Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

WSK 125 - Mieszanka Paliwowa

krystiano1234567 06 Kwi 2016 20:43 18297 40
  • #31
    paweld69
    Poziom 27  
    BANANvanDYK napisał:
    Filtry powietrza w WSK i Simsonach są w obecnych czasach śmieszne, wykonane z włókna kokosowego czy plastikowych nitek nie pełnią żadnych funkcji filtrujących.
    Spełniają swą funkcje jeżeli są nasączone olejem ( patrz instrukcja obsługi), który powoduje przyklejanie się nieczystości, drobin z powietrza. Dzisiaj występują specjalne oleje, spraje o zwiększonej przyczepności ,lepkości przeznaczone do filtrów powietrza . Używa się ich dla motocykli cross, enduro quadów silników do maszyn budowlanych a więc sprzętów wybitnie narażonych na pył i błoto. Oczywiście zastosowanie oleju nie zwalnia użytkownika z czyszczenia i dbania o filtr. W WSK można by się zamontować dodatkowo gąbkę używaną w filtrach od skuterów i ją nasączyć olejem. Fabryczna siatka jest zbyt dziurawa żeby mogło się do niej coś przykleić. Założenie gąbki szczególnie dość grubej ( są różne grubości) może spowodować zmianę mieszanki paliwo-powietrze i konieczność regulacji gaźnika. Należy też zauważyć że oryginalny filtr jest zamocowany dość wysoko i w obudowie co sprawia , że pyły kurz tylko w ekstremalnych warunkach ( suche lato , piaszczyste drogi) mogą zostać zassane do filtra. Skutery najczęściej mają filtr przy tylnym z reguły małym kole ,nisko ziemi prawdziwa ekstrema i jeżdżą.
  • #32
    Motorbike
    Poziom 23  
    A gdyby dopasować jakiś olejowy filtr powietrza?
  • #33
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #34
    wojtek1234321
    Poziom 33  
    Motorbike napisał:
    A gdyby dopasować jakiś olejowy filtr powietrza?

    No może by i można by, ale to chyba bardzo by zmieniło charakterystykę całego układu i składu mieszanki powietrze - paliwo i trzeba chyba sporo popracować aby dopasować skład mieszanki. Myślę że bardziej prostsze i wymagające było by dopasować jakiś suchy filtr papierowy, coś takiego jak w niektórych silnikach kosiarek.
    Np. coś podobne do tego:

    http://www.oregon.pl/filtry-powietrza-do-kosi...umseh-Spektra-Centura-5szt-5400182757184.html

    WSK 125 - Mieszanka Paliwowa

    I rozmiarowo niezbyt duże:
    Kształt: Okrągły / Owalny
    Rodzaj materiału: Papierowy
    Średnica wew.: 21mm
    Średnica zew.: 44mm
    Wysokość: 73mm
    I przepustowość powietrza może była by wystarczająca bo filtr pasuje do silników o pojemności 156 cc, a WSK ma 125 cc, i łatwo wymyśleć jakąś puszkę/obudowę, i zasysanie powietrza poprzez taki filtr jest napewno "bardziej lżejsze" jak przez filtr olejowy co ułatwiło by regulację składu mieszanki. Być może wystarczyło by opuścić iglicę gaźnika o jeden ząbek i było by dobrze:
  • #35
    Motorbike
    Poziom 23  
    W niektórych starych kosiarkach są filtry olejowe.
    Nie tak wielkie jak od Ursusa :)
  • #36
    Dobromir pomysłowy
    Poziom 19  
    Abo pod filtrem , dodatkowy filtr z tkaniny nie ,,łapiącej kurzu,, oraz włókniny , razem zszyte na kształt stożka a na środku wszyte kamyki- odciążniki. Jak silnik zasysa , tkanina idzie do góry .Po wyłączeniu opada zsypując kurz.
  • #37
    Motorbike
    Poziom 23  
    Dobromir pomysłowy napisał:
    Abo pod filtrem , dodatkowy filtr z tkaniny nie ,,łapiącej kurzu,, oraz włókniny , razem zszyte na kształt stożka a na środku wszyte kamyki- odciążniki. Jak silnik zasysa , tkanina idzie do góry .Po wyłączeniu opada zsypując kurz.

    Mógłbyś to zobrazować albo pokazać taki "gotowy" filtr ?
  • #38
    robokop
    Moderator Samochody
    A może jeszcze filtr Hepa albo cyklon? Większość silników ma filtry z pojedynczej warstwy papieru, złożonego w harmonijkę dla zwiększenia powierzchni, bądź filtry siatkowe - zwój siatki metalowej o drobnych oczkach, nasączonej olejem dla wyłapywania cząstek kurzu. Dopiero silniki pracujące w skrajnym zapyleniu mają super-hiper skomplikowane systemy filtrujące, mające kilka stopni - filtr siatkowy na wlocie, mokry albo suchy cyklon i dopiero filtr papierowy. W małych silniczkach zawsze jest kwestia oporów ssania - mają być takie, żeby zapewniały prawidłowe podciśnienie w zwężce Venturiego gaźnika, dla jego prawidłowego działania. W WSK filtr składał się z wlotu umieszczonego wysoko pod siedzeniem, czyli w miejscu gdzie kurzu powinno być najmniej, czegoś na kształt puchy rezonansowej i dopiero z siatkowego mokrego wkładu filtra. Nie widzę powodów, dla których trzeba by ten system komplikować.
  • #39
    dubis15
    Poziom 12  
    Zgodzę się z przedmówcą moim zdaniem filtr w wsk był dobrze skonstruowany i nie widzę potrzeby go przerabiać bo poprostu zakładanie jakiś gąbek czy innych filtrów może tylko utrudnic dostawanie się powietrza do silnika przez co nastąpi zmiana składu mieszanki paliwowo-powietrznej to nie jest silnik od trzydziestki który powietrze ciągnie z taka siłą. Poprostu kombinowanie przy filtrze w ws-ce jest zbędne może to tylko pogorszyć pracę silnika wystarczy ten filtr poprostu co jakiś czas czyścić;-)
  • #40
    zombek301
    Poziom 9  
    Z własnego doświadczenia przekonałem się że oleje do motocykli wyczynowych nie służą silnikowi poczciwej B3.
    Gdzie występuje inna dawka oleju jak i warunki spalania. Również nie służą starym uszczelniaczom. Tak było po Castrolu Power Racing. Jeszcze gorzej było po Shellu Advance VSX. Bo nie spalony olej lał się po wydechu i obręczy tylnego koła. Po remoncie przechodzę na Orlenowki 2T popularną malinkę. Warto też odróżnić prawdziwy Mixol od zamienników które to po części odpowiadają za jego złą sławę.
  • #41
    paweld69
    Poziom 27  
    Piszemy o olejach do filtra nie do mieszanki.