Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Airbox 2 Plus - jak antena?

31 Mar 2016 14:28 3447 52
  • Level 8  
    Witam,
    właśnie przedłużyłem umowę w Orange (LTE FreeNet) z modem jak w temacie.
    W mojej lokalizacji (Stara Wieś, woj, łódzkie) jest zasięg 3G. Problem jest taki, że akurat mój dom (dokładnie miejsce gdzie do tej pory jest ruter) jest nieco osłonięty przez inne budynki i kawałek lasu i prędkości 3G wynoszą ok. 2Mb, w porywach do 4Mb (2 kreski na telefonie, bo internet do tej pory był CDMA).
    Jest jedno miejsce w szczycie domu, gdzie sygnał mija już te budynki a na drodze ma tylko ok 15m rzadkiego lasu, przez który widać BTS (Dobromierz, ok. 5km).

    Chciałbym więc kupić jakąś antenę do tego modemu, którą zamontowałbym właśnie w tym szczycie a modem umieściłbym na strychu (minus taki, że będzie do niego słaby dostęp). W tym miejscu na telefonie mam 3 kreski i 8-9Mb. Myślę, że gra warta świeczki bo już kilkadziesiąt metrów od domu jak tylko minę ten las prędkość na telefonie wynosi 25Mb (pełny zasięg).

    Czy ta antena się nada: Link?

    Pozdrawiam.
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Network and Internet specialist
    Przedłużałeś przez internet czy w salonie? Odebrałeś już tego Airboxa 2 Plus ? Jeśli nie to nie podpisuj umowy i nie odbieraj, to mobilny routerek nie polecany do stacjonarnej pracy 24/7 a twoje rozwiązanie to jakaś pomyłka. Po co ci zasięg WiFi na strychu, który nie pokryje domu a ten E5577 nie ma portów LAN i nie połączysz do niego po kablu dodatkowego AP. Składałeś wypowiedzenie obecnej oferty, kontaktowałeś się z DUK Orange?
  • Level 8  
    Przedłużałem telefonicznie (liczy się jak przez internet) dzisiaj ok 13. Kurier z umową przyjedzie dopiero w przyszłym tygodniu.
    Dom jest parterowy, nawet nie ma stropu betonowego. Licząc kabel od anteny (5m) odległość od rutera wynosiłaby jakieś 5-7m a po drodze 1-2 ścianki z płyt gipsowych.

    Kabel mogę przeboleć. Z reguły używam WIFI, tylko na jednym systemie jeszcze nie udało mi się uruchomić karty WIFI.

    Wypowiedzenia nie składałem bo mam pewne obawy czy na pewną zadzwonią. Bo jak nie to zostanę na lodzie:) Dostałem zniżkę 10%. Umowa wygląda tak :

    - 35GB (35GB-100GB do 5Mb przez 6 miesięcy za darmo, później ewentualnie 10zł; >100GB 1Mb)
    - nocne 0:00 - 8:00
    - 20zł przez 6 miesięcy, reszta 40zł
    - zniżka 10% i -5zł za fakturę na maila
    Czyli wychodzi że przez pół roku 13zł, potem 31zł

