Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lenovo IdeaPad Y550 - Regenerować baterię czy kupić zamiennik?

29 Mar 2016 09:29 3885 4
  • Poziom 9  
    Witam. Przeczytałem kilka podobnych tematów, ale zakładam swój, gdyż co bardziej pasujące są już zamknięte.
    Na wstępie dodam, że jestem zielony w kwestiach technicznych, więc odpada wykonywanie jakichkolwiek samodzielnych prac z baterią (przyniosłoby to więcej szkód niż pożytku).

Przejąłem od ojca kilkuletniego laptopa Lenovo IdeaPad Y550. Od dłuższego czasu bateria trzymała w nim ok. 10 min., nawet przy pełnym naładowaniu (czyli chyba dość powszechny problem w tym modelu). W ubiegłym roku ojciec kupił zamiennik baterii, której jednak laptop nie wykrywał (sprzedawca tłumaczył się wadliwą partią). Po jej zwróceniu temat baterii został odpuszczony, sprzęt chodził na zasilaniu. Po trafieniu w moje ręce postanowiłem coś z tym fantem zrobić.
    Pytanie jest takie: co doświadczeni forumowicze bardziej mi polecają - kupić zamiennik czy dokonać regeneracji? Przed lekturą forum nastawiony byłem na zamiennik, ale przeczytałem o pojawiających się problemach z kompatybilnością na linii laptop-bateria. Z kolei jeśli idzie o regenerację, pisane było, że najlepsze ogniwa do tych baterii robi(ło) Sanyo, a potem Sony, jednak jak patrzę na różne oferty regeneracji, w grę wchodzą ogniwa Samsung lub Panasonic - czy to dobre rozwiązanie?

Na koniec jeszcze dwa pytania laika:
    1. Obecnie mam baterię 56 Wh, do kupienia są zamienniki o pojemności 73 Wh. Czytałem, że taka pojemność to pic na wodę. Prawda czy fałsz?
    2. W przypadku załatwiania regeneracji przez internet muszę wybrać właściwą liczbę ogniw w baterii. Skąd wiedzieć, ile moja bateria ich ma?
  • Pomocny post

Poziom 23  
    Pozwolę sobie wypunktować, dla lepszej przejrzystości: