Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot gaz

24 Cze 2005 14:07 4963 27
  • Poziom 19  
    Witam . wiadomo ze ten model (99) 1.6 cm3 rok ma plastikowy kolektor i jedynym
    slusznym rozwiazaniem jest zalozenie instalacji sekwencyjnej pogodzilem sie
    z tym.
    Ale ostatnio widzialem 2 takie pugi ze zwykla jedynie zabezpieczenia w
    formie jakis tam gwizdkow na kolektorze w sumie mial ich 5. Gosc mowil ze
    jezdzi tak od 3 lat i wszystko oki. Wszystkie wybuchy jakie byly (a mial
    ich kilka) nie spowodowaly zadnych szkod . Co sodzicie o takim rozwiazaniu?
  • Poziom 19  
    1 rzecz: wybuchy zaleza od poprawnosci ustawienia LPG i PWN wraz ze swieczkami. Co do gwizdkow, ja osobiscie nie mam przekonania bo widzialem pekniete kolektory. Zalezy tez od grubosci kolektora.
    Ale proponuje Tobie posrednie rozwiazanie: wstaw sobie LPG 3 generacji jest tyci drozsze od 2 a o wiele tanzsze od 4, a prawdopodobienstwo strzalu w 90% wyeleminowane bedzie
    Pozdrawiam.
    PS. dlatego rzadko kiedy wstawia sie w takich instalacjach jakiekolwiek zabezpieczenia ( moja rada za przeplywko wstaw jednak klapke)
  • Poziom 19  
    a ja wlasnie slyszalem ze instalacji 3 generacji w zasadzie sie juz nie robi, poniewaz cena jest bardzo zblizona do 4 generacji.
  • Poziom 12  
    cena 3 podobna do 4
    silnik peugeota jak ma mozliwoś to od góry wchodza dwa duże zawory i 100 procent wytrzymuje
    podaj silnik to coś wiecej powiem
    tylko niektóre modele silników i aut--zaznaczam dlatego że ten sam silnik w innej budzie ma góre za blisko maski i strzał spowoduje uszkodzenie maski auta
  • Poziom 19  
    maniekxx napisał:
    a ja wlasnie slyszalem ze instalacji 3 generacji w zasadzie się juz nie robi, poniewaz cena jest bardzo zblizona do 4 generacji.

    Widocznie zalezy u jakiego gazownika, 3 generacji to tylko 1 aktuator wiecej i kilka gumowych przewodow za to bez miksera....
  • Poziom 19  
    slnik TU5... i nie wiem czy to nie jest przeszkoda, ale zamiast przewodow WN
    jest lstwa ktora zaklada sie na swiece
  • Poziom 30  
    Wszystko pewnie zalezy ad tego jak ta instalacja jest zalozona znam osbiscie goscia ktory w vw polo 1.4 z plastokowym kolektorem ma na gazie przejechane 70 tys. i mowi ze jest zadowolny. Ale i tak twierdze ze kiedys i tak strzeli a takie zabezpieczenia typu gwizdki nie bardzo sie sprawdzily bo po co ludzie montuja sekwencyjne instalacje.
    Natomiast nie polecam wymiany kolektora na metalowy jak to nie ktorzy gazownicy stosuja.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 19  
    Ciekawy jestem opini ludzi ktorzy jezdza ze zwykla instalacja na plastikowym kolektorze. najlepiej we francuskoch autach. Jest ktos????
  • Poziom 26  
    Moj brat, 406 1.8 16V (XU7JP4) chodzi elegancko,strzałow nie ma jak narazie,ale kilku znajomych ma Peugeoty i Cytryny 1.8 i 1.8 16V na gazie II gen. i nikogo nie wysadziło ;-)
  • Poziom 25  
    A ja już widziałem kilka rozwalonych plastikowych kolektorów w silnikach typu XU7JP4 i XU10J4R (1.8 16V i 2.0 16V):-(
    Jednak było to jakiś czas temu a ostatnio się takie usterki nie zdarzają więc może gaziarze wyciągneli wnioski :-)
  • Poziom 23  
    zi.ko napisał:
    a ostatnio się takie usterki nie zdarzają więc może gaziarze wyciągneli wnioski :-)

