Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra G Z18XE - Błąd P0130, kolejna sonda i tryb awaryjny komputera.

GuRaL1935 02 Kwi 2016 09:14 4392 34
  • #1 02 Kwi 2016 09:14
    GuRaL1935
    Poziom 3  

    Witam, przeszukałem kilka forów i tutaj kilka stron tematów ale nie znalazłem podobnego. Na innym forum po kilku odpowiedziach na początku temat upadł wiec może tu znajdę lepszą pomoc.

    Pacjent: Astra G Bertone Cabrio 2004r. 1.8 125KM nie skażona podtlenkiem LPG
    Posiadam ją od 2 miesiecy i cały czas męczę się z checkiem i błędem P0130. Sonda która siedziała pokazywała błąd jak wyżej i grzania.
    Kupiłem używkę, zero poprawy, następną używkę, to samo, wszystkie na odczytach op-com skaczą na dwóch parametrach 412, 431mV. Trzecia, w ramach reklamacji za tą pierwszą coś drgnęło na odczytach przez pierwsze kilka minut, zaczęła coś się wahać między 360 a ok. 800mV a później jak poprzednie 412-432mV. Za każdym razem robiłem reset ECU po zamontowaniu sondy, raz nawet odpiąłem klemy na pół godziny i nic. Dopatrzyłem się że kolektor wydechowy był spawany i przy jednym spawie sadza, poprawiłem to (zaspawałem). Znalazłem schemat
    Opel Astra G Z18XE - Błąd P0130, kolejna sonda i tryb awaryjny komputera. Opel Astra G Z18XE - Błąd P0130, kolejna sonda i tryb awaryjny komputera.
    Najpierw sprawdziłem przewodnosc kabli, sprawdziłem wszystkie cztery w gniazdach 8, 57, 35, 19 i na każdym miernik piszczal, czyli był przepływ, oporność (nie wiem czy dobrze sprawdzałem, ustawiłem na 200) była ok 0,05-0,06. Przy włączonym silniku jeden z białych kabli dawał 14v więc ok, no ale błędu grzałki nie było więc to przy okazji. Po podpieciu kostki, na włączonym silniku sprawdzałem sygnał sondy i na szarym 0v, a na czarnym 0,4v. Czyli padnięta sonda jednak? Dołączam film.
    https://www.youtube.com/watch?v=ZcC8re9fzAA&feature=youtu.be


    Kupiłem nową sondę VDO A2C59513327Z w intercars.
    http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/...1516140-A2C59513327Z-O15345-sonda-lambda.html
    Po zamontowaniu, podczas rozgrzewania silnika zaczęła pokazywać parametry, ale coś słabo, moze dlatego ze silnik jeszcze nie był dobrze dogrzany
    https://www.youtube.com/watch?v=jT92Y6eFmaw&feature=youtu.be
    Chwilkę po wyłączeniu nagrywania parametry znów wskoczyły na 431mV :zalamany:
    ALE, nie trzymały tak jak poprzednie sondy 412, 431mV, potrafiła wskoczyć do 470mV
    https://www.youtube.com/watch?v=27TlL1g7vJM&feature=youtu.be
    Po przejechaniu się kilku km nagrałem zachowanie sondy na postoju
    https://www.youtube.com/watch?v=BLMr_MzP0Fg&feature=youtu.be
    Coś tam próbuje pokazywać wiecej niż poprzednie używki które stały tylko na dwóch wartościach.
    Sonda nowa, na forum Zafiry znalazłem temat że to jest ta sama co OEM, w sumie VDO to Siemens, wiec już nie wiem co dalej, sterownik?
    Dodam że ostatnio, dzień przed montażem sondy pocisnąłem opelka na trasie 200km/h i w dniu montażu sondy miałem sporo nie występujących już błędów m.in. TPS, przepustnica, temp. powietrza dolotowego itp, zapomniałem zrobic zdj. przed skasowaniem ;/

    Dziś przy okazji grzebania w garażu zrobiłem pomiar sondy... o dziwo na skrajnym białym, szarym i czarnym były podobne parametry, ok 370mV, tylko środkowy biały miał 13,8V
    https://www.youtube.com/watch?v=vXj2ghf_9DA&feature=youtu.be

    Jeśli by się przydały to posiadam screeny bloków pomiarowych z OP-COM po rozgrzaniu silnika na biegu jałowym.

