Witam wszystkich!
Posiadam Mercedesa Atego 815 z silnikiem OM904LA z roku 2003
Autko jezdzilo bez problemow dopuki nie wymieniono w nim oleju i co najgorsze mechanik-kolega wlal prawie 3 litry za duzo tego oleju.
Powinno byc wlane 13 litrow a on popatrzyl na tabele gdzie jest wypisana calkowita ilosc oleju w silniku i to bylo 15,8 l
czyli prawie 3 litry za duzo.
Odbierajac auto komputer pokladowy pokazal mi tylko ze stan oleju jest ok i pojechalem tym autem doslownie 7 km do domu, gdy jednak dotarlem na miejsce komputer zaczol piszczec ze ma za malo cisnienia. Dzieje sie to tylko na wolnych obrotach 600/m i na cieplym silniku, jezeli dam tylko troche gazu od 700/m jest wszystko ok.
Wyczytalem gdzies ze najgorszy scenariusz to uszkodzone lub zuzyte panewki na wale i wtedy to tylko juz remont silnika pomoze.
Macie jakies inne pomysly czy faktycznie sa to te panewki? Moze czujnik oleju dostal przez zbyt duzo oleju? Jutro spuszcze ten nadmiar oleju i chcialem sprawdzic faktyczne cisnienie na wolnych obrotach. Moze wiecie jakie powinno byc przy cieplym silniku?
Serdecznie pozdrawiam!
Posiadam Mercedesa Atego 815 z silnikiem OM904LA z roku 2003
Autko jezdzilo bez problemow dopuki nie wymieniono w nim oleju i co najgorsze mechanik-kolega wlal prawie 3 litry za duzo tego oleju.
Powinno byc wlane 13 litrow a on popatrzyl na tabele gdzie jest wypisana calkowita ilosc oleju w silniku i to bylo 15,8 l
czyli prawie 3 litry za duzo.
Odbierajac auto komputer pokladowy pokazal mi tylko ze stan oleju jest ok i pojechalem tym autem doslownie 7 km do domu, gdy jednak dotarlem na miejsce komputer zaczol piszczec ze ma za malo cisnienia. Dzieje sie to tylko na wolnych obrotach 600/m i na cieplym silniku, jezeli dam tylko troche gazu od 700/m jest wszystko ok.
Wyczytalem gdzies ze najgorszy scenariusz to uszkodzone lub zuzyte panewki na wale i wtedy to tylko juz remont silnika pomoze.
Macie jakies inne pomysly czy faktycznie sa to te panewki? Moze czujnik oleju dostal przez zbyt duzo oleju? Jutro spuszcze ten nadmiar oleju i chcialem sprawdzic faktyczne cisnienie na wolnych obrotach. Moze wiecie jakie powinno byc przy cieplym silniku?
Serdecznie pozdrawiam!