Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Setra 215UL - Nieznana kontrolka + dźwięk brzęczyka.

28 Mar 2016 13:51 2604 6
  • Poziom 2  
    Witam forumowiczów.
    Szukam od dłuższego czasu informacji dotyczącej kontrolki z Setry 215.
    W czasie jazdy zapala się i włącza dźwięk brzęczyka pod tablicą rozdzielczą.
    Kolor czerwony, narysowane są tam: kilka pionowych kresek, potem są dwie lub trzy opadające aż do poziomu. Alarm ten włącza się tylko gdy silnik się rozgrzeje i tylko na wolnych obrotach. Bezpośrednio po odpaleniu tego nie ma. Mechanicy, których pytałem powiedzieli, że to od skrzyni biegów, ale nic więcej. Auto jeździ normalnie, chociaż przy zapalaniu słychać trudny do określenia dźwięk (coś w rodzaju strzału) z silnika lub skrzyni biegów.
  • Poziom 40  
    Speed limiter, tzw kaganiec, ogranicznik prędkości, po ruszeniu powinna zgasnąć.
  • Poziom 2  
    Jest cicho w czasie jazdy, nawet na czerwonym polu, czyli poza maksimum silnika. Włącza się tylko w czasie jazdy z wolnymi obrotami silnika (na luzie, w czasie zmiany biegów). Generalnie warunkiem jest spadek obrotów. Natomiast mam na górze silnika element z linką, który ma odłączoną wtyczkę. Czy zatem to może być ten kaganiec?
  • Poziom 25  
    W opisie jest to" Leuchtfenster rot stoerung"co oznacza czerwona kontrolka zagrożenia zakłócenia lecz nie jest to zbyt precyzyjny opis.Kontrolka ta informuje o ciśnieniu oleju silnikowego,sygnał bierze z tego samego czujnika co wskaźnik lecz z drugiego styku.
  • Poziom 2  
    Dokładnie sprawdziłem i faktycznie jest to kontrolka związana z ciśnieniem oleju. Włącza się, gdy ciśnienie spada poniżej pewnej wartości.
  • Poziom 14  
    Panowie przepraszam, że odgrzewam tak stary temat, ale chciałbym wyjaśnić.
    Kontrolka występuje w Setrach z serii 200 i 300, a także w starych Mercedesach Integro, Intouro itp. Podłączona jest pod czujnik ciśnienia oleju i pod czujnik temperatury. W silnikach mercedesa czujniki oleju i temperatury są dwupinowe. Jedno wyjście idzie do sterowania zegarem, a drugie do sterowania tej właśnie kontrolki. Z tego co pamiętam to kontrolka powinna zapalić się gdy ciśnienie smarowania spadnie poniżej 0,5 bara lub temp. wody przekroczy 100 stopni. Spotkałem się też z instalacją, w której kontrolka paliła się z powodu za niskiego ciśnienia w układzie pneumatycznym.