Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partner闚

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produkt闚 TME
Prosz, dodaj wyj徠ek elektroda.pl do Adblock.
Dzi瘯i temu, 瞠 ogl康asz reklamy, wspierasz portal i u篡tkownik闚.

Jak podnie嗆 poziom p造nu w uk豉dzie ch這dzenia?

8850 01 Kwi 2016 10:07 1170 26
  • #1 01 Kwi 2016 10:07
    8850
    Poziom 21  

    Cze嗆. W fiacie punto 1 wersja SX rocznik 1996 jest wysoko umieszczony parownik (reduktor) od LPG kt鏎y jest zamontowany nad prawym b這tnikiem. W zwi您ku z tym zapowietrza mi si reduktor LPG poniewa poziom max p造nu w ch這dnicy jest du穎 ni瞠j ni w篹e wodne od LPG i d逝go grzeje si reduktor:

    Jak podnie嗆 poziom p造nu w uk豉dzie ch這dzenia?IMG_201603...134114.jpg Download (1.57 MB)

    0. Na czerwono zaznaczy貫m: a) parownik LPG b) 鈔ub odpowietrzaj帷 schowan w najwy窺zym punkcie zza uk豉dem ss帷ym i filtrem na w篹u wodnym c) zbiornik p造nu ch這dnicy - w tej ch這dnicy po przeciwnej stronie jest te malutka druga 鈔uba odpowietrzaj帷a.

    1. Czy mog dorobi sobie drugi zbiorniczek na p造n od innego auta i umie軼i go na wysoko嗆parownika LPG nad b這tnikiem? Cienki w篹yk prowadz帷y do drugiego zbiorniczka b璠 musia w jaki spos鏏 wkr璚i (przymocowa) do malutkiej 鈔uby odpowietrzaj帷ej w lewej cz窷ci ch這dnicy i nape軟i p造nem tak uk豉d aby p造n by zalany ponad du篡 korek nagrzewnicy. To ma sens? W篹yki prowadz帷e do drugiego zbiorniczka na p造n maj by dwa czy wystarczy jeden? Nie znam zasad odpowietrzania uk豉d闚 wodnych.

    2. Przeniesienie parownika nie wchodzi w gr nie ma miejsca pod nim (jest tam uk豉d hamulcowy), trzeba ci庵na sztywne przewody LPG przez d逝go嗆 auta (do gnije). Za du穎 roboty, lepiej i szybciej do這篡 nowy zbiorniczek i podpi望 przew鏚 do 鈔uby odpowietrzaj帷ej o ile to zadzia豉.

  • #2 01 Kwi 2016 10:14
    tzok
    Moderator Samochody

    1. Nie ma to sensu. W miejsce parownika mo瞠sz za這篡 filtr fazy ciek貫j, a parownik przenie嗆 na praw stron, tam b璠zie m鏬 by ni瞠j, a przewodu gazowego biegn帷ego pod samochodem nie b璠ziesz musia rusza.
    2. Wystarczy odpowietrzy i b璠zie dobrze. Po這瞠nie parownika mo瞠 utrudnia odpowietrzenie uk豉du (trzeba to robi na przewodach przy parowniku), ale nie ma wp造wu na jego zapowietrzanie si. Je郵i uk豉d si zapowietrza to trzeba zlokalizowa przyczyn - najprostsze powody to uszkodzony korek zbiorniczka wyr闚nawczego, nieszczelno嗆 na nagrzewnicy (bardzo cz瘰ta usterka w pe軟oletnich samochodach) lub uszkodzona pompa cieczy, w dalszej kolejno軼i uszkodzona uszczelka pod g這wic lub mikrop瘯ni璚ie bloku silnika lub g這wicy.

