie czy układ jest szczelny i czy wystarczy wyłącznie nabić.
  • Poziom 39  
    Kune napisał:
    Każda maszyna przy próbie nabicia, powinna wpierw zrobić próżnie, wtedy wyjdzie czy układ jest szczelny i czy wystarczy wyłącznie nabić.


    Kolego, jestem dwa tygodnie po kursie i wg obowiązujących przepisów każde nabicie klimy powyżej 40 gram (około 30 gram wchodzi w przewody serwisowe) musi być połączone z naprawą klimy. W rodzinie jest bravo 96' i klima od początku nie była ruszana i chłodzi aż miło, w moim getzie gdzie klimę założyłem z używek pomimo upływu 4 lat ciśnienie stoi jak drut. Więc stan 1,8 atm sygnalizuje dziurę że aż miło.
  • Poziom 29  
    Kune to tylko teoria. Próznia nie wyjdzie tylko przy dużej nieszczelności. Tak jak pisze Aleksander przepisy się zmieniły i teraz trzeba naprawiać układ przez nabyciem. Znając opla to sprężarka lub chłodnica puszczają.
  • Poziom 10  
    Zafira A z tego co pamiętam ma wentylator przed chłodnicami, i tam na 99% jest wyciek, zdejmij wentylator jak masz zanim syf, to skraplacz jest do wymiany.

    A co do sprawdzania szczelność, to ja polecam albo zrobić próbę ciśnieniową azotem i czymś co się pieni, lub jechać do kogoś co mam wykrywacz albo gazu śladowego (wodoru) lub na f-gazy, uv raczej przy większy nieszczelnościach się sprawdza.
  • Poziom 10  
    Do Alexandra

    Co to za pomysł że powyżej 40g naprawa ? Na jakim kursie byłeś ?

    W/g norm ma prawo uciec nawet do 15% czynnika rocznie z pojazdu.

    Przelicz sobie zawartość VW Passata B5 600g i 15 % ubytku.

    Poza tym dobra maszyna kompensuje zawartość czynnika na wężach.

    W/g nowych przepisów (od stycznia 2016) każdy obsługujący powinien mieć certyfikat zgodny z UDT. A według dyrektywy UE i naszego kochanego prawa PL nie możesz uzupełniać uszkodzonej klimy a to już co innego (podobno misie polarne sie w tej sprawie oflagowały :-))

    Dochodzi również jeszcze papierkologia czynnika ale to pewnie też wiesz.

    W większości interwały serwisowe naszych polski aut są okropne. Polacy nie serwisują dopuki coś ewidentnie nie cuchnie lub nie chłodzi. I z tego wynikają spore ilości dopełnień
  • Poziom 39  
    Co Ty masz do mnie pretensje, ja tego nie wymyśliłem, tak stoi w tych nowych przepisach. Ja wiem że to trochę paranoja z tymi 40 g ale niestety tak jest. Poczytaj sobie jakąś tam ustawę (jak sobie przypomnę to wrzucę), tam jest napisane o tych 40 gramach. I do tego cała papierkowa robota, gdzie komu ile wlałeś, po co i na co.
  • Poziom 10  
    W ustawie jest zapisz o 40g co uważam za głupotę passat to pikuś, bmw e36 czy e39 aż 1200g i jak tu uszukać nieszczelności rzędu 40g, albo opel który jeszcze za normę uznawał ponad 100g na rok z tego co pamiętam. Jak robisz kurs pod same osobowki to nie wyrabiasz papierów w urzędzie dozoru technicznego, tylko jednostka która robiła kurs wystawia papier np ic i ad.
  • Poziom 22  
    Klima naprawiona, wyciek był za wentylatorem obok mocowania, podobno standardowe miejsce wycieku. Koszty naprawy 400 zł (robocizna + części)