Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Prosz, dodaj wyj徠ek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzi瘯i temu, 瞠 ogl康asz reklamy, wspierasz portal i u篡tkownik闚.

BMW E53 - Wyciek p造nu ch這dniczego ze zbiornika p造nu wyr闚nawczego

31 Mar 2016 18:07 9801 31
  • Poziom 5  
    Hej, z g鏎y zbiornika p造nu wyr闚nawczego leci mi p造n ch這dniczy. Kolor czerwony, taki jak powinien by. Leci wg. mnie z korka lub g鏎y zbiornika. Jaka diagnoza? :) Najpierw w 1 serwisie us造sza貫m, 瞠 mo瞠 by uszczelka pod g這wic, w drugim, 瞠 nie ma tego objaw闚, a teraz sam zerkn掖em i sam nie wiem. Jaki czas po wy陰czeniu silnika poszed貫m my auto i s造szalne by這 lekkie syczenie z okolic korka.
  • Poziom 39  
    Ci篹ko co powiedzie, bo ze zdj耩 nic nie wynika.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Smule napisa:
    Jaki czas po wy陰czeniu silnika poszed貫m my auto i s造szalne by這 lekkie syczenie z okolic korka.

    A w篹e do ch這dnicy sprawdza貫 czy s twarde, silnik si nie przegrzewa? Jak nie masz zagazowany silnik, to mo瞠 reduktor gazowa do uk豉du lub przedmuch ze strony silnika.
    A swoj drog zanim si zada pytanie, to warto poszuka na forum oraz poczyta, jakie pada造 pytania i spr鏏owa sprawdzi jak wygl康a u mnie odpowied na te pytania i podzieli tymi informacjami na forum, wtedy nie b璠zie takiego wr騜enia z kapelusza.
  • Poziom 5  
    W豉郾ie dzi sp璠zi貫m p馧 dobrego dnia na czytaniu :) Troch mnie to zmartwi這. Jutro jad po korek od zbiornika. Bardzo mo磧iwe 瞠 to wszystko przez korek nie trzymaj帷y ci郾ienia. Jak dalej b璠zie ciekn望 to pewnie czeka mnie najgorsze.. czyli uszczelka pod g這wic. Tak auto w gazie. Wskaz闚ka temperatury silnika staje w po這wie na rozgrzanym silniku.

    Jakby m鏬 mi prosz zaznaczy w篹e na jakim zdj璚iu bo nie wiem gdzie one dok豉dnie s. Powinny by mi瘯kie na rozgrzanym silniku ?

    Je郵i chodzi o odpalanie auta to troch dziwna sprawa, bo rano pali zazwyczaj na strza豉, ale potem jak troch auto postoi i id znowu odpali to cz瘰to musz gazem pom鏂.
  • Poziom 39  
    Wiesz chyba gdzie jest ch這dnica, do niej id dwa grube w篹e, jeden do do逝 , drugi do g鏎y. Jak one s bardzo twarde na gor帷ym silniku, to mo瞠 鈍iadczy o przedmuchu do uk豉du ch這dzenia.
    To 瞠 silnik jest zagazowany i m鎩 cytat z twojej wypowiedzi wg mnie wskazywa這by na przedmuch z reduktora.
    Jak korek syczy i w篹e s twarde, to raczej korek b璠zie dobry.
  • Poziom 5  
    Ok dzi瘯i zobacz rano i potem napisz. Je郵i mog mie pytanie, czy je郵i mia造by by przedmuchy z reduktora lub uszczelki pod glowic, to nie powinny by inne objawy jak np. olej w zbiorniku ch這dnicy albo p造n ch這dniczy w oleju i kopcenie na bia這? Bo to wygl康a tak jakby z jakiego powodu by豉 za du瘸 kompresja w zbiorniku lub nieszczelno嗆 na uszczelce korka co powoduje ciekni璚ie p造nu g鏎. Jakie s objawy przedmuch闚 z reduktora? Instalacja BRC, 3.0i. Jeszcze sprawdz ale na 99% p造n leci przez korek.
  • Poziom 39  
    Smule napisa:
    Je郵i mog mie pytanie, czy je郵i mia造by by przedmuchy z reduktora lub uszczelki pod glowic, to nie powinny by inne objawy jak np. olej w zbiorniku ch這dnicy albo p造n ch這dniczy w oleju i kopcenie na bia這?