  • #3 01 Kwi 2016 12:36
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    tzok napisa:
    Po這瞠nie parownika mo瞠 utrudnia odpowietrzenie uk豉du (trzeba to robi na przewodach przy parowniku), ale nie ma wp造wu na jego zapowietrzanie si. Je郵i uk豉d si zapowietrza to trzeba zlokalizowa przyczyn - najprostsze powody to uszkodzony korek zbiorniczka wyr闚nawczego


    Dok豉dnie - wysoko嗆 reduktora nie ma 瘸dnego wp造wu na obieg cieczy.
    Tak, trzeba na pracuj帷ym silniku odpowietrza na reduktorze.

  • #4 01 Kwi 2016 15:38
    gimak
    Poziom 35  

    Najprostszym wyj軼iem by這by odpowietrznik na g鏎nym w篹u wodnym przy reduktorze lub przy odpowietrzaniu reduktora zsun望 cz窷ciowo g鏎ny w捫 z kr鵵ca reduktora, a w zbiorniku wytworzy lekkie nadci郾ienie i jak p造n pojawi si (zacznie wycieka) w g鏎nym kr鵵cu reduktora wystarczy nasun望 na niego zsuni皻y w捫 i zacisn望 opask, a w zbiorniku wyr闚nawczym uzupe軟i p造n do normalnego stanu. Ja tak odpowietrzam reduktor w megance (na stoj帷ym zimnym silniku), bo te go mam lekko wy瞠j ni zbiornik wyr闚nawczy, a na dodatek d逝gie w篹e przy陰czowe.

  • #5 01 Kwi 2016 15:51
    tzok
    Moderator Samochody

    Je郵i uk豉d jest szczelny i zaw鏎 w korku sprawny to podczas pracy silnika w uk豉dzie w naturalny spos鏏 powstaje ci郾ienie. Wystarczy wi璚 lekko rozgrza silnik i popu軼i w捫 przy parowniku. 疾by dobrze odpowietrzy p造n musi kr捫y.

  • #6 01 Kwi 2016 20:00
    gimak
    Poziom 35  

    Mo積a i tak, ale u mnie w megance musia豚ym grza silnik do otwarcia termostatu i jeszcze troch, aby nagrza si p璚herz powietrza w g鏎nej cz窷ci ch這dnicy wtedy dopiero ro郾ie ci郾ienie w uk豉dzie.

  • #7 02 Kwi 2016 17:09
    zdzichra
    Poziom 28  

    Pytanie powinno by jak obni篡 reduktor a nie jak podnie嗆 poziom p造nu :D
    Je瞠li masz now instalacj to jed do gazownik闚 niech prze這膨 tak jak powinno by je瞠li nie jest nowa zr鏏 to sam.Takie po這瞠nie reduktora to jaki 瘸rt z dnia wczorajszego 1.04. :D

  • #8 02 Kwi 2016 17:16
    W璠karzStoLica
    Poziom 28  

    zdzichra napisa:
    Takie po這瞠nie reduktora to jaki 瘸rt z dnia wczorajszego 1.04.


    Dok豉dnie :) Przecie miliony punciak闚 jest zagazowanych, a tak wysoko parownika to jeszcze w 瘸dnym samochodzie nie widzia貫m.

  • #10 02 Kwi 2016 21:03
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    robokop napisa:
    Panowie sobie 瘸rty robi z tym stwierdzeniem 瞠 umiejscowienie parownika nie ma wp造wu na obieg cieczy w nim?


    To nie wa積e bo pompka i tak przepcha chocia瘺y by na dachu na relingach zamontowany.

    Ci郾ienie pompy wody ma decyduj帷y wp造w na temperatur reduktora , poprzez przep造w.

  • #11 02 Kwi 2016 21:10
    zdzichra
    Poziom 28  

    Strumien swiadomosci swia napisa:
    To nie wa積e bo pompka i tak przepcha chocia瘺y by na dachu na relingach zamontowany.

    Ci郾ienie pompy wody ma decyduj帷y wp造w na temperatur reduktora , poprzez przep造w.