    a tego to juz kompletnie nie rozumiem???Co gaziarz ma wspólnego z tym jaka instalke załozy skoro i tak decyduje klient...Sam tez widziałem niejeden rozerwany kolektor plastikowy i własciciele dopiero wtedy zrozumieli ze warto było dołozyc i zamontowac 4gen...
  • Poziom 19  
    z tego co sie orientuje wystrzaly powoduje niedzy innymi nechlujnie zalozona instalacja i niedouczenie gaziarzy
  • Poziom 23  
    w takim razie zle sie orientujesz...Nie mówiłbys tak jezeli wiedziałbys jak sie instalacje zakłada krok po kroku...Wystrzały moze powodowac DZIADOWSKA instalacja(a dokładneij instalka z "dolnej półki".A jezeli twierdzisz ze jednak jest w tym wina gaziarzy(czego bede bronił) to prosze o konkrety.Bo ja z całym przekonaniem twierdze ze strzały to tylko i wyłacznie wina własciciela któy o auto nie dba/badz nie wie ze ma je "uszkodzone" na tyle aby pojawiłty sie problemy z LPG.
  • Poziom 19  
    ok ok! W takim razie jaka instalacje proponowalbys do tego samochodu. Nie jestem gaziarzem i nie znam sie na tym pisze to co slyszalem chociaz niechlujnie zalozona instalacja napewno ma negatywne skutki.
  • Poziom 23  
    nic innego jak 4 generacja...

    Dodano po 6 [minuty]:

    i zgadzam sie z Toba niechlujnie załozona instalacja bedzie sprawiac klopoty to jest oczywiste
  • Poziom 25  
    Witam.
    Macie rację (obydwaj), bo zdanie w głównej mierze zależy od doświadczeń jakie się zdobyło w trakcie użytkowania bądź serwisowania instalacji, i tak serwisant zawsze powie że do "plastika" tylko 4 gen. z prostej przyczyny: mianowicie 99%samochodów przyjedzie do niego po strzale który zniszczył kolektor albo osprzęt, bo jeżeli autko śmiga bez problemów to po co pojedzie do warsztatu?
    Osobiście jeżdżę berlingo 1,4 i zrobiłem 60tys. na lpg (2gen.) i autko chodzi bez zarzutu tak na benzynie jak i na gazie (na górze kolektora ssącego mam dużą klapę ok.5cm średnicy)parę razy zdarzyło się solidne "a psik" ale to zazwyczaj z mojej winy (uboga mieszanka i zaduszenie silnika), ale kolektor wytrzymał , odskoczyła klapa i po bólu.
    A co do niechlujnie zakładanych instalacji to "święta prawda", rzadko który gazownik ma czas i ochotę "dopieścić" instalację.
  • Poziom 23  
    zgadzam sie i włąsnei o to chodzi ktos ma mniej pieniedzy-decyduje sie na klape(choc nie zawsze pomagaja...) i ryzykuje(zazwyczaj na własna odpowiedzialnosc).Jezeli natomiast chcesz jezdzic praktycznie bezstresowo i bez ryzyka musisz zainwestowac w 4 gen.
  • Poziom 25  
    Jeżeli chodzi o problem kosztów, to też sprawa otwarta, na przykładzie znajomego który założył 4gen. w serwisie do Kangoo 1,2, dał 6tys. i po roku (po upływie gwarancji) padła listwa, więc dał kolejne 1,4tys., więc przeliczając to na kolektory..... :)
  • Poziom 23  
    a mozesz napisac co załozył?? bo jesli OMVL Lub Stefanelli to nie ma sie co dziwic...
  • Poziom 19  
    A jak w takim razie rozpoznac dobrego gaziarza???
  • Poziom 11  
    co prawda mam 2,0 16v ale też miałem kolektor plastikowy i wymieniłem go na metal. Jeżdże już dwa lata i bez problemu.
    Pozdrawiam
  • Poziom 18  
    maniekxx napisał:
    Ciekawy jestem opini ludzi ktorzy jezdza ze zwykla instalacja na plastikowym kolektorze. najlepiej we francuskoch autach. Jest ktos????


