Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalWork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

PEUGEOT 207 308 CITROEN C4 MINI BMW 1,6 16v EP6 5FW

29 Mar 2016 21:04 3795 8
  • Poziom 9  
    Samochód ma problem ze zmiennymi fazami rozrządu. Wytarta głowica i pokrywy wałków w miejscu gdzie są pierścienie olejowe, a więc olej ucieka zanim przestawi kółka zmiennych faz rozrządu.

    PEUGEOT 207 308 CITROEN C4 MINI BMW 1,6 16v EP6 5FW20160120_0...esized.jpg Download (1.06 MB)

    Od skasowania błędów da się normalnie przejechać kilkaset metrów, kilka kilometrów, jednak kiedy pojawi się kontrolka silnika, zaczyna się on czkać, przerywać, są kłopoty z odpaleniem.

    Koszt nowej głowicy (9500zł), uszczelek, robocizny mocno przekracza opłacalność naprawy.
    Kupiłem już trzy inne silniki, wszystkie miały być super, jednakże każdy następny jest w gorszym stanie od poprzedniego. Jak już otwieram pokrywę zaworów i widzę nowy rozrząd od razu wiadomo co jest grane.

    W moim silniku podmieniłem wszystko co się da. Czujniki wałków, cewki, wtryskiwacze, zawory zmiennych faz, łańcuch, napinacz, ślizgi, koła zmiennych faz, termostat z czujnikami, stalowe pierścienie wałków zamienione na te z tworzywa...

    Czy znacie jakieś rozwiązanie problemu?
    Zastanawiam się nad tym czy update softu zmieni coś w pracy zmiennych faz, czy jest jakiś software / update, który może całkowicie je wyłączyć?

    Czy usunięcie z programu sterownika z tabeli błędów, które wyskakują będzie skutkowało wchodzeniem w tryb awaryjny, czy może sterownik nie będzie wtedy zwracał uwagi na te błędy i będzie się dało normalnie jeździć.

    Czy wymiana na 1,6 Hdi niesie za sobą konieczność wymiany:
    silnika skrzyni, sterownika, wydechu, układu paliwowego, układu dodatku do FAP-a czy czegoś jeszcze?
    Czy
    BSI wystarczy przeprogramować?
    Sterowanie biegami jest takie samo?

    Z drugiej strony są takie egzemplarze tego silnika które dojeżdżają do 200kkm i żyją. Pewnie to kwestia częstej wymiany oleju.
  • MetalWork
  • Poziom 16  
    Czy znacie jakieś rozwiązanie problemu?
    Zastanawiam się nad tym czy update softu zmieni coś w pracy zmiennych faz, czy jest jakiś software / update, który może całkowicie je wyłączyć?

    Czy usunięcie z programu sterownika z tabeli błędów, które wyskakują będzie skutkowało wchodzeniem w tryb awaryjny, czy może sterownik nie będzie wtedy zwracał uwagi na te błędy i będzie się dało normalnie jeździć.

    Czy wymiana na 1,6 Hdi niesie za sobą konieczność wymiany:
    silnika skrzyni, sterownika, wydechu, układu paliwowego, układu dodatku do FAP-a czy czegoś jeszcze?
    Czy
    BSI wystarczy przeprogramować?
    Sterowanie biegami jest takie samo?
    Mechanicznego uszkodzenia nie naprawisz przeprogramowywaniem bsi czy Ecu . Co ci to da że wywalisz kody z tabeli błędów jak ciśnienie oleju będzie uciekać dalej .Nie uchronisz się przed poważnymi wydatkami ,lepiej zrobić to raz a dobrze.
  • MetalWork
  • Poziom 9  
    Bunny82 napisał:

    Mechanicznego uszkodzenia nie naprawisz przeprogramowywaniem bsi czy Ecu . Co ci to da że wywalisz kody z tabeli błędów jak ciśnienie oleju będzie uciekać dalej .Nie uchronisz się przed poważnymi wydatkami ,lepiej zrobić to raz a dobrze.


    Ciśnienie oleju ucieka dopiero za zaworami, które kontrolują ciśnienie / przesunięcie kół zmiennych faz. Więc ich wyłączenie tylko podniesie ciśnienie oleju w magistrali i poprawi smarowanie silnika.

    Porównując 9500zł za samą głowicę do straty kilku koni lub zmiany charakterystyki silnika wybiorę to drugie. Nie podwoję wartości samochodu.
  • Poziom 43  
    Ogólnie można by naprawić to wytarcie w profesjonalnym zakładzie, albo sprzedać auto na części bo te silniki to zakała firmy.
    W ogóle nie wiem kto tym jeździ bo ja nawet tego nie tykam na warsztacie bo ceny napraw czegokolwiek to problem dla obu stron.
  • Poziom 9  
    Niestety jak do tej pory zakładu który byłby w stanie zrobić cokolwiek nie znalazłem.
    Ścianki pokrywek są zbyt cienkie na spawanie lub szlifowanie pod panewki.
    A jeśli nawet udałoby się to to obspawać bez ich pogięcia to nikt ich nie jest w stanie obrobić.

    Czy ktoś z Was przerabiał benzynę na diesla w tym aucie?
  • Poziom 43  
    Czyli jak przeliczyłem to najpewniej było by włożyć popularnego nfu .

    Dodano po 6 [minuty]:

    Co do przekładki na diesla drożej wyjdzie bo same części to ok 4000zł.
  • Poziom 9  
    Robiles kiedys taki swap?

    Jak wyglada sprawa skrzyni, bedzie pasowac?
    Komputer sterujacy silnika nfu bedzie sie odpowiednio komunikowal z moim bsi, abs ...
    Czy pedal gazu i deska podejda, czy bede musial szukac innych?
  • Poziom 20  
    Hej, odkopuje trochę temat żeby nie zakładać nowego, takie pytanie odnośnie wytartych łoży w tych silnikach, tak myślę czy nie dałoby się zastosować oringów nadwymiarowych? Tzn zmierzyć grubość wytarcia i zakupić oringi teflonowo grafitowe na wymiar? są firmy które specjalizują się w produkcji takich uszczelnień a takie uszczelki będą i tak kilka razy tańsze niż np nowa głowica.
    Co o tym myślicie?