    Pod warunkiem 瞠 opory nie b璠 wi瘯sze ni w pozosta造ch cz窷ciach uk豉du ch這dzenia.To,瞠 b璠zie ci郾ienie w reduktorze nie znaczy ,瞠 przep造w przez niego te b璠zie.Ciekawe dlaczego producenci system闚 gazowych nie zalecaj monta簑 reduktora na relingach a poni瞠j zbiornika wyr闚nawczego?

  • #12 02 Kwi 2016 21:27
    robokop
    Moderator Samochody

    Strumien swiadomosci swia napisa:
    robokop napisa:
    Panowie sobie 瘸rty robi z tym stwierdzeniem 瞠 umiejscowienie parownika nie ma wp造wu na obieg cieczy w nim?


    To nie wa積e bo pompka i tak przepcha chocia瘺y by na dachu na relingach zamontowany.

    Ci郾ienie pompy wody ma decyduj帷y wp造w na temperatur reduktora , poprzez przep造w.
    Romu, a we sobie zdrowy rozp璠?

  • #13 02 Kwi 2016 21:49
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    robokop napisa:
    Romu, a we sobie zdrowy rozp璠?


    Ju wzi掖em z 0,75 metra godzin temu.

  • #14 02 Kwi 2016 23:06
    8850
    Poziom 21  

    Panowie, nie za bardzo jest gdzie przenie嗆 ten parownik poniewa przewody sztywne id pod samochodem i s zalane od do逝 篡wic, nie chc od nowa prowadzi wszystko, wola豚ym je郵i jest wog鏊e sens podzwy窺zy poziom cieczy b璠zie szybciej.

    Ju prawie 4 rok je盥輳 z instalacj LPG i wcze郾iej nie mia貫m takich problem闚. Ale auto ma 20 lat i sta瞠je si st康 niedomaga. Teraz parownik niedogrzewa si i gaz nie zd捫y zmieni stanu skupienia i st康 mam problemy. Poza tym uk豉d ch這dzenia zapowietrza. Poza tym jak odkr璚 korek od zbiorniczka p造nu to wywala p造n pod du篡m ci郾ieniem.

  • #15 02 Kwi 2016 23:18
    2510731
    Usuni皻y  
  • #16 02 Kwi 2016 23:18
    tzok
    Moderator Samochody

    zdzichra napisa:
    Ciekawe dlaczego producenci system闚 gazowych nie zalecaj monta簑 reduktora na relingach a poni瞠j zbiornika wyr闚nawczego?
    疾by mo磧iwe by這 odpowietrzanie uk豉du przy u篡ciu fabrycznych odpowietrznik闚.

    8850 napisa:
    Poza tym jak odkr璚 korek od zbiorniczka p造nu to wywala p造n pod du篡m ci郾ieniem.
    No i tu szukaj problemu...

  • #17 02 Kwi 2016 23:35
    robokop
    Moderator Samochody

    tzok napisa:
    zdzichra napisa:
    Ciekawe dlaczego producenci system闚 gazowych nie zalecaj monta簑 reduktora na relingach a poni瞠j zbiornika wyr闚nawczego?
    疾by mo磧iwe by這 odpowietrzanie uk豉du przy u篡ciu fabrycznych odpowietrznik闚.