    Powiadacie, że z DUK daliby więcej? Nie interesują mnie oferty powyżej 50zł. Na takie tańsze też dają rabaty i bonusy?
    Jeśli bym jeszcze dzisiaj zadzwonił to by może nawet nie wysłali tego kuriera.
    Czy wypowiedzenie musi złożyć osoba, na którą jest umowa czy wystarczy podpis?
  • Network and Internet specialist
    A co to za oferta? Cena 19,95 6m-cy a potem 39,90 to cena z rabatem za e-fakturę , bez niej 5 zł więcej. Dlatego nie zapłacisz 13 tylko około 18 zł i 36 zł. To 100GB do limitu 35GB( takiego nie ma w ofercie tylko 25GB?) po 6 m-cach za 10 zł no i nędzne 5Mb/s. Oferta słabiutka, szczególnie w kontekście tego że Orange ma pozwolenia na LTE1800 na BTS-ach NetWorks w Jeżowcu i Olesznie i zapewne pojawią się wkrótce i zostaną uruchomione pozwolenia na LTE800. W takim kontekście oferta z limitem lub z 5Mb/s w tych dodatkowych 100GB na dwa lata jest mało przyszłościowa, szczególnie jak na internet domowy. dużo lepszą i jedyną ofertą, którą bierze się w Orange to oferta Internet LTE dla domu za 59,90zł. W zamian otrzymujesz 150GB z pełna prędkością na LTE/3G, potem 1Mb/s +20GB poza strefa domową i Szczęśliwe godziny 0-8. Do tego za 99 zł bierze się router MF283+ z tabletem Lenovo TAB2A8. Sprzęt jest wart 900 zł. Do tego z DUK można uzyskać rabat 20-30% czyli cena wynosi około 48 -42 zł. Porównanie w stosunku do twojej to kosmos. Porządny sprzęt za 900 zł i szybkie 150 GB . Wypowiedzenie składasz najlepiej w salonie Orange i od razu prosisz o kontakt z DUK i przedstawiasz w/w warunki. Jak nie od razu to zadzwonią później a wypowiedzenie zawsze można wycofać i złożyć kolejne aby mieć czas na negocjacje. Dlatego na tych warunkach nie podpisywałbym kurierowi umowy. E5577( Airbox2 +) w lokalizacji na strychu to słaby pomysł. MF283+ to router stacjonarny 3G/LTE z solidnymi złączami anten SMA, portami LAN , no i wart dwa razy więcej. A zasięg 3G w Orange pewny na UMTS900 z HSPA+ z BTS-a NetWorks Oleszno, gorszy z Jeżowca. Niestety ale na UMTS900 Orange i T-Mobile korzystają ze wspólnego pasma i szybko nie jest. Na UMTS900 potrzebna antena na 900MHz. Dużo szybciej z UMTS2100 z HSPA+DC. Tutaj Orange korzysta z własnego pasma. Potrzebna mocna antena panelowa na 2100MHz. BTS-y Oleszno i Jeżowiec działają też na UMTS2100. wymieniona antena to kuriozum, nie nadaje się do UMTS900, działa ponoć na LTE1800, LTE2100 i UMTS2100 ale ja anten o polaryzacji dookólnej nie polecam. Polscy operatorzy korzystają ze skośnej.
  • Level 8  
    Rzeczywiście niezła oferta, w szczególności jeśli da się zejść poniżej 50zł.
    Nawet jej nie widziałem bo szukałem tylko w ofertach mobilnych. Myślałem, że w zakładce "Domowy" jest tylko kablowy:)

    W każdym razie jutro rano zadzwonię do nich że się rozmyśliłem i pojadę do salonu złożyć wypowiedzenie.
    Czy ktoś jest w stanie mi powiedzieć, czy musi go złożyć osobiście abonent czy może to być ktoś inny?
  • Network and Internet specialist
    Musi abonent osobiście. A oferta z tym zestawem sprzętu po prostu wymiata i warto o nią powalczyć. Są tacy co ją dostali z rabatem 20-30% z DUK wtedy koszty samego internetu odliczając sprzęt są śmieszne.
  • Level 8  
    Czyli to jednak nie takie pewne, że dadzą przynajmniej te 20% zniżki?:)
  • Network and Internet specialist
    Pewne to są podatki i śmierć. Rabat 20% to żadna łaska. Jeszcze nie dawno była promocja 20% rabatu na tą usługę dla każdego z ulicy, kupony były sprzedawane przez Orange na Allegro po 9 zł. Teraz jest promocja 20% rabatu na taryfy głosowe, Orange robi je co jakiś czas. Więc z DUK 20% to norma , trochę uporu i można mieć 30%. Niestety ale 99% klientów myśli tak jak ty, zachowuje się przy tym jak niewolnik operatora. Składając wypowiedzenie nic nie ryzykujesz. Od lat składam je u wszystkich operatorów telefonicznych i TV Sat. Dzięki temu mam najlepsze oferty. Tylko groźba odejścia do konkurencji na nich działa. A konkurencja ma u ciebie zasięg i tylko czeka.
  • Level 8  
    Ok, dzięki:) Jutro dam im to wypowiedzenie. Z DUK mnie połączą w salonie, sam mam zadzwonić czy oni zadzwonią sami później? Umowa kończy się 28 kwietnia.
  • Network and Internet specialist
    Cahir09 wrote:
    Jutro dam im to wypowiedzenie

    Cahir09 wrote:
    Kurier z umową przyjedzie dopiero w przyszłym tygodniu.

