Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DeDietrich MCR II 24T pompa

31 Mar 2016 14:39 1986 8
  • Poziom 6  
    Witam
    Dwa pytanka;
    1 jak się sprawdza czy pompa obiegowa w kotle pracuje? Pompa w moim kotle bardzo się grzeje ale przewody doprowadzające i odprowadzające wodę są zimne.
    2 Czy taką pompę (Grundfos UPR15-60) da się zregenerować? A może ktoś wie kto takie pompy naprawia, lub woże ktoś już sam naprawiał taką pompę i może podpowiedzieć jak się to robi?
    To tyle, pozdrawiam
    R
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Specjalista elektryk
    Odkręć śrubę - front pompy, może polecieć woda - zasłoń jakąś szmatką - włóż delikatnie jakiś wąski śrubokręt/patyczek - będziesz słyszał, kiedy zacznie trzeć po pracującym wirniku.
  • Poziom 6  
    dzięki, zaraz to zrobię. A przy okazji,nowa pompa u DeDietricha to jakieś 800 z hakiem. Może jest jakiś zamiennik Omnigenii lub OHI?
    R

    Dodano po 23 [minuty]:

    Hej Kolego Kasprzyk, zrobiłem jak sugerowałeś i wychodzi na to, że pompa jest O'K!
    Teraz już nie wiem co jest z tym moim piecem. Wodę w zasobniku (300 litrów) grzeje, a co nie. Odpala się po przerwie, wyświetla się 4 czyli, że grzeje zasobnik i po kilku sekundach wyświetla się 9 i cisza przez kilka, może kilkanaście minut, potem cykl się powtarza. Mam nastawione P-1 czyli grzanie co na 36 stopni i grzanie zasobnika na 40 stopni.
    Nie wiem co się dzieje. Żadnego E nie wywala!
    R

  • Poziom 21  
    Czy pompa jest ok tego nie możesz być pewien ,bywa że plastikowe łopatki wirnika są rozwalone i może się kręcić do woli. Jeśli pompa rusza powinien też drgnąć manometr o 1-2 kreski, te manometry często się zacinają rurka zarasta kamieniem. Sprawdź też filtry i czy masz otwarte głowice na grzejnikach, tam gdzie termostat otwarte zawsze i bezwzględnie. Parametr p1 ustawiony za nisko możesz nie mieć odbioru ciepła i po osiągnięciu temp 36 jak u ciebie, piec będzie miał przestój. Ustaw na 60 jeśli będzie ok możesz zostawić na 50 niżej nie ma potrzeby. Kiedy był robiony przegląd ? Najlepiej wezwij serwis bo tu można gdybać do woli, te piecyki nie lubią zaniedbania a wymienniki lubią się zakamieniać, a jak jeszcze masz zasobnik sr 100 albo 150 to już obowiązkowo sprawdzanie anody co roku. Te 150- 200 zł możesz co roku odżałować i mieć święty spokój.
  • Poziom 16  
    riat napisał:
    Wodę w zasobniku (300 litrów) grzeje, a co nie.
    R


    Skoro grzeje CWU, tzn. że pompa pracuje i masz przepływ wody w wężownicy. Czy czasy podgrzewu zasobnika się wydłużyły ??