    Obawiam si 瞠 nie masz racji. Zalecenia odno郾ie monta簑 reduktora, poni瞠j zbiorniczka wyr闚nawczego maj na celu to, 瞠by nie trzeba by這 go odpowietrza przy ka盥ym ubytku p造nu. W wi瘯szo軼i pojazd闚 to w豉郾ie zbiornik wyr闚nawczy jest najwy窺zym punktem uk豉du - ciecz dop鏦i kr捫y, nieprzerwanym s逝pem, to kr捫y - nawet dzi瘯i konwekcji. Jak si trafi b帳el powietrza, to kr捫y przestaje. Sytuacja analogiczna jak przy CO i kaloryferach. Czasem zdarza si, 瞠 w aucie nagrzewnica z r騜nych wzgl璠闚 jest na poziomie zbiorniczka wyr闚nawczego - po to wtedy s odpowietrzniki na przewodach do niej. Zreszt powiedzcie mi tak rzecz - jakim cudem chcieliby軼ie utrzyma poziom cieczy w jednym naczyniu, po這穎nym wy瞠j, wy窺zy ni w naczyniu po這穎nym ni瞠j, je郵i obydwa naczynia s po陰czone? Zwracam ponadto uwag, 瞠 obieg cieczy reduktora jest zwykle przypadkowy, ma這 wydajny - jako 瞠 jest wpi皻y r闚nolegle do obiegu nagrzewnicy.

  • #18 02 Kwi 2016 23:38
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    robokop napisa:
    naczyniu po這穎nym ni瞠j, je郵i obydwa naczynia s po陰czone?


    Dwa w篹e s zanu穎ne w cieczy i dop鏦i jeden z nich nie z豉pie powietrza to jest ok.
    Tak te s nagrzewnice w ci篹ar闚kach powy瞠j zbiorniczka wyr闚nawczego.

  • #19 02 Kwi 2016 23:42
    tzok
    Moderator Samochody

    robokop napisa:
    W wi瘯szo軼i pojazd闚 to w豉郾ie zbiornik wyr闚nawczy jest najwy窺zym punktem uk豉du
    W Puncie mk. 1 zbiornik wyr闚nawczy jest umiejscowiony z boku ch這dnicy i nie jest najwy窺zym punktem nawet fabrycznego uk豉du ch這dzenia (jest nim korpus przepustnicy). Dlatego konieczne s odpowietrzniki (uk豉d ch這dzenia w Puncie si sam nie odpowietrza). W samochodach w kt鏎ych zbiornik wyr闚nawczy jest najwy瞠j po這穎nym elementem uk豉du, zazwyczaj nie ma potrzeby odpowietrzania.

    8850 napisa:
    Panowie, nie za bardzo jest gdzie przenie嗆 ten parownik poniewa przewody sztywne id pod samochodem i s zalane od do逝 篡wic
    Ile tych przewod闚 sztywnych idzie Ci pod autem do reduktora? Jeden. Pisa貫m, 瞠by go nie rusza tylko do這篡 filtr (jako 陰cznik) w miejscu reduktora, a sam reduktor przeni鏀. Tym sposobem nie ruszasz istniej帷ego przewodu, tylko dosztukowujesz kawa貫k, kt鏎y umo磧iwi Ci przeniesienie reduktora w inne miejsce.

    8850 napisa:
    Ju prawie 4 rok je盥輳 z instalacj LPG i wcze郾iej nie mia貫m takich problem闚.
    To mo瞠 pora na regeneracj parownika?

    8850 napisa:
    auto ma 20 lat i sta瞠je si st康 niedomaga. (...) Poza tym uk豉d ch這dzenia zapowietrza. (...) Poza tym jak odkr璚 korek od zbiorniczka p造nu to wywala p造n pod du篡m ci郾ieniem.
    To trzeba albo naprawi albo zez這mowa. Je郵i uk豉d jest nieszczelny to si b璠zie zapowietrza tak czy inaczej. Jako przez poprzednie 4 lata si nie zapowietrza z powodu takiego umiejscowienia reduktora. Jak na gor帷ym silniku odkr璚isz korek to zawsze Ci wywali p造n (i zapowietrzysz uk豉d). Ale je郵i tak si dzieje nawet po ostygni璚iu silnika to szukaj usterki (mo磧iwe powody ju wymieni貫m).

    Punto ma niskoci郾ieniowy (1.4 bar max) uk豉d ch這dzenia o do嗆 specyficznej konstrukcji, co czyni go trudnym do odpowietrzenia i bardzo 豉twym do zapowietrzenia. Zwr鵵 uwag kt鏎璠y p造n wraca do zbiornika wyr闚nawczego (przelew ponad lustrem p造nu).