    To co chcesz wypowiedzieć? - umowę której jeszcze nie podpisałeś?.
    Przyjedzie kurier to po prostu mu powiedz, że się rozmyśliłeś, albo zadzwoń do nich i im to od razu powiedz, że chcesz coś innego.
  • Level 8  
    Wypowiadam nie tą nową umowę tylko starą, ważną do końca kwietnia.
    Dzwoniłem, żeby tego kuriera nawet nie wysyłali ale po złożeniu zamówienia nie da się go wycofać - zostaje tylko olanie kuriera.

    BTW. Dlaczego w opisie swojego profila przy każdym poście mam status Administrator Forum?:) Jakiś awans?:)
  • Network and Internet specialist
    Cahir09 wrote:
    Wypowiadam nie tą nową umowę tylko starą, ważną do końca kwietnia.

    Skoro tego jeszcze nie zrobiłeś, to raczej do końca maja (30 dni przed zakończeniem umowy masz obowiązek operatora o tym poinformować) - jeśli by to miało być do końca kwietnia, wypowiedzenie powinno być już złożone w marcu.
    Upewnij się tylko, czy czasem nie przeszedłeś już "obowiązkowo" na kolejne 2 lata...

    Cahir09 wrote:
    Dlaczego w opisie swojego profila przy każdym poście mam status Administrator Forum? Jakiś awans?

    Wszyscy to mają - biorąc pod uwagę, że dziś 01.04 - to wszystko jasne ;) .
  • Level 8  
    Hehe, nie powiązałem faktów:)

    Co do umowy. To wypowiedzenie to i tak od picu, wcale nie chcę rezygnować tylko dostać więcej. W najgorszym razie nowa umowa będzie od czerwca.

    Jak mogę przejść "obowiązkowo"? Każda kolejna umowa, jaka była podpisywana była na 24 miesiące więc to chyba wbrew prawu takie postępowanie? Mogą takie numery wywijać?

    PS. Przed 2 albo 3 przedłużeniem była sytuacja, że umowa się skończyła ale internet działał nadal i rachunki przychodziły takie same. Tak było przez 2-3 miesiące bo jakoś nie było czasu na przedłużenie. Nie było jednak potem żadnych problemów z przedłużeniem (nie powstała żadna umowa, którą Orange sobie samo wymyśliło).
  • Network and Internet specialist
    Cahir09 wrote:
    wcale nie chcę rezygnować tylko dostać więcej.

    Musisz zrezygnować - bo tylko wtedy masz szansę zyskać - bez rezygnacji kolejna umowa będzie podobna do poprzedniej i na podobnych, jeśli nie takich samych warunkach.
    Zasada jest prosta - zawsze rezygnujesz (wypowiadasz) każdą umowę - ZAWSZE.
    Przedłużenie umowy, odnowienie jej nic kompletnie nie daje.
    Cahir09 wrote:
    Jak mogę przejść "obowiązkowo"? Każda kolejna umowa, jaka była podpisywana była na 24 miesiące więc to chyba wbrew prawu takie postępowanie? Mogą takie numery wywijać?

    Teoretycznie nie mają prawa - ale to tyle jeśli idzie o teorię - w praktyce to robią, a by to potem odkręcić, to duuużo czasu, nerwów i kasy potrzeba. - bo to TY! musisz operatorowi udowodnić, że to on łamie prawo - operator jest uprzywilejowany bo to firma, nikt mu umów nie sprawdza, nie kontroluje.