  • #2 02 Kwi 2016 16:03
    rafal.jaro
    Specjalista grupy V.A.G.

    Napociłem się ale przeczytałem ;) I te screeny by się przydały. Niekoniecznie to musi być wina sondy.

  • #3 02 Kwi 2016 19:52
    rs07
    Poziom 20  

    Sonda wyraźnie nie pracuje. Powinna oscylować pomiędzy ok 4800 mv - mieszanka uboga a ok 800 mv mieszanka bogata. Przyczyną może być niekoniecznie zła sonda. Najlepiej podjedź na stację, na pomiar spalin i będziesz wiedział.
    Odnośnie mierzenia miernikiem. Miernik cyfrowy nie nadaje się. Tylko analogowy a właściwie oscyloskop bo zmiany są dość szybkie a miernik cyfrowy uśrednia wynik.

  • #4 02 Kwi 2016 20:21
    ociz
    Moderator Samochody

    rs07 napisał:
    Powinna oscylować pomiędzy ok 480 mv - mieszanka uboga a ok 100 mv mieszanka bogata.

    Coś chyba pokręciłeś z tytanową, a tu zwykła cyrkonówka idzie.

  • #5 03 Kwi 2016 23:11
    GuRaL1935
    Poziom 3  

    Dokładnie, ta sonda jest 1V, oscyluje pomiędzy 0 a 1000mV.
    Wrócę jutro z pracy to dodam screeny z op-com

  • #7 09 Kwi 2016 18:08
    Daro122
    Poziom 26  

    Screeny , screeny , screeny a błąd P0130 jak był tak jest ,kiedy coś zrobisz , przecież masz napisane - otwarty obwód . Do dzieła .

  • #8 11 Kwi 2016 00:07
    GuRaL1935
    Poziom 3  

    Jak napisałem wyżej, badałem miernikiem przewodność kabli od kostki do sterownika, było ok.

  • #10 12 Kwi 2016 09:31
    krzydan
    Poziom 17  

    jeżeli cały czas masz błąd P0130 i wracają jakieś inne błędy to sterownik do naprawy

  • #11 12 Kwi 2016 11:06
    sebap
    Poziom 39  

    krzydan napisał:
    jeżeli cały czas masz błąd P0130 i wracają jakieś inne błędy to sterownik do naprawy

    Zgadza się. To częsta przypadłość Opla 1.8 125KM.

  • #12 14 Kwi 2016 09:54
    wopik6
    Poziom 13  

    GuRaL1935 Próbowałeś resetu wartości przyuczonych?

  • #13 14 Kwi 2016 13:17
    krzydan
    Poziom 17  

    wopik6 napisał:
    GuRaL1935 Próbowałeś resetu wartości przyuczonych?

    nic tu nie da przyuczanie jak jest otwarty obwód grzałki

  • #14 15 Kwi 2016 21:35
    rob4028
    Poziom 23  

    Panowie tam w dalszym ciągu występuje sonda rezystancyjna ,a nie napięciowa ,toż to jest jednak Siemens!!!!!!

    Dodano po 11 [minuty]:

    T001
    Sprawdzanie: Sprawność Mechaniczna

    •Sprawdź mechaniczne działanie następujących komponentów oraz wszystkich podłączonych części:
    System wydechowy
    System wlotowy

    Wskazówka:

    Należy sprawdzić czy komponenty i wszystkie podłączone części nie są zanieczyszczone, przewody zatkane, czy nie ma wycieków powietrza itd.

    Mechaniczna kontrola działania okay?


    Tak: T002 Nie: E006

    T002
    Sprawdzanie: zwarcie/zwarcie do masy/przerwa w sygnałowym obwodzie prądowym

    •Zapłon WYŁ
    •Ściągnąć wtyk wiązki przewodów z:
    B117 podgrzewana sonda lambda 1
    •Zapłon ZAŁ
    •Zmierzyć napięcie między następującymi zaciskami:
    B117 podgrzewana sonda lambda 1
    Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk 2
    &
    Masa