    Mog by takie objawy, ale nie musz, to zale篡 w kt鏎ym miejscu jest przedmuch.
    Moje informacje mog by tylko og鏊nikowe bo nie trudni si napraw samochod闚 lub instalacji gazowych i znam bardziej szczeg馧owo samochody i instalacje gazowe, kt鏎e eksploatowa貫m lub eksploatuje obecnie. Z BMW i BRC nie mia貫m do czynienia.
    Przedmuch gazu z reduktora mo積a wg mnie 豉two stwierdzi zakr璚aj帷 gaz na butli i poje寮zi na samej benzynie. Jak nie b璠zie wyrzucania p造nu, to raczej pewn przyczyna jest reduktor (podobno w nie wszystkich reduktorach jest mo磧iwo嗆 zaistnienia przedmuchu do uk豉du ch這dzenia). Wg mnie istnieje, ale nie wiem czy realna mo磧iwo嗆 dostania si p造nu do instalacji gazowej i to mo瞠 by przyczyn k這pot闚 z wtryskiwaczami gazowymi. Jest druga metoda (bezpieczna) wypi望 reduktor z uk豉du ch這dzenia i zobaczy czy zniknie wyrzucanie p造nu. Najlepiej podjed do gazownika niech si wypowie na ten temat.
  • Poziom 5  
    ok sprawdzone. Jeden w捫 jest twardy, drugi mi瘯ki.
  • Poziom 39  
    Smule napisa:
    Jeden w捫 jest twardy, drugi mi瘯ki.

    Wg mnie jest to niemo磧iwe, albo obydwa twarde, albo obydwa mi瘯kie, ale nie znam na tyle uk豉du ch這dzenia BMW, aby to definitywnie ,w 100% stwierdzi, 瞠 jest to niemo磧iwe.
  • Poziom 41  
    Podmie korek, odpowietrz dobrze uk豉d. Reduktor nie ma tu nic do rzeczy.
  • Poziom 10  
    Jak z dzia豉niem wentylatora na ch這dnicy? W lagunie mia貫m tak 瞠 wskaz闚ka sta豉 na 鈔odku a czujnik nie za陰cza wentylatora i wyrzuca這 p造n przez korek, w篹e twardnia造. Po wymianie czujnika wentylator si za陰cza i problem si rozwi您a.
  • Poziom 41  
    Wisko nie ma czujnika. Na 99% b璠zie uszkodzony korek.
  • Poziom 5  
    korek wymieni貫m ale nie mia貫m okazji si jeszcze przejecha :P wyczy軼i貫m dooko豉 i jutro jak zrobi tras ko這 50 km to sprawdz czy dalej s wycieki. Dzi瘯i Panowie za pomoc :))
  • Poziom 30  
    gimak napisa:
    Smule napisa:
    Jeden w捫 jest twardy, drugi mi瘯ki.

    Wg mnie jest to niemo磧iwe, albo obydwa twarde, albo obydwa mi瘯kie, ale nie znam na tyle uk豉du ch這dzenia BMW, aby to definitywnie ,w 100% stwierdzi, 瞠 jest to niemo磧iwe.

    Jest to mo磧iwe, a szczeg鏊nie w uk豉dzie ch這dzenia bmw. G鏎ny w捫 jest twardy i gor帷y a dolny jest mi瘯ki i zimny. Przyczyn tego najcz窷ciej jest uszkodzony termostat - nie otwiera du瞠go obiegu. Korek jak najbardziej w porzdku moim zdaniem bo upuszcza nadmiar ci郾ienia. Jakby nie upuszczal to by rozwalilo zbiorniczek.
  • Poziom 5  
    to tak przejecha貫m si i (chyba) nie cieknie, ale nie wiem czy mo積a to stwierdzi po przejechaniu nieca造ch 50 km. zdj掖em korek i ze 鈔odka pachnie jak w saunie, spalin nie czu貫m i raczej nie jest to uszczelka pod g這wic, bo ani nie ma objaw闚 p造nu w oleju ani oleju w p造nie :P Poje盥輳 tydzie i si odezw. W mi璠zyczasie kupi p造n ch這dniczy i zobacz czy poziom spada. czy uszkodzony termostat mo瞠 mie ewentualny wp造w na wyciekanie p造nu ch這dniczego?
  • Poziom 39  
    szymon198312 napisa:
    Jest to mo磧iwe, a szczeg鏊nie w uk豉dzie ch這dzenia bmw. G鏎ny w捫 jest twardy i gor帷y a dolny jest mi瘯ki i zimny. Przyczyn tego najcz窷ciej jest uszkodzony termostat - nie otwiera du瞠go obiegu.

