Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen C3 1,4 HDI nieznana kontrolka

29 Mar 2016 17:06 23715 15
  • Level 9  
    Witam,
    Mam pytanie odnośnie wyświetlanych kontrolek na desce rozdzielczej.
    Od jakiegoś czasu świeci się kontrolka ESP, ale nie o to chodzi, tylko teraz do tego doszła nie znana mi kontrolka różniąca się od tamtej obramowaniem, bo samochodzik w poślizgu jest w okręgu i nawiasach.
    ESP świeci cały czas i po jakimś czasie zapalała się ta druga, ale teraz ta druga świeci od samego początku.
    Proszę o pomoc w diagnozie co to może być i od czego jest ta druga nie znana mi.
    Postaram się dołączyć jej zdjęcie.
    Pozdrawiam
    Citroen C3 1,4 HDI nieznana kontrolka
  • VAG group specialist
    To jest kontrolka od ABSu. Podepnij komputer i zobacz błędy. Kontrolka od ESP zapala się w chwili poślizgu któregoś z kół, w tym momencie najprawodpodobniej masz usterkę układu.
  • Level 11  
    Witam. Chciałbym dołączyć się z pytaniem :Jak włączy się ta kontrolka mimo że nie mam ESP to może zablokować uruchomienie silnika, i czy niesprawność ABS też może to spowodować ? Wymieniałem łożysko oporowe sprzęgła, po złożeniu wszystkich niezbędnych części z podwieszonymi kołami uruchomiłem silnik i sprawdzałem czy wysprzegla itd. Było ok. Ale na drugi dzień zabłysła ta kontrolka. Silnik odpalił i zgasł i nie odpala. Lexia nie pokazuje defektów. Nie odpala i już. Gdzie szukać? Pozdrawiam Zygan58
  • Level 36  
    Zrób przegląd wszystkich parametrów i stanów przedstawianych w ECU, BSI i dowiesz się. Błędy to nie wszystko. Jaki OPR?
  • Level 11  
    Witam. Pojawiła się następująca sprawa ; Po włączeniu zapłonu: regulator wydatku paliwa przy pompie wtryskowej cichuteńko brzęczy a nie jest to chyba normalny objaw.( Żeby to namierzyć też nie było proste dla niedosłyszącego) Może to on jest powodem. Szukam odpowiedzi w necie czy wymiana załatwi sprawę ? OPR. z mojej cytryny 10291. Pozdrawiam Zygan58 Citroen C3 1,4 HDI nieznana kontrolka
  • Level 36  
    Zygan58 wrote:
    a nie jest to chyba normalny objaw.


    Jest. Podłącz pod sprzęt diagnostyczny i opowiedz co wypatrzyłeś.
  • Level 11  
    Witam. Masz rację z tym brzęczeniem, mimo to w peugeocie z podobnym silnikiem HDI tego wcale nie słyszę. Ale problem rozwiązałem w następujący sposób. Podładowałem akumulator i rozrusznik nabrał wigoru, po podpompowaniu gruchą i trochę dłuższym kręceniu uruchomił silnik. Na razie jest ok. zobaczymy jutro jak trochę postoi. Dzięki za pomoc. Sprawdziłem na drugi dzień wszystko OK. Pozdrawiam Zygan58
  • Level 6  
    Ale kontrolka znikla ?
    Bo mi kontrolka sie zaswieca po odpaleniu silnika ale nie znika a komp nic nie pokazuje zadnych bledow

    Moderated By CameR:

    Reg. 3.1.15. Nie pytaj od razu na forum, jeśli samemu nic wcześniej nie sprawdziłeś lub nie podjąłeś próby samodzielnej diagnozy. Pamiętaj, że porady są udzielane w sposób zdalny przy braku fizycznego dostępu do urządzenia, problem musi być bardzo dobrze opisany i zrozumiany przez użytkowników, a tytuł powinien zawierać markę, model oraz skrótowy opis usterki.

    Reg. 3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych, jeśli jest to kolejne pytanie, w szczególności inne niż osoby pytającej. Z racji szacunku do pytającego załóż własny temat. Możesz dopisać tylko sposób rozwiązania problemu.

  • User removed account  
  • Level 36  
    Piotr swietnicki wrote:
    Bo mi kontrolka sie zaswieca po odpaleniu silnika ale nie znika a komp nic nie pokazuje zadnych bledow


    Wrzuć foto tej kontrolki
  • Level 36  
    Nie wiem co "resetowałeś" w BSI. Zrób odczyt błędów w ECU i usuń problemy
  • Level 6  
    A jak to mam wykonac bo mam tylko obd2 kabel a raczej do nie podepne do ECU a BSI resetowalem jak w sieci opisuja a co resetuje to nie wiem .
  • Level 11  
    Citroen C3 1.4Hdi 2005r jeśli po odpaleniu silnika zapaliła się kontrolka ESP kontroli trakcji i świeci cały czas! np. po diagnostyce Lexią oraz Multidiag a ten wskazuje błąd usterka dotyczy zapowietrzenia pompy ABS/ESP oraz sprawdzając jeszcze innym sprzętem powiedzmy launch x431 wskazuje ( zużycia klocków hamulcowych lub też okładzin szczęk hamulcowych czyli czujnika klocków ) którego fizycznie brak! i są takie objawy błędu piszę to z praktyki! a uszkodzenie czujnika ABS rzadkość!.