    W trybie CO może zawór trójdrożny się zaciął ?? Bajpas sprawdzałeś ?? Filtr na powrocie sprawdzałeś ?? Instalacja czyszczona kiedy ostatnio ?? Ile ma lat ??
  • Poziom 6  
    Witam
    Dzięki za zainteresowanie
    Kociołek ma chyba 6-ty rok. Grzeje zasobnik i podłogówkę (ze 180 mkw) Zwykłych kaloryferów nie mam. Zauważyłem, że czas podgrzewu zasobnika się raczej skrócił niż wydłużył. Wyświetla się "9" i po jakim czasie przechodzi przez "1", "2" do "4", palnik wali z pełną mocą przez kilka sekund, zdycha i znowu "9". I tak w kółko kilka razy , wyświetla "9" i nic się nie dzieje przez pół godziny. Potem wszystko się powtarza albo wyświetla się błąd "E 1" który kasuję i zabawa trwa dalej. CO Raz ustawione na 30 stopni bo jest ciepło za oknem. W domu i tak mam 23 - 24 stopnie.
    Może faktycznie ten zawór albo jego sterownik się zaciął. Tylko jak to sprawdzić? Nie wiem gdzie jest ten bajpas i co on robi, i jak go sprawdzić? Podobnie z filtrem na powrocie. Chyba nie mam czegoś takiego. Na moje oko to chyba padł mi któryś czujnik pomiaru temperatury ( te 2013 ze schematu w instrukcji). Wymontuję i sprawdzę opór miernikiem.
    Czy instalacja była czyszczona? Chyba nie bo i po co. To układ zamknięty. Podłogówa raz napełniona i odpowietrzona. Podobnie z baniakiem. Raz na jakis czas muszę dopełnić instalację ale to jest kilka litrów. Myślę, że to jakieś resztki powietrza z podłogówki ( w końcu to jakieś 500 m PEX-u)
    Tak na marginesie, chyba dodam do układu sprzęgło hydrauliczne między kocioł i obiegi podłogowe. Nie palę się do tego bo muszę dodawać osobne pompy, stery do nich i reszta. Zresztą sam wiesz.
    To tyle
    R
    PS
    A przy okazji, rok temu padł mi wentylator palnika. Drogi jak diabli. Wymieniłem ale stary zachowałem. Oglądam go, mechanicznie jest o'k. Na moje oko padła jaka kość z układu sterowania. Może masz schemat elektroniki tego wentylatora? Pytałem Dedietricha we Wrocławiu, ale mnie spławili.
  • Poziom 16  
    A pisałeś, że nie wyświetla błędu E :D A tu proszę, E1 się znalazł.
    Masz brak odbioru ciepła z kotła, chodzi częściowo na bajpasie. Można tu jeszcze podciągnąć walnięty czujnik temp. Ale jak potrafisz sam go zdiagnozować to szybko to sprawdzisz.
    Ja bym sprawdził na początek zapowietrzenie układu, ciśnienie wody w układzie, filtry i jakość wody w układzie. Zdziwiłbyś się jak wygląda woda w instalacji po 5 latach - w niektórych przypadkach, jest czarna z takim glutem na filtrze. I właśnie wtedy masz mniejszy przepływ lub minimalny, a pompa ciągnie przez bajpas. I wywala E1.
    Pompę "na oko" możesz wybadać tak, że wyłącz i włącz kocioł. Uruchomi się program odpowietrzający. Obserwuj jak się zachowuje wskaźnik ciśnienia w kotle - jak widać skok ciśnienia przy załączaniu pompy o 0,2 Bar to jest OK. Minimalne drgnięcia wskaźnika lub ich brak, to znak, że coś z pompą jest lub prozaicznie - zatkany szlamem czujnik ciśnienia. Ale to takie amatorskie sprawdzenie pompy będzie. Zawory pod kotłem sprawdzałeś czy są otwarte na full i nie zablokowały się ?? Odpowietrznik sprawny ?? A na jednej pompie kotłowej, masz te 500 m podłogówki ??
  • Poziom 6  
    Witam ponownie
    To dziwne, wiem już gdzie jest ten bajpas i co robi, ale dlaczego jest cały czas zimny? Lewy i prawy blok wodny gorące, pompa też albo ciepła albo gorąca a ten bajpas dziwnie zimny. A jeszcze, jak się sprawdza czy zawór trójdrogowy jest o'k?
    A głównie chyba czy siłownik tego zaworu działa?
    To tyle
    R
  • Poziom 16  
    riat napisał:
    Witam ponownie
    To dziwne, wiem już gdzie jest ten bajpas i co robi, ale dlaczego jest cały czas zimny? Lewy i prawy blok wodny gorące, pompa też albo ciepła albo gorąca a ten bajpas dziwnie zimny.
    R

    No bajpas powinien być zimny. Czyli dobrze masz. Ale zasilanie po lewej powinno być gorące tzn. takie jaką masz temp. na kotle T1. A powrót, po prawej powinien być zdecydowanie zimniejszy (o jakieś 10 stopni mniej, tak mniej więcej) czyli T2 na wyświetlaczu. Jak masz identyczne T1 i T2 lub mała różnica (a błąd E1 by na to wskazywał) to nie masz odbioru ciepła na instalacji. Idź po kolei do odbiorników ciepła (grzejników lub rozdzielaczy) i dotykaj rurki, czy są gorące czy nie. Być może na pierwszym rozdzielaczu masz już wyrównany powrót z zasilaniem. Dotykaj też pętle na rozdzielaczu i sprawdź temperaturę na zasilaniu i powrocie, na każdej pętli. No gdzieś musisz mieć zmyłkę, skoro wywaliło błąd E1. Tym bardziej E1.
    A masz w rozdzielaczach pompy ?? Słychać jak pracują ? Zimne są, gorące ?
    Jak zachowuje się kocioł jak odpali w trybie CO ?? Uruchomi palnik na chwilę i wyłączy się ?? Pompa dalej chodzi ? T1 i T2, jakie mają wtedy wartości ? Zgadza się temp. z rurkami pod kotłem, jak je dotykasz ??
    Jak masz zawór trójdrożny zacięty, to w trybie CO grzeje CWU lub na odwrót - w trybie CWU grzejesz CO. No chyba, że się tak zaciął, że w ogóle przyblokował przepływ na zasilaniu - wtedy masz bajpas gorący ale Ty mówisz, że masz zimny. No nic, na razie posprawdzaj te rzeczy, które Ci opisałem.