    Sam swego czasu złożyłem doniesienie do UOKiK na moje UPC i klauzule niedozwolone w ich umowie - śledztwo UOKiKu trwało SZEŚĆ MIESIĘCY (i chyba nadal trwa) - bo nadal moje UPC NIE zmieniło swojego stanowiska (choć w podobnej sprawie NC+ i Vectra zostali ukarani milionowymi karami) i nadal w ich umowach są klauzule niedozwolone - bez wyroku sądu UOKiK nic im nie mogę zrobić.
    Cahir09 wrote:
    Przed 2 albo 3 przedłużeniem była sytuacja, że umowa się skończyła ale internet działał nadal i rachunki przychodziły takie same. Tak było przez 2-3 miesiące bo jakoś nie było czasu na przedłużenie. Nie było jednak potem żadnych problemów z przedłużeniem (nie powstała żadna umowa, którą Orange sobie samo wymyśliło).

    Każda umowa terminowa z biegiem czasu i danej promocji przechodzi na bezterminową (i to zapewne Ciebie dotyczyło) - tylko niestety, taki zapis o przejściu na bezterminówkę musi w umowie być.
    Pamiętam jak w 2010 r CP miał w umowie zapis - nie zrobisz nic, umowa idzie dalej na taki sam okres (byli tacy, co obowiązkowo z Polsatem musieli być i SZEŚĆ lat).
    Dlatego tak uczulam - bo to co nam klientom wydaje się logiczne i tak powinno być - takim (dla firmy) nie jest - oni mają zarabiać kasę, a nie przejmować się dobrem klienta.
  • Level 8  
    Wczoraj wysłałem wypowiedzenie pocztą.
    Rozumiem, że skoro spóźniłem się o te kilka dni to mam się spodziewać telefonu z DUK raczej w połowie maja a nie kwietnia, tak?
  • Network and Internet specialist
    Cahir09 wrote:
    skoro spóźniłem się o te kilka dni to mam się spodziewać telefonu z DUK raczej w połowie maja a nie kwietnia, tak?

    Nie ma znaczenia kiedy oni zadzwonią - pamiętaj, że im bliżej wakacji, tym usługi netu, tv itd. cieszą się mniejszym zainteresowaniem (bo idą wakacje - a to znaczy, że ludzie kasę chcą wydać na coś innego - zabawy, imprezy, wakacje - wtedy wszyscy ISP maja doła z klientami) - to i usługa może być tańsza niż w kwietniu czy maju - nie denerwuj się - masz jeszcze 2 miesiące czasu - przemyśl wszystko, sprawdź oferty utrzymaniowe (tu nie pomogę niestety).
    Być może warto poczekać do lipca (bo będziesz już na bezterminowej i wtedy na 100% zadzwonią) - i wtedy bez nerwów negocjować, a nie godzić się na pierwszą lepszą usługę podczas jednej rozmowy.
  • Level 8  
    Chciałem sprawdzić na jakiej częstotliwości łączę się z nadajnikiem w Jeżowcu.
    Według mojego telefonu wartość LAC to 52703 natomiast CID to 59344198.

    LAC się zgadza ale takiego CID nie ma na liście na stronie BTSearch.
    Możliwe, że dane na tej stronie nie są aktualne (są z grudnia 2015)?
    Czasami pokazuje też taki CID: 59346608.

    Co ciekawe nadajnik w Olesznie też takich nie posiada.
    Wnioskując z samej długości CID mogę założyć, że telefon łączy się na częstotliwości 2100MHz?

    Mierzyłem telefonem w domu więc sygnał słaby (RSSI od -100 do -110, 1,2 kreski).
  • Level 8  
    Wczoraj zadzwonili. Dali 20% i po wszystkich upustach wyszło 45zł/msc za 150GB + ZTE MF283 + Tab2 A8. W porównaniu do oferty z postu #3 to niebo a ziemia.

    EDIT:
    Przeniosłem do nowego postu.
  • Level 8  
    Witam ponownie.
    Edytowałem poprzedni post ale edycja nie pozycjonuje tematu więc piszę nowy.
    Najpierw podam to co wcześniej, żeby było w 1 miejscu.