    400 ... 500 mV


    Pomiar napięcia Wartość rzeczywista:: mV


    Tak: T003 Nie: E005

    T003
    Sprawdzanie: zwarcie sygnałowego obwodu prądowego

    •Zmierzyć napięcie między następującymi zaciskami:
    B117 podgrzewana sonda lambda 1
    Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk 4
    &
    Masa

    poniżej 0,3 V


    Pomiar napięcia Wartość rzeczywista:: V


    Tak: T004 Nie: E004

    T004
    Sprawdzanie: przerwa w obwodzie prądowym sygnalizacyjnego obwodu prądowego

    •Zapłon WYŁ
    •Ściągnąć wtyk wiązki przewodów z:
    A6 Moduł Sterujący - Simtec
    Wtyk wiązki okablowania X58
    •Zmierzyć rezystancję między następującymi zaciskami:
    A6 Moduł Sterujący - Simtec
    Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk 8 (X58)
    &
    B117 podgrzewana sonda lambda 1
    Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk 4

    poniżej 5 Om


    Pomiar rezystancji Wartość rzeczywista:: Om


    Tak: T005 Nie: E003

    T005
    Sprawdzanie: zwarcie do masy sygnalizacyjnego obwodu prądowego

    •Zmierzyć rezystancję między następującymi zaciskami:
    B117 podgrzewana sonda lambda 1
    Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk 4
    &
    Masa

    powyżej 500 kOm


    Pomiar rezystancji Wartość rzeczywista:: kOm


    Tak: E001 Nie: E002





    Wynik

    Przyczyna usterki

    E001 Wynik: uszkodzone części składowe
    •Uszkodzone części składowe:
    B117 podgrzewana sonda lambda 1
    lub
    A6 Moduł Sterujący - Simtec



    Ważne:

    Przed wymianą wyzeruj odnośny moduł sterujący (silnika lub blokady rozruchu) przy pomocy testera diagnostycznego. Wybierz blokadę rozruchu w testerze i przywołaj odnośny test przy pomocy menu FUNKCJE DODATKOWE. Upewnij się, że obydwa moduły sterujące nigdy nie są resetowane lub wymieniane jednocześnie.





    Naprawa zakończona
    E002 Wynik: zwarcie do masy
    •Zwarcie do masy między:
    A6 Moduł Sterujący - Simtec
    Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk 8 (X58)
    &
    B117 podgrzewana sonda lambda 1
    Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk 4

    Naprawa zakończona
    E003 Wynik: przerwa w obwodzie prądowym
    •Obieg prądowy-przerwa między:
    A6 Moduł Sterujący - Simtec
    Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk 8 (X58)
    &
    B117 podgrzewana sonda lambda 1
    Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk 4

    Naprawa zakończona
    E004 Wynik: zwarcie w obwodzie prądowym
    •Zwarcie w obwodzie elektrycznym między:
    A6 Moduł Sterujący - Simtec
    Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk 8 (X58)
    &
    B117 podgrzewana sonda lambda 1
    Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk 4

    Naprawa zakończona
    E005 Wynik: zwarcie w obwodzie prądowym/do masy/przerwa w obwodzie prądowym
    •Zwarcie w obwodzie prądowym/do masy/przerwa w obwodzie prądowym między:
    A6 Moduł Sterujący - Simtec
    Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk 57 (X58)
    &
    B117 podgrzewana sonda lambda 1
    Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk 2

    lub
    •Uszkodzone części składowe:
    A6 Moduł Sterujący - Simtec



    Ważne:

    Przed wymianą wyzeruj odnośny moduł sterujący (silnika lub blokady rozruchu) przy pomocy testera diagnostycznego. Wybierz blokadę rozruchu w testerze i przywołaj odnośny test przy pomocy menu FUNKCJE DODATKOWE. Upewnij się, że obydwa moduły sterujące nigdy nie są resetowane lub wymieniane jednocześnie.

    Naprawa zakończona
    E006 Wynik: uszkodzone części składowe
    •Naprawić następujący układ:
    System wydechowy
    oraz/lub
    System wlotowy

  • #15 17 Kwi 2016 09:02
    GuRaL1935
    Poziom 3  

    krzydan napisał:
    jeżeli cały czas masz błąd P0130 i wracają jakieś inne błędy to sterownik do naprawy

    Nie mam innych błędów.
    wopik6 napisał:
    GuRaL1935 Próbowałeś resetu wartości przyuczonych?