  • #20 02 Kwi 2016 23:46
    2510731
    Usuni皻y  
  • #21 03 Kwi 2016 20:29
    8850
    Poziom 21  

    Auto ma 20 lat nie b璠 z這mowa, zarabia na siebie, je寮zi na LPG. Tak @tzok, uk豉d przez 4 lata pracowa sensownie, zagl康a貫m w tamtym roku do filtra gazu by w bdb stanie, my郵 瞠 jeszcze nie pora na regeneracj parownika, problem le篡 gdzie indziej jak mo瞠sz sugerowa.

    Sprawdzi貫m kompresj u mechanika. Na wszystkich cylindrach 10,5-11.5 bara sprawdzane metod: ciep造 silnik, gaz w pod這g, wszystkie 鈍iece wykr璚one tylko na jednym za這穎ny manometr i kr璚imy kilka razy wa貫m po przekr璚aniu kluczyka a osi庵nie warto嗆 ci郾ienia.

    Sprawdzi貫m obecno嗆 spalin w uk豉dzie ch這dzenia testerem reakcyjnym, plastikowe naczynie rurkowate nak豉dane na korek od ch這dnicy i wlany do 鈔odka p造n reakcyjny. Po p馧 minuty p造n zmieni kolor - napewno s spaliny w p造nie ch這dnicy. Auto je寮zi na dystanse 5-10 km, nieznaczny 郵uz pod korkiem oleju - niedogrzany. Termostat OK, silnik nie przegrzewa si. cieknie troch olej spod klawiatury.

    Nieszczelno嗆 w uk豉dzie ch這dniczym mo瞠 by w kabinie w nagrzewnicy, zim czasem nieco 鄉ierdzi p造nem ch這dniczym, ale nie jestem w stanie stwierdzi czy s mokre dywaniki poniewa pod這ga nie jest w najlepszym stanie. Grzeje bardzo dobrze.

  • #22 03 Kwi 2016 20:36
    tzok
    Moderator Samochody

    8850 napisa:
    Sprawdzi貫m obecno嗆 spalin w uk豉dzie ch這dzenia testerem reakcyjnym, plastikowe naczynie rurkowate nak豉dane na korek od ch這dnicy i wlany do 鈔odka p造n reakcyjny. Po p馧 minuty p造n zmieni kolor - napewno s spaliny w p造nie ch這dnicy.
    No wi璚 nad czym si jeszcze zastanawiasz?

    8850 napisa:
    zim czasem nieco 鄉ierdzi p造nem ch這dniczym
    Kolejne pewne 廝鏚這 zapowietrzania si uk豉du, ale rozszczelnienie nagrzewnicy to raczej skutek przedmuchu spalin do uk豉du ch這dzenia.

  • #23 03 Kwi 2016 21:26
    zdzichra
    Poziom 28  

    Uszczelka pod g這wic do roboty

  • #24 04 Kwi 2016 07:39
    8850
    Poziom 21  

    Zastanawiam si jeszcze nad tym dlaczego jest kompresja na silniku o kt鏎ej napisa貫m wy瞠j, skoro to uszczelka to nie powinno jej by. Mechanik stwierdzi 瞠 je寮zi dalej.

  • #25 04 Kwi 2016 07:43
    2510731
    Usuni皻y  
  • #26 04 Kwi 2016 15:23
    zdzichra
    Poziom 28  

    BEZET-AGRO napisa:
    Jest kompresja bo przedmuch jest niewielki. Niestety szybko si zwi瘯szy. Nie je寮zi tylko jecha do innego warsztatu napraw. D逝go nie wytrzyma.

    W pe軟i popieram.Zmie mechanika

  • #27 01 Sty 2017 18:41
    8850
    Poziom 21  

    Zmieni貫m mechanika, dzi瘯i za rady.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produkt闚 TME