Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czujnik zmierzchu - poprawne podłączenie

30 Mar 2016 08:47 12441 6
  • Poziom 9  
    Posiadam czujnik zmierzchu z zewnętrzną sondą. Jak poprawnie podłączyć światło pod niego ? Jestem zielony w tym, pomożecie ? chodzi o 2 i 3 styk

Czy dobrze rozumuje ?

Do 1 styku podłączam fazę.
    Do 2 styku fazę światła ?
    Do 3 styku podłączam 2 przewody neutralne ?

Czujnik zmierzchu - poprawne podłączenie
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Do styku trzeciego podłączasz przewód neutralny z sieci i z żarówki. Czyli tak jak napisałeś. Rozumowanie jak najbardziej poprawne
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 9  
    Tylko jest problem, podłączyłem tak jak wyżej to światło ciągle świeci, zakryłem sondę szmatką, rękami, regulowałem pokrętłem i nic... Co może być przyczyną ?

Czujnik zmierzchu - poprawne podłączenie Czujnik zmierzchu - poprawne podłączenie
  • Poziom 30  
    Wyłącznik zmierzchowy działa z opóźnieniem.
  • Poziom 12  
    Z tego co widzę to wszystko jest dobrze podłączone. Polaryzacja foto elementu jest dowolna ale dla świętego spokoju podłącz tak aby brązowy kabel od sondy był podłączony do zacisku 5.

Dodano po 5 [minuty]:

A no i kolego drogi, przekręć pokrętłem "lux" w pozycję bliżej ikonki słońca, bo przy maksymalnym ustawieniu pokrętła w lewo, żarówka będzie cały czas świecić:)

Dodano po 53 [sekundy]:

I myślę że w ten sposób problem się sam rozwiąże:)
  • Specjalista elektryk
    Eros napisał:
    Tylko jest problem, podłączyłem tak jak wyżej to światło ciągle świeci, zakryłem sondę szmatką, rękami, regulowałem pokrętłem i nic... Co może być przyczyną ?