    Kurier miał dotrzeć w ciągu 3-5 dni. Wczoraj (20 maja) mijał piąty więc zadzwoniłem do nich żeby dowiedzieć się co się stało.
    Umowa nie została wysłana, nawet nie było jej w systemie. Powód? Konsultant dał mi upust 20%, którego nie powinien mi dać bo Orange zrezygnowało z tej formy promocji 3 tygodnie temu. Teraz dają 4 miesiące abonamentu za 0zł. Przekierowywali mnie z 5 razy i jedyne co Ci idioci mi zaoferowali to abo za 60zł (po zniżkach) - wychodzi 120zł drożej w ciągu 24 miesięcy.
    Poprosiłem o przekierowanie do działu reklamacji ale przekierowali mnie nie wiadomo gdzie. Tam gość mi powiedział, że do 2 godzin skontaktuje się ze mną konsultant, z którym rozmawiałem tydzień temu. Nie zadzwonił.

    W sobotę znowu rozmawiałem z kilkoma konsultantami aż dostałem numer do DUK.
    Tam z rozmowy z miłą panią wynikło, że ten zestaw ZTE MF283 + Lenovo Tab2 A8 jest dostępny tylko w wyższym abonamencie (choć sprawdzałem potem na stronie i cały czas można go dostać wybierając niższy).
    W końcu pani stwierdziła, że mogę złożyć reklamację i skoro była mi obiecana umowa taka jak wyżej to ją dostanę.

    Decyzja jeszcze nie przyszła (wysyłają Pocztą Polską :)) ale dziś (27 maja) dowiedziałem się przez infolinię, że została rozpatrzona negatywnie. W uzasadnieniu napisali to samo, co mówili konsultanci. W skrócie, że w DUK mogą oferować to co im system pokaże i oferta jest zmienna. Ciekawe co miał na ekranie ten gość co mi dał 20% zniżki.

    Wkur**** się niemiłosiernie i już nie wiem co robić. Odwoływać się?
    Skłaniam się (na 90%) ku przejściu do Plusa na SmartDom.

    Mama ma telefon w Orange (umowa już na okres nieokreślony).
    Przeniesienie numeru to kwestia 1-2 dni.
    Wstępnie przejrzałem ofertę i wyszło by tak:
    - telefon 50zł z telefonem (6 miesięcy za darmo)
    - internet 80GB za 40zł (50% za SmartDom, 3 miesiące za darmo)
    - telewizja 1zł lub 10zł (na stronie CP jest 10 ale nie wiem czy to nie jest cena dla drugiej usługi) - kanały są lipne ale nie muszę tego brać a w przyszłości może się skuszę i rabat będzie
    - ruter Huawei B315 (podobno lepszy od MF 283)

    Tracę ten tablet ale w domu leży prawie nieużywany iPad więc..
    Poza tym tak mnie wkur****, że jakbym mógł to bym swój numer przeniósł. Niestety mam na kartę a numeru zmieniać nie chcę. Przez nich za 2 dni nie będę miał w ogóle internetu.

    Zrobiłem szybki test internetu w Plusie i o dziwo nie jest dużo gorzej. W tym miejscu, gdzie chciałbym zawiesić antenę dobijam do 8Mb/s, czasami 5. Są jakieś kruczki w internecie Plusa?
    Oczywiście zasięgu LTE nie mam.
  • Network and Internet specialist
    Zasięg LTE w Plusie z sieci LTE800Sferii. Pozwolenia na BTS-y w Jeżowcu i Olesznie. Teren trudny, potrzebna 2xantena na 800MHz. Na LTE jest internet bez limitu. Teraz poluźniono FUP i można wykorzystać 150-200GB bez lejka 16Kb/s. Niestety ale 5MHz z MIMO z jakiego korzysta Sferia nie pozwala na duże prędkości. A co do Orange reklamacja na podstawie odsłuchania rozmowy powinna zostać uznana, inaczej skarga do UKE . Za 59,90 zł z 4x0 zł może dostać każdy z ulicy no i z tym zestawem.
  • Level 8  
    Właśnie przeszła mnie taka myśl, czy oni w ogóle odsłuchali te rozmowy, bo w mailu nie napisałem żeby to zrobili. Wypisałem tylko kolejne rozmowy jakie przeprowadzałem (i kiedy). Trzeba im tłumaczyć jak krowie na granicy?

