Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

PEUGEOT 207 308 CITROEN C4 MINI BMW 1,6 16v EP6 5FW

jmjanko 29 Mar 2016 21:04 6624 8
  • #1
    jmjanko
    Level 10  
    Samochód ma problem ze zmiennymi fazami rozrządu. Wytarta głowica i pokrywy wałków w miejscu gdzie są pierścienie olejowe, a więc olej ucieka zanim przestawi kółka zmiennych faz rozrządu.

    PEUGEOT 207 308 CITROEN C4 MINI BMW 1,6 16v EP6 5FW20160120_0...esized.jpg Download (1.06 MB)

    Od skasowania błędów da się normalnie przejechać kilkaset metrów, kilka kilometrów, jednak kiedy pojawi się kontrolka silnika, zaczyna się on czkać, przerywać, są kłopoty z odpaleniem.

    Koszt nowej głowicy (9500zł), uszczelek, robocizny mocno przekracza opłacalność naprawy.
    Kupiłem już trzy inne silniki, wszystkie miały być super, jednakże każdy następny jest w gorszym stanie od poprzedniego. Jak już otwieram pokrywę zaworów i widzę nowy rozrząd od razu wiadomo co jest grane.

    W moim silniku podmieniłem wszystko co się da. Czujniki wałków, cewki, wtryskiwacze, zawory zmiennych faz, łańcuch, napinacz, ślizgi, koła zmiennych faz, termostat z czujnikami, stalowe pierścienie wałków zamienione na te z tworzywa...

    Czy znacie jakieś rozwiązanie problemu?
    Zastanawiam się nad tym czy update softu zmieni coś w pracy zmiennych faz, czy jest jakiś software / update, który może całkowicie je wyłączyć?

    Czy usunięcie z programu sterownika z tabeli błędów, które wyskakują będzie skutkowało wchodzeniem w tryb awaryjny, czy może sterownik nie będzie wtedy zwracał uwagi na te błędy i będzie się dało normalnie jeździć.

    Czy wymiana na 1,6 Hdi niesie za sobą konieczność wymiany:
    silnika skrzyni, sterownika, wydechu, układu paliwowego, układu dodatku do FAP-a czy czegoś jeszcze?
    Czy
    BSI wystarczy przeprogramować?
    Sterowanie biegami jest takie samo?

    Z drugiej strony są takie egzemplarze tego silnika które dojeżdżają do 200kkm i żyją. Pewnie to kwestia częstej wymiany oleju.
  • #2
    Bunny82
    Level 16  
    Czy znacie jakieś rozwiązanie problemu?
    Zastanawiam się nad tym czy update softu zmieni coś w pracy zmiennych faz, czy jest jakiś software / update, który może całkowicie je wyłączyć?

    Czy usunięcie z programu sterownika z tabeli błędów, które wyskakują będzie skutkowało wchodzeniem w tryb awaryjny, czy może sterownik nie będzie wtedy zwracał uwagi na te błędy i będzie się dało normalnie jeździć.

    Czy wymiana na 1,6 Hdi niesie za sobą konieczność wymiany:
    silnika skrzyni, sterownika, wydechu, układu paliwowego, układu dodatku do FAP-a czy czegoś jeszcze?
    Czy
    BSI wystarczy przeprogramować?
    Sterowanie biegami jest takie samo?
    Mechanicznego uszkodzenia nie naprawisz przeprogramowywaniem bsi czy Ecu . Co ci to da że wywalisz kody z tabeli błędów jak ciśnienie oleju będzie uciekać dalej .Nie uchronisz się przed poważnymi wydatkami ,lepiej zrobić to raz a dobrze.
  • #3
    jmjanko
    Level 10  
    Bunny82 wrote:

    Mechanicznego uszkodzenia nie naprawisz przeprogramowywaniem bsi czy Ecu . Co ci to da że wywalisz kody z tabeli błędów jak ciśnienie oleju będzie uciekać dalej .Nie uchronisz się przed poważnymi wydatkami ,lepiej zrobić to raz a dobrze.


    Ciśnienie oleju ucieka dopiero za zaworami, które kontrolują ciśnienie / przesunięcie kół zmiennych faz. Więc ich wyłączenie tylko podniesie ciśnienie oleju w magistrali i poprawi smarowanie silnika.

    Porównując 9500zł za samą głowicę do straty kilku koni lub zmiany charakterystyki silnika wybiorę to drugie. Nie podwoję wartości samochodu.
  • #4
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Ogólnie można by naprawić to wytarcie w profesjonalnym zakładzie, albo sprzedać auto na części bo te silniki to zakała firmy.
    W ogóle nie wiem kto tym jeździ bo ja nawet tego nie tykam na warsztacie bo ceny napraw czegokolwiek to problem dla obu stron.
  • #5
    jmjanko
    Level 10  
    Niestety jak do tej pory zakładu który byłby w stanie zrobić cokolwiek nie znalazłem.
    Ścianki pokrywek są zbyt cienkie na spawanie lub szlifowanie pod panewki.
    A jeśli nawet udałoby się to to obspawać bez ich pogięcia to nikt ich nie jest w stanie obrobić.

    Czy ktoś z Was przerabiał benzynę na diesla w tym aucie?
  • #6
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Czyli jak przeliczyłem to najpewniej było by włożyć popularnego nfu .

    Dodano po 6 [minuty]:

    Co do przekładki na diesla drożej wyjdzie bo same części to ok 4000zł.
  • #7
    jmjanko
    Level 10  
    Robiles kiedys taki swap?

    Jak wyglada sprawa skrzyni, bedzie pasowac?
    Komputer sterujacy silnika nfu bedzie sie odpowiednio komunikowal z moim bsi, abs ...
    Czy pedal gazu i deska podejda, czy bede musial szukac innych?
  • #9
    Adam16l
    Level 20  
    Hej, odkopuje trochę temat żeby nie zakładać nowego, takie pytanie odnośnie wytartych łoży w tych silnikach, tak myślę czy nie dałoby się zastosować oringów nadwymiarowych? Tzn zmierzyć grubość wytarcia i zakupić oringi teflonowo grafitowe na wymiar? są firmy które specjalizują się w produkcji takich uszczelnień a takie uszczelki będą i tak kilka razy tańsze niż np nowa głowica.
    Co o tym myślicie?