    Był reset eku kilka razy, raz nawet odpiecie klem na godzinę.
    krzydan napisał:

    nic tu nie da przyuczanie jak jest otwarty obwód grzałki

    Nie wyskakuje błąd grzałki, grzałka na mierniku działa.

  • #16 17 Kwi 2016 09:17
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Kolego ale napisz co się dzieje z silnikiem? Brak mocy szarpie?

  • #17 17 Kwi 2016 10:54
    GuRaL1935
    Poziom 3  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Kolego ale napisz co się dzieje z silnikiem? Brak mocy szarpie?

    Nie miałem porównania do takiego samego silnika, więc nie wiem czy jest zamulony, ale nie raz mam wrażenie że jednego razu lepiej się zbiera, a jednego słabo. No i nie raz potrafi szarpnąć kiedy depne mu w pedał, np. na skrzyżowaniu, dwójeczka, gaz i potrafi ze 2, 3 razy szarpnąć, ale nie zawsze.


    Kolego rob4028 mógł byś trochę jaśniej sprecyzować tą instrukcję? Bo z tego co zrozumiałem to niektóre z tych rzeczy już robiłem, np. sprawdzanie sygnału po przewodzie między kostką sondy a kostką sterownika. O co w tym chodzi "Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk 2 "? dokładnie zdanie w nawiasie, od której wiązki przewodów? Kostka od sondy wisi różnie więc nie wiem z której strony, ale wydaje mi się że chodzi o kabel czarny (jest drugi zaczynając od białego i jest sygnałowy) w tej kolejności biały-czarny-biały-szary?

  • #18 17 Kwi 2016 12:01
    Daro122
    Poziom 26  

    Jeżeli jesteś pewny sondy i połączeń to musisz szukać nieszczelności w kolektorze , sprawdź ciśnienie paliwa , stan wtrysków - czy nie podciekają , winna może być świeca zapłonowa .Z jakiegoś powodu sterownik nie może uzyskać właściwego składu mieszanki . Te 432mv z sondy to wartość zastępcza którą podstawia sterownik po wykryciu anomalii , jak podepniesz oscyloskop najlepiej przy złączu sterownika to prawdopodobnie zobaczysz co innego- inny sygnał , wprowadza to w błąd diagnozujących , bo myślisz że to sygnał z sondy a to już stan sterownika.

  • #19 17 Kwi 2016 21:08
    rob4028
    Poziom 23  

    GuRaL1935 napisał:
    O co w tym chodzi "Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk 2 "? dokładnie zdanie w nawiasie, od której wiązki przewodów? Kostka od sondy wisi różnie więc nie wiem z której strony


    Od strony wiązki przewodów/ nie od strony sondy.
    Na pewno ta sonda pasuje do tego systemu?.
    Simtec ma sondy rezystancyjne a nie napięciowe ---potężna różnica....

    Dodano po 12 [minuty]:

    przwód czarny w żadnej sondzie nie jest przewodem sygnałowym---to masa sondy(nie mylić ze sterowaniem grzałki).
    Szary jest sygnałem!!!!
    Dwa białe to grzałka -nie ma znaczenia jak podłączone.
    Tu masz schemat,może ci coś wyjaśni. Opel Astra G Z18XE - Błąd P0130, kolejna sonda i tryb awaryjny komputera.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Podaj masę na przewód masowy sondy-zdarzało się , ECU "zgubił" masę sondy a wtedy wskazania będą bardzo płaskie.

  • #20 17 Kwi 2016 21:31
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Koledzy ale ten system sterowania silnika to bardzo trudna sprawa, a co dopiero grzebanie po omacku, nic to nie da.

  • #21 17 Kwi 2016 21:46
    wopik6
    Poziom 13  

    GuRaL1935 napisał:
    ...nie raz mam wrażenie że jednego razu lepiej się zbiera, a jednego słabo. No i nie raz potrafi szarpnąć kiedy depne mu w pedał...


    Jakie masz ciśnienie paliwa na listwie?

