Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toyota Corolla Verso 2.0 D-4D 2005r - traci moc i kopci

krakus-1031 01 Kwi 2016 23:11 2889 6
  • #1 01 Kwi 2016 23:11
    krakus-1031
    Poziom 7  

    Witam.

    Mam problem z moja Toyota, otóż gdy sie rozgrzeje i jadę chwile powiedzmy na 2200 obr/min i zmieniam bieg a czasami nawet gdy chce dodać gazu samochód traci moc i strasznie kopci, musze w tedy zredukowac i po chwili samochód dostaje kopa. Prosze o pomoc bo to jest dość uciazliwe i widze ze jest coraz gorzej.

    0 6
  • #2 02 Kwi 2016 00:03
    marek1772
    Poziom 16  

    Z tego co napisałeś po prostu nic nie wynika .Co chciałbyś usłyszeć? Sprecyzuj objawy

    0
  • #3 02 Kwi 2016 09:52
    decybel91
    Poziom 39  

    Po co? Pod komputer, gdyż wina albo EGR, zaworów SCV, wtrysków itp. Na ślepo nic nie trafi.

    2
  • #4 02 Kwi 2016 09:57
    krakus-1031
    Poziom 7  

    a wiec tak, odpalam samochod i jade powiedzmy 7km. wszystko jest ok, po 7 km samochod traci moc to sie dzieje naj czesciej gdy zmieniam bieg lub jade z stała predkoscia ok 2000 obr./min. w momencie nacisniecia pedału gazu samochód jest bardzo słaby i wogole nie przyspiesza wrecz zwalnia a za mna jest taka chmura dymu ze szok. w tedy musze zredukowac z np. 4 biegu na drugi obroty silnika wskocza na ok 3000 obr./min. i po 2,3 sek. samochód znów reaguje na gaz i jet wszysko ok, ale po chwili potrafi zrobic sie to samo. zauwazyłem ze zawsze sie to dzieje gdy silnik jest rozgrzany. ni wiem czy to wina turbiny czy moze zaworu egr.

    4
  • #5 04 Kwi 2016 15:28
    krakus-1031
    Poziom 7  

    A wiec tak, byłem dzisiaj u mechanika podpioł do komputera i niby wszystko było ok. ale zauwazył nie prawidłowość z abs-em, i powiedział coś jest z którymś czujnikiem przechyłu czy jakos tak. Mam mu zostawic samochód na dłużej bo powiedział ze musi byc pewny tej usterki bo to jest nie typowa usterka. Ja sie tylko zastanawiam, ile to mnie bedzie kosztowac jak stwierdził, że musi szukać w instalacji. A zapewne w razie czego gdyby jakis czujnik padł to bede musiał go kupic z ASO, bo na necie są ale używane i od 50 do 400 zł. MASAKRA.

    1
  • #6 08 Kwi 2016 00:29
    marek1772
    Poziom 16  

    Poinformuj nas o ustaleniach mechanika bo problem jest ciekawy. To po prostu fajny temat i warto go opanować. Nie inwestuj bez określenia trafnej diagnozy wytłumaczalnej logicznie. Jak nie masz błędów w historii to musisz przeprowadzić diagnoze z komputerem co się wtedy dzieje podczas spadku mocy czy przepływomierz podaje inne wartości czy jakis czujnik oszukuje. Przypadków jest dużo począwszy od ciśnienia paliwa do pękniętej rurki w zasilaniu silnika. Ja zawsze pierwsze oglądam w takich przypadkach dokładnie cały osprzęt silnika czy się coś nie poci czy się coś nie leje . Turbo też się może przycinać ale dziwne jest to że auto odzyskuje moc. Robiłem ostatnio dwie toyoty prewie i w obydwóch były padnięte zawory na pompie wysokiego ciśnienia może to wada tych układów wtryskowych. Nie wiem czy to te same silniki ale przypuszczam że tak . Sprawdź ciśnienie paliwa przy spadku mocy.Pisz jak poszło

    3
  • #7 11 Maj 2016 22:05
    krakus-1031
    Poziom 7  

    Witam ponownie, a wiec tak po podłączeniu do komputera wyszło że traci cisnienie i mechanik strwierdził że może to być regulator cisnienia paliwa, wrtyski lub pompa paliwa. Regulator został wymieniony i niestety brak poprawy, a wrecz przeciwnie wydaje mi się że dużo bardziej kopci. To zostają wtryski lub pompa paliwa. Wczoraj odkreciłem osłone silnika i bardzo silnik koło wtrysków jest mokry, wrecz stoi w żłobieniach chyba olej napedowy czy coś, trubno wyczuć bo silnik jest cały czarny, a gdy go odpaliłem słyszałem jakiś taki stuko z silnika. Aha, a pod samochodem sa jakieś czrne plamy nie wiem od czego czy spływa spod wtrysków na dół. czy jest jakiś drugi wyciek. Powiem szczeże ze mam już dość tego samochodu

    3