Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Mondeo Mk3 2.0 TDDI Po wymianie filtra paliwa gaśnie

30 Mar 2016 21:18 4374 4
  • Level 2  
    Witam wszystkich forumowiczów :)
    Mam pytanie odnośnie forda mondeo mk3 2.0 tddi 2001 r problem polega na tym ,że podczas wymiany filtra paliwa został uszkodzony przewód powrotny - mechanik szybko temu zaradził mówiąc ,że wystarczy spiąć to na krótko , bo nie ma tam żadnego ciśnienia. Zakupił więc nowy zawór (Trójnik ) regulujący zalał filtr paliwem i około miesiąca czasu było ok .
    Po miesiącu auto po postoju ok. 12 h nagle zaczeło mieć dziwne objawy po odpaleniu silnika np; wyższe obroty , lub gasło , po dość długim kręceniu i katowaniu rozrusznika odpalało także przez chwilę mając wyższe obroty ( powyżej x1000 -> 1500)
    Zaczęrpnąłem informacji ,że zawór regulujący jest źle osadzony w filtrze paliwa (tzn. odwrotnie załozony ) Sprawdziłem to okazało się ,że był ustawiony strzałką w kierunku silnika , więc go obróciłem po ponownym włożeniu wszedł ciasno wszystko zabezpieczyłem oryginalnymi zawleczkami - ale dziś problem znów się pojawił. Dodam także informacje ,ze dziwne jest to ,że filtr paliwa jest mokry , spocony od ON oraz cechuje wyższym spalaniem wg. komputera ok 10.6 l /100 km . Oczywiście nie jeżdzę ciągle w trasie , a auto ma cykl mieszany , a nawet nazwałbym to cyklem miejskim ( do pracy mam 12 km z czego ok 6 km jest wolnej trasy )
    Panowie i Panie , proszę o pomoc jeśli ktoś miał podowne objawy w swoim fordzie.
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Helpful post
    Level 22  
    WiRuS_89 wrote:
    Dodam także informacje ,ze dziwne jest to ,że filtr paliwa jest mokry , spocony od ON
    Filtr nie może być spocony/mokry, musisz usunąc nieszczelność bo całkiem możliwe, że problem w tym leży, tak czy inaczej trzeba zaczać od tego aby wiedzieć czy coś poradzi, najlepiej usunąc sztukaterie na oryginalne przewody.
  • Helpful post
    Level 40  
    Tylko że jeśli to TDDI to ma pompę elektryczną przy zbiorniku paliwa i to w niej szukałbym winy.
  • Level 1  
    prawdopodobnie masz nieszczelne przewody przy filtrze paliwa co się objawia poceniem.Druga sprawa następuje zapowietrzenie układu paliwowego w tym samym miejscu
  • Level 2  
    decybel91 wrote:
    Tylko że jeśli to TDDI to ma pompę elektryczną przy zbiorniku paliwa i to w niej szukałbym winy.


    Pompa sprawdzona jest ok :)

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jeśli chodzi o przewody paliwowe to są suche żaden z nich sie nie poci , a mimo to paliwo na filtrze się pojawia ... Mechanik , który przynajmniej nim się nazywa podokładał jakieś zaworki zwrotne na przewodach odchodzących od filtra w stronę silnika , aby to paliwo się nie cofało ...

    Przewód powrotny mam zakupiony. Jutro podeślę foto co wykonał mechanik za dzieło pod maską.
    Pozdro :)