    Tak jak napisa貫m nie znam uk豉du ch這dzenia BMW. Zak豉daj帷, 瞠 jest tak jak piszesz, 瞠 termostat nie otwiera du瞠go obiegu i jest zamontowany na powrocie z ch這dnicy, to zaistnia豉 sytuacja (g鏎ny w捫 gor帷y i twardy, a dolny mi瘯ki i zimny) mog豉by mie miejsce wg mnie tylko wtedy gdy ch這dnica by豉by totalnie niedro積a.
    Obrazowo - uk豉d ch這dzenia mo積a por闚na do d皻ki, kt鏎 przeci皻o i wstawiono zaw鏎 (termostat) i j napompowano. To oboj皻nie czy zaw鏎 jest otwarty czy zamkni皻y to w ca貫j d皻ce jest jednakowe ci郾ienie (jest jednakowa twardo嗆). Zupe軟ie inaczej b璠zie je瞠li opr鏂z tego jednego zaworu (termostatu), za這篡my drugi zaw鏎 i obydwa b璠 zamkni皻e i d皻k napompujemy, wtedy jedna cz窷 d皻ki b璠zie napompowana (twarda) a druga ju nie - analogia do opisanej sytuacji z BMW. Nie twierdz, 瞠 to nie jest niemo磧iwe, ale czy sensowne.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Smule napisa:
    to tak przejecha貫m si i (chyba) nie cieknie, ale nie wiem czy mo積a to stwierdzi po przejechaniu nieca造ch 50 km.

    A jecha貫 tylko na benzynie, czy r闚nie na gazie?
    Smule napisa:
    czy uszkodzony termostat mo瞠 mie ewentualny wp造w na wyciekanie p造nu ch這dniczego?

    Jak si nie b璠zie otwiera to jak najbardziej, ale w tym wypadku raczej jest sprawny, bo inaczej po przejechaniu tych 50 km temperatura skoczy do g鏎y i ewentualnie p造n by wywali這.
  • Poziom 5  
    I to i to w sumie.. Z tego co piszesz wnioskuj, 瞠 termostat jest sprawny, bo wska幡ik podczas jazdy temperatury staje w pionie (90 stopni) i dalej si nie przesuwa.
  • Poziom 39  
    Smule napisa:
    Smule napisa:
    to tak przejecha貫m si i (chyba) nie cieknie, ale nie wiem czy mo積a to stwierdzi po przejechaniu nieca造ch 50 km.

    A jecha貫 tylko na benzynie, czy r闚nie na gazie?

    ?
  • Poziom 5  
    I to i to jak pisa貫m. Na benzynie i gazie.
  • Poziom 30  
    Kierunek obiegu jest taki, 瞠 g鏎nym w篹em pompa pompuje p造n do zbiorniczka, z kt鏎ego p造n rozchodzi si na ma造 obieg do貫m zbiorniczka do zaworu nagrzewnicy i tam zapewne przed zaworem jest wpiete podgrzewanie reduktora gazu. Teoria o niedroznej ch這dnicy jest jak najbardziej prawdziwa bo jest ona niedrozna do czasu otwarcia termostatu. Termostat otwiera si i zimny p造n z ch這dnicy dostaje si do silnika a tym samym ch這dnica robi si cieplejsza od g鏎y w d馧. Je郵i jest LPG to ma造 obieg ma wydajniejsze ch這dzenie ni fabrycznie, co mo瞠 zapobiega gotowaniu si cho przy du篡ch upalach napewno by si zagotowal. Ko鎍z帷 ta dyskusje rade mam tylko jedna- zanim zdecydujesz si na wymian uszczelki pod g這wica i wydatek ponad 2000 to zajrzyj do termostatu
  • Poziom 5  
    Ma豉 pomy趾a si wkrad豉 z tymi w篹ami, bo z造 sprawdzi貫m ;) Je郵i oba wychodz z jednej strony to oba s twarde. Dzisiaj godzink po wy陰czeniu silnika otworzy貫m korek wlewu oleju. Martwi troch ten z馧ty osad. Dodam 瞠 autem robi g堯wnie kr鏒kie trasy 10 km w t i drug. Czyli jednak uszczelka?


    BMW E53 - Wyciek p造nu ch這dniczego ze zbiornika p造nu wyr闚nawczego
    BMW E53 - Wyciek p造nu ch這dniczego ze zbiornika p造nu wyr闚nawczego
  • Poziom 41  
    Skro si nie przegrzewa to nie uszczelka. Po wymianie korka dalej wycieka p造n?
  • Poziom 5  
    Nie jestem w stanie tego stwierdzi p鏦i co ;) Wczoraj wieczorem odpowietrza貫m uk豉d ch這dzenia i po w陰czeniu silnika zacz窸o wywala p造n do g鏎y i zala這 dooko豉 ca造 zbiornik wyr闚nawczy. Rano dola貫m. Sprawdz za par dni czy spad這 czy jest ok.