    150-200GB to w LTE, tak? Czy w 3G też to działa? Na LTE mi nie zależy. W mojej lokalizacji 3G (Orange - nie wiem jak u innych) działa w miarę ok dopiero od ok 2 lat więc LTE to odległa przyszłość. Gdybym te 8Mb/s ustabilizował anteną to bym był zadowolony. Jeśli chodzi o te kruczki, o które pytałem to miałem na myśli pewne usługi, które działają tylko w LTE, np. co mi po godzinach nocnych za 3zł jeśli nie działałyby w 3G. Jest coś takiego?

    No właśnie tym podejściem do klienta utrzymującego numer od 6 lat Orange mnie przekonuje do podpisania nowej umowy - z Plusem.
    Gdyby nie czas to bym się z pewnością odwołał. Ale od niedzieli jestem bez neta.
    Skarga do UKE wiąże się ze sprawami w sądzie? Czy na zasadzie: piszę do UKE, mija kilka dni i dzwoni do mnie Orange z przeprosinami?:)
  • Network and Internet specialist
    UKE podejmuje się mediacji między tobą i Orange, no i prosi o nagrania z rozmowy. Ale to trwa długo. W Plusie tylko na LTE jest bez limitu, na 3G masz tylko limit.200GB w godz 1-7 za 2,99działa we wszystkich technologiach. Jesli masz telefon z LTE zrób testy w pobliżu tych BTS-ów Sferii w godzinach szczytu to sprawdzisz jakie prędkości są do uzyskania. Antena kierunkowa na 800MHz pozwoli wymusić połączenie po kolei z każdym z nich. Wybierzesz ten lepszy.
  • Network and Internet specialist
    Cahir09 wrote:
    piszę do UKE, mija kilka dni i dzwoni do mnie Orange z przeprosinami?

    Kilka dni - dobre - jak w 6 miesięcy się wyrobią to będzie CUD.

    Masz prawo żądać udostępnienia Ci tej rozmowy, możesz pisać na to reklamację (powołując się na rozmowę) - wszystko forma pisemna z potwierdzeniem odbioru, na wszystko czas na odpowiedź 30 dni - koszt może być i nawet 100 zł (po TWOJEJ stronie), zmarnowane 6 mc na przepychanki - warto?
  • Level 8  
    To chyba raczej nie będę się bawił z UKE. Sprawdzę te BTSy, ale LTE jest tylko w Olesznie, które jest raczej kiepsko dostępne więc nadziei sobie nie robię. Załączę grafiki, które wcześniej przygotowałem, ale ich nie wrzucałem.

    1. Oleszno - widok od góry. Odległość to 6.7km
    Airbox 2 Plus - jak antena?
    2. Oleszno - profil topograficzny - po lewej moja lokalizacja, po prawej BTS
    Airbox 2 Plus - jak antena?
    Dla porównania:

    3. Jeżowiec - widok od góry.
    Airbox 2 Plus - jak antena?
    4. Jeżowiec - profil topograficzny - po lewej BTS
    Airbox 2 Plus - jak antena?

    W niedzielę podjadę do BTSów i dam znać co i jak.
  • Level 8  
    Zrobiłem testy. O dziwo LTE u mnie jest :O. Kilka miesięcy temu kupiłem kartę LTE z Plusa i dałbym sobie rękę uciąć, że nie było zasięgu.

    Na początek testy przy nadajnikach:

    1. Jeżowiec, ok godziny 15:30
    a) Plus
    3G: 0,5/2 i 0,6/3 RSSI -70
    LTE: 2/4 i 2/8 RSSI -77
    b) Orange
    3G: 23/4 i 15/4 RSSI -68
    LTE: Brak (chyba była 1 kropka zasięgu ale test nie ruszał) RSSI -116
    2. Oleszno, ok godziny 18
    a) Plus
    3G: 2,5/4 i 1/3,5 i 0,5/2 RSSI -62
    LTE: 0,7/0,3 i 1,2/1,7 i 0,4/2 i 0,8/5,5 i 4/4 RSSI -105
    b) Orange
    3G: 18/4 i 17/5 RSSI -68
    LTE: Brak

    Co do LTE w domu to jest różnie. Download przeważnie wynosi 2Mb/s. Parę razy siedząc wewnątrz przy biurku miałem ponad 5Mb/s. Już mi się te wyniki mylą ale chyba upload raz wynosił ponad 6Mb/s. Przy LTE RSSI wewnątrz to -115 a na zewnątrz -100.

