Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Elektryczny silnik odrzutowy- rozważania na temat budowy itp.

pdlst 30 Mar 2016 21:55 6696 10
  • #1
    pdlst
    Poziom 5  
    Witam,
    od razu dodam, że chodzi mi tylko o rozważania teoretyczne, jakby można było coś takiego wykonać. Przeglądając forum (głownie pogranicza ;) ) natrafiałem na różnego rodzaju silniki jonowe, silniki magnetyczne itp. itd.

    Czytając różne artykuły (nie tylko na elektrodzie) znalazłem zdanie "Naukowcy odkryli, że "wiatr jonowy" generuje 110 niutonów ciągu na każdy kilowat energii. Współczesny silnik odrzutowy generuje jedynie 2 niutony na kilowat."
    źródło: http://kopalniawiedzy.pl/wiatr-jonowy-ciag-elektrohydrodynamiczny-silnik-samolot,17841

    Chcąc, nie chcąc od razu pomyślałem o silnikach wykorzystywanych przez Iron Man'a (tj. repulsorach). Co doprowadziło mnie do różnych przemyśleń czy silniki takie jak np. jonowy, pozwoliłby do utrzymania człowieka w powietrzu. Ewentualnie czy jest albo ktoś próbował zrobić, działający silnik elektryczny wykorzystujący efekt odrzutu gazu itp.

    Chciałbym poznać Wasze zdanie na ten temat i rozpocząć luźną konwersacje. Czy da rade zbudować filmowy repulsor, na dostępnych na ten czas rozwiązaniach technologicznych.

    Rozmowa nie ma na zadaniu doprowadzenia do powstania jakiegokolwiek projektu/pomysłu (chociaż byłoby fajnie gdyby coś naprawdę wynikło ;) ) tylko luźne rozważania. Od razu chciałbym powstrzymać ludzi od komentarzy typu "i tak nie zbudujesz", bo nawet nie chce ;)

    Pozdrawiam.
  • #2
    Tommy82
    Poziom 40  
    Jeden z kolegów prezentował na elektrodzie silnik hydrodynamiczny ale nie było to w diy a raczej pytał o pomysły w rozwinięciu doświadczenia był tam link do YT
    Tu jest jeden watek

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic684344.html

    niestety nie potrafię znaleźć tego o który mi chodzi.
  • #3
    pdlst
    Poziom 5  
    Łódka dawno widziana, zbudowana i leży gdzieś w szafie jako ciekawostka ;)

    Tylko, jak nawet jeden z komentarzy zamieszczony pod tym linkiem, jest strasznie nie ekonomiczna. No i potrzebuje ośrodka, jakim jest woda.
    A tak jak pisałem w tytułowym poście, chciałbym porozmawiać na temat możliwości wykorzystania tego samego efektu (lub innego, mi nie znanego) do zbudowania silnika typu filmowego repulsora.
    Ewentualnie połączenia różnych efektów/części/rozwiązań do wymyślenia nowego, oczywiście teoretycznie działającego silnika.
    Możliwości jest pełno, jak i ludzi na tym forum. Każdy może dołożyć swój punkt widzenia i "cegiełke"

    Może coś z połączenia (wszystkim tu lubianego i wałkowanego) generatora searl'a, jonolotu, rozpędzonych dwóch pierścieni z rtęcią z projektów nazistowskich itd.
  • #4
    Tommy82
    Poziom 40  
    Poszukaj wątku o którym pisałem tam było więcej informacji bo to był taki mini projekt naukowo badawczy.
  • #5
    pdlst
    Poziom 5  
    Już jakiś czas próbuję znaleźć ten temat, o którym pisałeś, ale jakoś nie mogę do niego dotrzeć. Nie wiem, może po prostu "słowa klucze" źle wpisuję albo coś, no ale za nic nie mogę znaleźć. Gdybyś mógł podać trochę więcej informacji, ewentualnie kiedyś trafił na ten temat to prosiłbym o priv :)

    Pomimo tego, chciałbym zachęcić innych do brania udziału w teoretycznych rozważaniach na dany temat. Bo sądzę, że każdy wymieniając ze sobą zdania, poniekąd się nauczy czegoś nowego, albo będzie mógł kogoś nakierować na nowe możliwości/inne spojrzenie na problem.

    Chyba, że naprawdę nikogo już to nie interesuje (wszystkie posty na ten temat były pare lat temu) to nie zostaje mi nic innego niż poproszenie moderatora o zamknięcie tematu...

    Chociaż nie powiem, sam chciałbym od siebie dopisać co do niektórych postów, coś od siebie. Tylko jak widzę date "2011" to już trochę głupio :P
  • #6
    zimny8
    Poziom 33  
    A czytałeś o silniku EM Drive?.

    Link

    Obejrzyj, a potem przeczytaj negatywne komentarze.
  • #7
    pdlst
    Poziom 5  
    Na temat tego napędu też czytałem, jednak nie można go używać w naszej atmosferze, po za tym generuje minimalny ciąg przy dość wysokim napięciu.

    Ale właśnie może coś na tej zasadzie można zastosować w takim napędzie, który by pozwolił na oderwanie się od ziemi, a nie tylko podróż w próżni.
  • #9
    Taenia_Saginata
    Poziom 31  
    Podawanie zuzycia paliwa silnika odrzutowego w kilowatach, to jest troche oszukanstwo.

    A silniki jonowe i inne odrzutowe elektryczne to juz sa od jakiegos czasu stosowane w kosmosie.
  • #10
    jamtex
    Poziom 23  
    Nawet od bardo dużego czasu :)
    Dokładnie do korygowania położenia satelitów.

    Zjawisko Halla a stąd już tylko krok do: silnika Halla

    Przy okazji:

    Cytat:
    Obecnie używane w rakietach nośnych silniki używające jako paliwa ciekłego wodoru, a jako utleniacza ciekłego tlenu, mają impuls właściwy ok. 450 s (lub 4400 m/s), zaś silniki używające jako paliwa nafty, a jako utleniacza ciekłego tlenu, mają impuls właściwy ok. 330 s (lub 3200 m/s). Rakiety na paliwo stałe mają impuls właściwy poniżej 300 s. Silniki opracowany w ramach programu NERVA, w którym energię dostarczał reaktor jądrowy a substancją roboczą był wodór, miał impuls właściwy 850 s. Obecnie używane silniki jonowe mają impuls właściwy rzędu kilku tysięcy sekund.

    Najbardziej spektakularnym przykładem jego zastosowania był silnik PPS 1350-G wykorzystany do napędzania sondy SMART-1 o impulsie właściwym równym 1640 sekundom.
  • #11
    pdlst
    Poziom 5  
    Sam obraz działającego silnika Halla jest niesamowity. Patrząc na niego ma się wrażenie jakby był to jakiś silnik stworzony na potrzeby filmu Sci-Fi.

    Jednak tak jak pisałem wcześniej generuje on stosunkowo mały ciąg, który nie nadaje się do użycia w naszej atmosferze.

    Właśnie głównym moim pomysłem było, rozpoczęcie dyskusji na temat, jak taki silnik, który działa bardzo dobrze w kosmosie, można by było zaadaptować do np. samolotów.
    W jaki sposób można byłoby coś takiego zbudować itp itd