Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Normstahl Magic 600 - zatrzymał się w górnym położeniu

31 Mar 2016 20:00 2445 7
  • Poziom 10  
    Witam,

    mam napęd Normstahl Magic 600. Do tej pory działał poprawnie, aż do wczoraj, kiedy podczas otwierania napęd zatrzymał się kilkanaście centymetrów od górnego położenia. Na wyświetlaczu zaczęły pojawiać się na zmianę następujące symbole:

    środkowa kreska - sygnalizująca że napęd jest w ruchu, a później wszystkie 3 kreski (górna, środkowa, dolna).

    Pierwsze co mi przyszło do głowy to reset. Wykonałem go naciskając dwa przyciski na obudowie, brama się zresetowała czego efektem jest migająca żarówka w seriach po 4 błyski. Niestety, nie mogę uruchomić procedury samouczenia, ponieważ krótko po zwolnieniu nacisku na przyciski resetujące, pojawia się symbol "C" a następnie na przemian kreska środkowa i 3 kreski.

    Instrukcja oczywiście milczy na temat takiego zachowania, może ktoś z Was spotkał się z takim problemem i jest w stanie coś poradzić.

    Dodam, że odkręciłęm napęd i dokładnie obejrzałem elektronikę. Wygląda w porządku, nie widać przepaleń ani nie czuć swądu spalenizny. Czy można jakoś "bardziej" zresetować ten napęd?

    Pozdrawiam,
    Paweł
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • specjalista -automatyka bramowa
    Spróbuj resetem do ustawień fabrycznych (koniec podpunktu 19, reset 2 sposobem).
    I jeśli masz w zestawie pilota 4 - kanałowego - spróbuj odpalić procedurę ustawiania położeń ale pilotem (to było dawno ale trochę pamiętam że ustawiałem jeden taki napęd, który za chiny najpierw nie chciał wskoczyć w procedurę ustawiania - właśnie pomrugiwał 3 razy, a jak już udało się go za którymś razem zresetować - ustawianie położeń przyjął z pilota; z guzików na napędzie znowu wchodził w jakieś błyskanie).
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 10  
    Dzięki za podpowiedź, właśnie próbowałem to wykonać.

    Zrobiłem tak:
    1) wyjąłem wtyczkę z zielonym kabelkiem -> tu nie jestem pewny, czy o to chodzi w instrukcji?
    2) wcisnąłem przyciski "góra" i "menu" na 12 sekund -> zamrugało "r", na początku powoli, później szybko
    3) zwolniłem przyciski
    4) sterownik wyświetlił na krótko "C" a potem spowrotem wrócił do kresek.

    Po kilku próbach, wyciąganiem i wkładaniem wtyczek z kabelkami przez omyłkę zamieniłem miejscami zielony kabelek i żółty, po resecie, sterownik wyświetlał "E3", po przywróceniu poprawnych pozycji wtyczek i resecie, powrót do kresek.

    Wygląda na to, że ten sterownik, jednak wykrywa jakieś błędne podłączenia więc może nie padł do końca? Przetarłem płytkę z obu stron spirytusem w celu odkurzenia i dokładniejszego przyjrzenia się, ale wszystko wygląda w porządku.

  • Poziom 43  
    Na początek podaj napięcie 24V na silnik - w ten sposób wykluczysz pierwszy element powodu błędu. Co z tego, że resetujesz moduł skoro silnik mógł odmówić posłuszeństwa?
  • Poziom 10  
    Nie wiem czy to poprawnie opisałem, błąd "E3" pojawiał się tylko jak zamieniłem miejscami kabelek żółty z zielonym. Czy te 3 kreski mogą pojawić się wtedy kiedy silnik byłby uszkodzony?

    Mam drugi dokładnie taki sam napęd, mógłbym spróbować podmienić silniki i zobaczyć, czy będzie taki sam wynik. Co o tym sądzisz?

  • Poziom 43  
    Po co podmieniać silniki skoro wystarczy sprawdzić napięcia i podać je bezpośrednio na silnik?
  • Poziom 10  
    Prawda masz rację, nie przeczę, lecz nie posiadam akurat prostownika/zasilacza na 24V. Ale coś pokombinuję, popytam znajomych może ktoś będzie miał takowy.

  • Poziom 43  
    Odpowiednie napięcie znajdziesz w module przed przekaźnikami.
    Mam wrażenie że prościej i bezpieczniej dla urządzenia będzie jak dasz to w ręce kogoś kto ma pojęcie o podstawach elektroniki i mechaniki.