    Ogólnie w miejscach gdzie myślę powiesić antenę transfer wynosił ~2-5Mb/s. Wczoraj miałem 8Mb/s (3G).
    Wyniki 3G i LTE dzisiaj były porównywalne.

    Edit: O godzinie 7 rano na LTE mam 10/2 wewnątrz i 22/8 na zewnątrz.
  • Level 8  
    Odświeżam, gdyż jutro planuję załatwić wszystko.
    Dziś byłem w salonie Plus i wyszło takie coś:

    - Abonament na telefon 70zł, w tym:
    - przeniesiony numer z abonamentu Orange
    - numer ojca z plus na kartę
    - mój numer z Orange (na kartę)
    - 6 miesięcy 0zł (wychodzi 52,5zł miesięcznie przez 24 miesiące)
    - nielimitowane rozmowy
    - 10GB internetu

    - Internet LTE:
    - 40zł
    - Huawei B315
    - 40GB i podobno bez limitu w LTE. Na stronie jednak w tej cenie jest 80GB i również bez limitu w LTE. Jedyną różnicą jest to, że na stronie nie ma mowy o szybkości po przekroczeniu limitu a pracownik przysięgał, że żadnego lejka nie ma. Mówił prawdę, czy miał na myśli to dociąganie
    do 150-200GB?
    - 3 miesiące 0zł (wychodzi 35zł miesięcznie przez 24 miesiące)

    - Telewizja (pakiet podstawowy) - jak za 1zł to można wziąć

    Wychodzi 88,5zł za 3 telefony, internet "bez limitu" i telewizję.

    Głównie mnie martwi ten internet i to "bez limitu". Na chłopski rozum skoro w opcji 40GB za 40zł nie ma limitu to jaki jest sens istnienia wersji 70GB i 90GB?
    Czy może internet zamówić już w sklepie internetowym? Ewentualnie kazać mu wskazać mi punkt w umowie, w którym jest jasno napisane, że internet nie zwolni?
    Wolałbym zrobić to w salonie z tego względu, że w ten sposób można załatwić wszystko na raz a nie czekać każdorazowo na kuriera.

    I jeszcze pytanie o antenę do LTE. Na stronie Cybertech nie znalazłem anten na 800MHz. Są tylko na 1800MHz. Jakiś link co bym szajsu nie kupił?

    Pozdrawiam

    Edit: Znalazłem chyba tą antenę: ATK20.
    Nie mogłem ich znaleźć bo szukałem wsród tych panelowych.

    Rozumiem, że potrzebuję 2 takich samych anten i ustawić je pod kątem prostym?
    Od każdej idzie osobny kabel (ruter ma dwa wejścia) czy łączy się je za antenami a przed ruterem rozdziela?
    Przepraszam, że pytam jak jeszcze nie mam zestawu w domu ale wolę się przygotować. Po podłączeniu zdecyduję czy kupić ATK-20 czy ATK-10.
  • Network and Internet specialist
    Cahir09 wrote:
    Wolałbym zrobić to w salonie z tego względu, że w ten sposób można załatwić wszystko na raz a nie czekać każdorazowo na kuriera.