    Witaj. Berlingo 1,4, oczywiście plastikowy kolektor, a w nim tak jak u AUTOTEL"a pięciocentymetrowy zawór bezpieczeństwa, instalacja II gen. Jeżdżę już 18 miesięcy na LPG. Na początku strzelał i to solidnie, aż wyrwało grzybek od zaworu, ale kolektor wytrzymał. Teraz nie strzela, instalacja jest dobrze wyregulowana, wymienione świece (to podstawa) i zmniejszona przerwa na świecach.
    Problemy były też z "oszukaniem komputera", ale to inna historia...:D


    Pozdrawiam
  • Poziom 14  
    No właśnie, mam podobny dylemat, Peugeot 306 rocznik 2000, 1,6 benzyna silnik TU5JP, Kolektor oczywiście plastykowy. Kupiłem samochód z uszkodzoną instalacją lpg. Z tego co widziałem ktoś w tym już grzebał wcześniej, odcięte były 2 czarne przewody masowe od komputera gazu. Mówimy o instalacji z 2002 roku montowanej w stacji ELPIGAZ nazwanej w 1 z serwisów elpigazu DGI ,, tzw. Holenderska”. Instalacja jest niesprawna i odmówiono mi naprawy w kilku warsztatach zajmujących się LPG w tym 2 serwisach Lpigazu. Zacząłem się poważnie zastanawiać nad zmiana przodu instalacji. Tylko pytanie co wybrać jakiej firmy. Mam pewne obawy przed instalacjami elpigaz, Bo za kilka lat znowu się okaże ze nie ma gdzie tego naprawiać. Widziałem tania instalacje firmy Lavato, pytanie czy ktoś zna tą firmę i co o niej może powiedzieć. Mowa oczywiście o sekwencji.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Instalacja stoi całkowicie, zamkniety zawór gazu, przewody połączyłem jak były i zapaliły sie mi diody w przełacziku w kabinie, mruga niebieska dioda.
  • Poziom 18  
    Jeżeli nie wiesz co założyć, to chyba źle nie zrobisz jeżeli zamontujesz Landi Renzo z elektroniką Bingo. Ze starej instalacji zostanie tylko zbiornik z zaworem o ile ma legalizację.
  • Poziom 14  
    Zbiornik jest z 2002 roku, podobnie jak instalacja więc mu jeszcze kilka lat zostało legalizacji do 2012roku. szukam instalacji którą sam bym mógł założyć i uruchomić. Gdzie najwiekrzy problem stanowiło by dla mnie uruchomienie i ustawienie komputera gazu. co do Landi Rentzo, instalacje maja naprawdę ceny.

    Dodano po 10 [minuty]:

    Co sądzicie o instalacji lavato STAG 300. widziałem taką za 1000 zł
  • Poziom 18  
    Tak naprawdę Landi..., Lovato czy inne, to w zasadzie tylko reduktor, elektronikę zamontujesz zapewne i tak polskiej produkcji.
    Czyli musisz wybrać reduktor (w/g mocy silnika) oraz sterownik razem z silniczkiem krokowym i emulatorem. Może to być Bingo S4, Stag, czy inne. Jak kupisz zestaw instalacyjny, to wszystko to masz w zestawie w tzw. woreczku montażowym.
    Sugerowałem Bingo s4, ponieważ ma wbudowany emulator wtryskiwaczy i jest stosunkowo prosty w konfiguracji.

    Stag300 to zdaje się wtrysk sekwencyjny.
  • Poziom 39  
    Ja mam sekwencję OMVL w megance 1.4 16V, przejechane 70tys. i nie było przy tej instalacji palcem kiwnięte poza dwukrotną wymianią filtrów gazowych. Jak szukałem instalacji do meganki objeździłem prawie wszystkie zakłady w okolicy. Proponowali różne instalacje, z klapkami lub bez, o sekwencji żaden nie mówił, tylko o cenach. Ostatni do którego trafiłem, chociaż zakładał różne inne instalacje, jak obejrzał silnik, powiedział, że do tego silnika może założyć tylko sekwencję, bo nie myśli psuć sobie reputacji, a jak chcę inną to mogę iść do innego warsztatu. Tym mnie przekonał. Wg mnie problemy z instalacjami gazowymi biorą się głównie jak instalacje są kombinowane (składaki) oraz niechlujnie założone, a jak już coś się zepsuje to serwisy z reguły nie czują instalacji i z tego powodu nie umieją stawiać trafnej diagnozy na podstawie występujących objawów.
  • Poziom 17  
    witam ja bym ci radził załuz tylko instalacje sekwencyjna marka to juz zalezy od ciebie ale jak ma sterowanie benzynowe sekwencje lub połówke to zalecam seqenta24 jest to dosc duzy wydatek w granicach3tys ale bedziesz bardzo zadowolony a z niszej pólki poleca ESGI2 ale wtryski 3omowe czerwona listwa sa ciche i bardzo dobrze obsluguja wtryski benzynowe jedna z dwóch tych instalacji i bedzie ok