Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Attiny25-prośba o pomoć w ustawiniu fuse bitow

telefunk 30 Mar 2016 21:00 612 6
  • #1 30 Mar 2016 21:00
    telefunk
    Poziom 10  

Witam.
    Jestem laikiem w programowaniu mikrokontrolerów AVR.Mam do zaprogramowania kość jak w tytule,posiadam do tego ISP Programmer ale nie wiem za bardzo jak ustawić fuse bity w tym programie.Dużo czytałem na temat programowania tych procesorów,również zapoznałem się kartą Data sheed Atmela ale boję się ruszyć tych fuse bitów.Chcę ustawić wew.oscylator 8MHz,pozostawić włączony bit CKDIV8 oraz włączyć Brown-out-Detection na napięcie 4.3V.Nie bardzo wiem czy wystarczy tylko zaznaczyć bądź odznaczyć te konkretne funkcje czy poza nimi trzeba jeszcze coś innego odznaczyć bądź zaznaczyć.Jako że jestem początkującym w tej dziedzinie proszę szacowne grono o pomoc w tej kwesti i wyrozumiałość.
    pozdrawaim

0 6
  • #3 30 Mar 2016 21:45
    telefunk
    Poziom 10  

Tak jak piszesz ,po ustawieniu tych moich potrzeb,czyli wybrałem Int.RC.oscyl.8MHz z default value oraz wybrałem Brown-out-detection level at VCC=4.3V a reszty nie ruszałem i po przekalkulowaniu tak wychodzi.
    Low 0x62 a High 0xDC tylko co z tym mam dalej zrobić .Mam tylko programator Dybkowskiego i ISP programmer.Jak miałbym potraktować tę kość aby nie zablokować.

0
  • #5 30 Mar 2016 21:58
    telefunk
    Poziom 10  

programuje na innym ,starszym kompie gdzie nie mam netu ale właśnie odptaszkowałem ,czyli jest puste okienko Bodlevel1 i Bodlevel0 i wartość zmieniła się na 0xDC z wartości 0xDF.Rozumiem że tak ma być i teraz tylko nacisnąć program w tej właśnie linii High. Czy tak?

0
  • #7 30 Mar 2016 22:04
    telefunk
    Poziom 10  

Tak też zrobiłem i po ponownym odczytaniu pokazuje właściwie ,tak jak wartości po przeliczeniu kalkulatorem.Wielkie dzięki za pomoc.
    Temat można zamknąć.
    pozdrawiam