Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Piasta Opel Combo 1.3 2005 Wymiana

dorsz0591 29 Mar 2016 16:06 984 7
  • #1
    dorsz0591
    Level 3  
    Witam

    Od jakiegoś czasu w moim aucie Opel Combo z 2005 roku silnik 1.3 - 70 koni ( dwu miejscowe ) szumi tył auta . Za pewno to piasta lub łożysko . Teraz pytanie jak to jest w tych modelach czy jest tylko komplet jako piasta i nie można wymienić samego łożyska ?

    Jak sprawdzić która to strona ?

    Jak dobrać piastę ( 4 cz 5 śrub ) ?

    I jakiej firmy piastę polecicie bo ceny i tak są spore 220-300 zł
  • #2
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Cała piasta idzie. Sprawdzić można spróbować rozpędzarką taką jak mają na niektórych stacjach diagnostycznych, można sprawdzić czy jest luz, można zdjąć koło i próbować pokręcić czasem czuć "chrupanie" delikatne ale to zależy od progresu uszkodzenia.
    Nie bardzo rozumiem jak dobrać piaste 4 czy 5 śrub? Potrzebna Ci taka sama jaką masz zapewne przykręcana na 4 śruby, i piasta na tyle śrub na ile masz dziur w felgach.

    Co do tego co kupić to SKF, RUVILLE, FAG, SNR kwestia tego co wozisz w aucie jak jest obciążane systematycznie to coś droższego warto założyć czyli jakiś FAG lub SNR.
  • #4
    dorsz0591
    Level 3  
    Dziękuję za porady a pytałem o to jakiej firmy bo w sklepach chcą od 220 do 280 zł za sztukę a na internecie są już po 115 zł za sztukę np taka piasta

    http://allegro.pl/piasta-lozysko-tyl-opel-astra-g-vectra-b-abs-4sz-i5187048147.html

    W aucie już od pół roku praktycznie nic z tyłu nie przewożę więc auto można powiedzieć ma obciążenie co dwa miesiące i to też nie na maksa
  • #6
    dorsz0591
    Level 3  
    Jedyny problem z tym że na necie ciężko znaleźć firmę piasty więc pewnie jak nie podają nazwy producenta to trzeba sobie je odpuscić

    Dodano po 34 [minuty]:

    A i jeszcze jedno pytanko z innej beczki kompletnie .

    Jeśli chodzi o zawór EGR i jego czyszczenie czy wystarczy odkręcić 3 śruby i odpowiednio potem założyć tą uszczelkę by go wyczyścić czy to dużo trudniejsza sprawa i od razu jak to wygląda z kolektorem dolotowym .

    Pytam by nie tworzyć 20 tematów skoro widzę że są tu osoby które posiadają dość wiedzy by mi odpowiedzieć
    pozdrawiam
  • #7
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Odkręcisz 3 śruby wypniesz wtyczne i wyjmiesz zawór. Umyć znywaczem lub specjalnym środkiem cleaner egr. Uszczelka jak nie będzie mocno spłaszczona możesz założyć starą. Czyszczenie kolektora sobie odpuść.
  • #8
    dorsz0591
    Level 3  
    rozwiązano - auto zostało sprzedane