    W razie Twojego niezadowolenia (a takie z Plusem będzie - wiem, bo żona też się z nimi żegna - przenosi tel i net) - jedynie co Ci pozostanie, to wieczne reklamacje i ciągnące się g...o przez 24 mc - tylko przez telefon/net - tylko tak w razie "W" w 10 dni możesz im to g...o odesłać - podpiszesz w salonie to umoczyłeś.
  • Level 8  
    Hmm. Jak nic pracownik (kierownik nawet) stwierdził, że mogę zrezygnować w ciagu 10 czy 14 dni. Nie pytałem wtedy, ale teraz też mi wydaje się to dziwne. Zastanowię się. W razie czego mogę kazać mu napisać jakiś aneks, że mam prawo zwrotu:)
    Poza tym, nie wiem czy telefonicznie dadzą mi 3 miesiące z 0zł bo właściwie ta promocja przysługuje posiadaczom internetu u innych operatorów. Moja umowa skończyła się 3 dni temu. Aby dostać te 3 miesiące mam pokazać potwierdzenia wpłat za ostatnie 2 miesiące.
  • Network and Internet specialist
    Coś nie tak z tym 40GB za 40 zł ale podejrzewam ,że tu chodzi o taryfę 40GB , która przez sklep internetowy jest 50GB za 59,99 i B315s-22 za 3 zł na własność, w SmartDom kosztuje ona 30 zł. Taka sama tylko 80GB kosztuje 79,99 zł, ze SmartDom 40 zł. Do tego bierze się w tej taryfie E5186 za 99 zł. Konsultant robi cię w ciula ale sam sobie jesteś winien bo jesteś leniwy i zachowujesz się jak przeciętny Janusz.. Ty masz tylko przenieść do Plusa te telefony w salonie ale Broń Boże dalej brać ofertę internetową w salonie Plusa/CP. Po prostu jest gorsza niż on-line. Za te 40 zł będziesz miał 40GB. Wynika to z ceny abonamentu czyli 59,99 na pól w SmartDom i do tego dopłacisz 10 zł/m-c za użyczenie B315. Na dodatek po 2 latach nie będzie twój tylko musisz go oddać. Po przeniesieniu telefonów bierzesz ze strony http://www.plus.pl/internet-lte?oferta=modem-lub-router ofertę 50GB za 30 zł ze SmartDom( 3 m-ce za darmo) i B315 za 3 zł lub 80GB za 40 zł w SmartDom( też 3 m-ce za free) i do tego E5186 za 99 zł , Obydwa routery na własność. B315 wart 300-350 zł, E5186 600-700 zł. Tylko tak się opłaca brać Plusa. Dopiero potem myślisz o TV sat z CP. Na duże prędkości nie licz, LTE800Sferii działa wolno. Plus/CP to pseudo lider LTE, na potęgę sprzedaje oferty a sieć leży i kwiczy. Antena ATK-20x2 , kabel do kazdej max. 10m. Router ma dwa wejścia antenowe. Jedna antena w pionie, druga poziomo. Do B315, E5186 antena http://www.dipol.com.pl/antena_gsm_20-element...-850-960_mhz_10_m_przewodu_wtyk_sma_A7027.htm lub http://www.dipol.com.pl/antena_gsm_10-element..._800-980_mhz_10_m_przewodu_wtyk_sma_A7017.htm No i nie idziesz po najmniejszej linii oporu i nie słuchasz konsultanta. Tu masz regulaminy http://www.plus.pl/documents/16/bff1cfa5-84d6-484f-aeb9-ce49254c4ee2 i http://www.plus.pl/documents/16/02b6e35e-e220-4af0-a9fd-9836a310084e oraz SmartDom http://www.plus.pl/documents/16/6006667/Regulamin_ProgramuSmartDOM3_14012016.pdf Myślę, że wiesz już wszystko.
  • Network and Internet specialist
    Cahir09 wrote:
    Jak nic pracownik (kierownik nawet) stwierdził, że mogę zrezygnować w ciagu 10 czy 14 dni. Nie pytałem wtedy, ale teraz też mi wydaje się to dziwne. Zastanowię się. W razie czego mogę kazać mu napisać jakiś aneks, że mam prawo zwrotu:)

    Prawo telekomunikacyjne (rezygnacja w 10 dni) lub ustawa konsumencka (rezygnacja w 14 dni) - jasno i klarownie określa kiedy i w jakich okolicznościach masz prawo od umowy odstąpić - aneks pracownika, jego zapewnienia - buhahaha - warte mniej, niż papier na którym to facet opisze - ale, Twoja wola.
    Cahir09 wrote:
    Poza tym, nie wiem czy telefonicznie dadzą mi 3 miesiące z 0zł bo właściwie ta promocja przysługuje posiadaczom internetu u innych operatorów

    Dlatego Cię ostrzegłem - bierzesz przez NETA, wypowiadasz i negocjujesz jeszcze lepsze warunki.