    Obraz zapożyczyłem od kolegi tematu Citroen C3 1,4 HDI nieznana kontrolka

    Pozdrawiam
  • Level 43  
    motochrapek wrote:
    piszę to z praktyki!.

    Wątpię, pokaż mi C3 z czujnikami w klockach. Czujnik zużycia klocka nie ma prawa zaświecić kontrolki ESP.

    Dodano po 2 [minuty]:

    motochrapek wrote:
    błąd pompy recyrkulacyjnej usterka stała

    A to co za cudo?
  • Level 11  
    Do milejow

    A więc tak Panie kolego jeśli zapaliła się kontrolka trakcji czyli świeci cały czas ESP/ABS w jednym w Citroen C3 1.4Hdi to:

    Sprawdzałem sprzętem:

    1. Lexia błąd (Zużycie klocków hamulcowych TAK ) czyli co to oznacza? ano to że pompa ABS jest zapowietrzona z powodu ubytku ilości płynu hamulcowego w zbiorniczku a co za tym idzie oba programy wskazują jako czujnik klocków hamulcowych którego fizycznie brak ale program serwisowy tak to czyta i wskazuje więc mechanik a raczej elektromechanik wie o co chodzi!. A chodzi o to że tłoczki zacisków hamulcowych czy cylinderków są już na tyle wysunięte że robią tym samym ubytek obniżenie poziomu płynu.

    2. CDIF błąd (Zużycie klocków hamulcowych TAK ) czyli co to oznacza? ano to że pompa ABS jest zapowietrzona z powodu ubytku ilości płynu hamulcowego w zbiorniczku a co za tym idzie oba programy wskazują jako czujnik klocków hamulcowych którego fizycznie brak ale program serwisowy tak to czyta i wskazuje więc mechanik a raczej elektromechanik wie o co chodzi!. A chodzi o to że tłoczki zacisków hamulcowych czy cylinderków są już na tyle wysunięte że robią tym samym ubytek obniżenie poziomu płynu.


    3. Launch X431 Diagun ta sama historia jak w/w

    Więc określenie programów wskazuje jako czujnik zużycia klocków nie inaczej w/w przypadkach czyli diagnostyki!.

    Więc ten sprzęt posiadam i wiem co tu piszę i mówię! każda diagnoza zawsze w tym przypadku tak to określa a na marginesie tak kontrolka trakcji dotyczy obu systemów ESP i ABS więc jeśli pompa ABS jest zapowietrzona to tak się dzieje i można to zauważyć po np. wciśnięciu pedału hamulca na zapalonym silniku który schodzi powoli w dół i oznacza to zapowietrzenie pompy!. ( Sporadyczny przypadek wyciek płynu z układu hamulcowego ale to już wiadomo od początku samej próby jazdy itd.).

    A na marginesie i nie na temat dodam że np. błąd P1351 z CDIF gdzie jest zjawiskiem bardzo częstym w Citroenach, Peugeot itd. podpowiem że jest to często błędem od spadku napięcia w instalacji oraz jest określany jako defektem przejściowym!. I tu ktoś by powiedział że do wymiany przekaźnik wstępnego grzania świec żarowych? otóż nie! do wymiany któraś świeca żarowa otóż nie! było by tu mnożyć przykłady usterek!.

    A jeśli chodzi jak to kolega określił cytuję a to co za cudo? ano te cudo czyli błąd który też towarzyszy w 1.4Hdi błąd pompy recyrkulacyjnej usterka stała dotyczy zaworu EGR jeśli nie ma efektu po wyczyszczeniu lub jest uszkodzony? ja zaślepiam! ( objawy słabnie je z czasem nie równa praca silnika itd.). Ale są i takie auta gdzie nie da się tego zrobić.

    Bez konkretnej diagnostyki można jedynie sobie gdybać program to jedno a praktyka to drugie zawsze tak jest!.

    I może by kolega milejow objaśnił mi nam zasadę pracy pompy ABS/ESP przy obniżającym się stanie płynu hamulcowego czyli co się dzieje w pompie? w jaki sposób usterka występuje jako stała pompy ABS itd. ( Może kolega by wymienił pompę?), ( a może by wymienił czujnik czujniki ABS itd.).

    Natomiast jeśli jest poślizg kół koła to kontrolka ESP mignie krótko trwale oznacza to złą przyczepność koła kół do nawierzchni asfaltu itd...

    Aktualnie miałem przypadek w Citroenie że pojawił się błąd pompa mechanicznie zablokowana od ABS/ESP usterka stała i nie była winna sekcja zaworków w pompie ale sam silniczek więc była konieczna wymiana kpl. pompy błąd po wymianie oczywiście zniknął czyli kontrolka zwanej trakcji ale należy tu zwrócić szczególną uwagę na nr. sterownika pompy musi być taki sam !!!.

    Jeśli chodzi o uszkodzenie któregokolwiek z czujników ABS w sensie samego czujnika lub z braku styku w wtyczce pinów z powodu często zaśniedziałych styków to przy diagnostyce Lexią czy Multidiagiem innym sprzętem wskazuje jednoznacznie który w którym kole jest uszkodzenie czujnika !!!... Te usterki nie mają nic wspólnego np. z gaśnięciem czy odpalaniem silnika czy inne różnego rodzaju zbiegi okoliczności które prowadzą do błędnej diagnozy rzeczywistej usterki która występuje pod wieloma podpowiedziami z strony programu bo są i takie.

    Pozdrawiam