    Edit. Swoj drog chcia豚ym zrobi test CO2, ale przy otwartym korku i w陰czonym silniku wywala p造n g鏎. Z za這穎nym testerem te wywali p造n do 鈔odka?
  • Poziom 39  
    Smule napisa:
    przy otwartym korku i w陰czonym silniku wywala p造n g鏎.

    W tych samochodach z kt鏎ymi mia貫m dotychczas do czynienia, taka sytuacja jest nienormalna i w tych silnikach taki objaw to ewidentny przedmuch do uk豉du. A je瞠li do tego dochodzi przy zimnym silniku zaraz po uruchomieniu, gdy silnik pracuje na benzynie, to przedmuch jest ze strony silnika, a nie gazu. Najprawdopodobniej uszczelka pod g這wic.
    Tak typowa豚ym w silnikach z kt鏎ymi mia貫m styczno嗆 i w kt鏎ych termostat zamyka wyp造w gor帷ego p造nu z bloku silnika na ch這dnic i zbiornik wyr闚nawczy.
    Do takiego wybijania p造nu mo瞠 dochodzi przy sprawnym silniku, jak termostat jest zabudowany na powrocie z ch這dnicy (czyta貫m na forum o takich silnikach, ale si z nimi nie spotka貫m) i po tre軼i postu kolegi szymon198312 mo積a s康zi, 瞠 w BMW mamy z takim silnikiem do czynienia.
  • Poziom 41  
    Uk豉d jest 幢e odpowietrzony. BMW to bardzo specyficzne auto do odpowietrzenia a jeszcze je郵i z gazem to ju ca趾iem cuda wianki.
  • Poziom 39  
    No dobrze, uk豉d 幢e odpowietrzony. Je瞠li do uk豉du nie jest pompowane "powietrze", to wg mnie tego powietrza, kt鏎e pokutuje w uk豉dzie, po kt鏎ym wyrzucie p造nu powinno w pewnym momencie brakn望 i uk豉d powinien si zacz望 w miar normalnie zachowywa. W sprawnych silnikach z kt鏎ymi ja mia貫m styczno嗆, jak uk豉d by niedok豉dnie odpowietrzony wystarczy這 doprowadzi do otwarcia si termostatu i doko鎍zenie odpowietrzania nast瘼owa這 samoczynnie.
    Wg mnie, cech charakterystyczn dla przedmuchu ze strony silnika jest to, 瞠 przy odkr璚onym korku ci郾ieniowym na zbiorniku wyr闚nawczym lub ch這dnicy (bo mo瞠 by tu lub tu), p造n pojedzie do g鏎y zaraz po odpaleniu silnika, bo od jego uruchomienia uk豉d ch這dzenia jest napowietrzany i p璚herz powietrza od razu ro郾ie i wypycha p造n. Natomiast przy tylko zapowietrzonym (nieodpowietrzonym) uk豉dzie, p璚herz powietrza musi si nagrza 瞠by powi瘯szy swoj obj皻o嗆 i wypchn掖 p造n, a na to podgrzanie trzeba troch czasu, wi璚 zaraz po odpaleniu silnika nie powinno dochodzi od razu do wylewania p造nu.
  • Poziom 41  
    Kolego gimak wszystko to prawda, co napisa貫 ale silniki BMW naprawd maj "sw鎩 鈍iat" i odpowietrza si je bardzo trudno.
  • Poziom 39  
    Ok. Poczekam na to jaki b璠zie fina, je瞠li autor tematu sie tym podzieli.
  • Poziom 5  
    W poniedzia貫k jad jeszcze raz na diagnoz i b璠 wiedzia, ale nie nastawiam si na dobre wie軼i .. :) Przy tylu objawach (spadaj帷y p造n, twarde w篹e nawet rano bez w陰czonego silnika, wywalanie p造nu na zimnym silniku przy otwartym korku i tego typu sprawy) wszystko wskazuje na to, 瞠 leci kompresja z silnika do uk豉du ch這dzenia i do roboty jest uszczelka o ile nie co jeszcze .. Czy przy uszkodzeniu uszczelki w taki spos鏏 mo瞠 by do roboty co jeszcze? Dzi瘯i Panowie za pomoc :)
  • Poziom 30  
    Kumaty mechanik b璠zie opr鏂z wymiany uszczelki szuka przyczyny tej usterki bo najcz窷ciej taka jest. Je郵i nie ustali dlaczego tak si sta這 np drobny wyciek w miejscy trudno dost瘼nym, uszkodzony termostat, pompa wody, ch這dnica itp to problem powr鏂i. Nie wiem jaki masz tam silnik ale jak masz aluminiowy blok to mo瞠 by pekniety jak i sama glowica