  • #22 17 Kwi 2016 22:08
    rob4028
    Poziom 23  

    Pewnie 3.8 bar , bo to nie ciśnienie.
    Biczowałem się nad taką astrą 3 miesiące....:cry:

  • #23 20 Kwi 2016 08:10
    GuRaL1935
    Poziom 3  

    Ciśnienie sprawdzić na włączonym tak? Podjadę dziś do znajomego mechanika i zobaczę. Wtryski raczej nie ciekną bo nie czuć paliwa pod maską.
    Kolego rob, według tego schematu przewody zaznaczone 1, 3 to grzałka a 2, 4 sygnał, dobrze kminie? Z tym że 1 to masa grzałki? A który masa czujnika? 2 czy 4?
    I jeszcze jedno, jak sprawdzić szczelność wydechu od głowicy? Dolotu psiknac czymś łatwopalnym po układzie, szczególnie na zlaczach, czy jakiś lepszy sposób? (psikalem i nie było zmian w obrotach)

  • #24 20 Kwi 2016 18:39
    Daro122
    Poziom 26  

    Kolego tu nie może być "Wtryski raczej nie ciekną " wyjmujesz listwę uruchamiasz pompę i ma być sucho , producent podaje czas próby i ewentualne zapocenie wtrysku . Sprawdzasz i masz pewność że jest dobrze , bo inaczej nie ma pewnych punktów zaczepienia i dalszego postępu.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Ciśnienie sprawdzasz na uruchomionym silniku i w czasie jazdy też - różne rzeczy już widziałem .

  • #25 02 Maj 2016 00:55
    GuRaL1935
    Poziom 3  

    Witam po przerwie, niestety byłem zalatany(przeprowadzka) ale zrobiłem krok po kroku badanie miernikiem które zalecił rob4028 i (napiszę w skrócie):
    T001
    Sprawdzanie: Sprawność Mechaniczna

    Mechaniczna kontrola działania okay?
    https://youtu.be/paSgqKHy_qM
    wiem, szpilka ukręcona, ale to się zdarzyło gdy po spawaniu wspomnianej wcześniej dziurki dokręcałem, szpilki już mam, nowe, ori. Ale jak włożyłem tam rękę to nie przy szpilce dmucha.
    A ten świst słychać bo wsadziłem do wydechu przed odpaleniem porządnie szmate aby zatkać wylot.
    Tak: T002 Nie: E006

    T002
    Sprawdzanie: zwarcie/zwarcie do masy/przerwa w sygnałowym obwodzie prądowym

    Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk 2
    &
    Masa

    400 ... 500 mV


    Pomiar napięcia Wartość rzeczywista:: mV

    WYNIK: ok 410mV (wtyk gdzie wchodzi przewód czarny sondy)


    Tak: T003 Nie: E005

    T003
    Sprawdzanie: zwarcie sygnałowego obwodu prądowego

    Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk 4
    &
    Masa

    poniżej 0,3 V


    Pomiar napięcia Wartość rzeczywista:: V
    WYNIK: 0v (wtyk gdzie wchodzi przewód szary sondy)

    Tak: T004 Nie: E004

    T004
    Sprawdzanie: przerwa w obwodzie prądowym sygnalizacyjnego obwodu prądowego

    Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk 8 (X58)
    &
    B117 podgrzewana sonda lambda 1
    Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk 4

    poniżej 5 Om

    Pomiar rezystancji Wartość rzeczywista:: Om
    WYNIK: 0,2-2,6 skakało (wtyk gdzie wchodzi przewód szary sondy)
    mierzyłem na podziałce 200


    Tak: T005 Nie: E003

    T005
    Sprawdzanie: zwarcie do masy sygnalizacyjnego obwodu prądowego

    Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk 4
    &
    Masa

    powyżej 500 kOm


    Pomiar rezystancji Wartość rzeczywista:: kOm
    WYNIK: 0kOm (nie wiem czy dobrze mierzyłem, ale zacisk ten co wchodzi w niego przewód szary, i na każdej opcji rezystencji w mierniku pokazywało 0, a miernik mam taki Opel Astra G Z18XE - Błąd P0130, kolejna sonda i tryb awaryjny komputera.


    Tak: E001 Nie: E002

  • #26 12 Mar 2017 00:00
    Piko
    Poziom 18  

    Witam.
    Mogę tylko zapytać się mam Opla Zafirę A i ten sam błąd. P0130. Skasowałem i tylko kluczyk przekręcę i już jest ponownie. A zmierzam do tego że zamiast grzałki włączyłem na próbę żarówkę. I lipa bo 12V przychodzi ale od sterownika "masa" nie przychodzi. Jak mierzyłem cyfrakiem to jakieś złącze półprzewodnikowe jest mierzalne od strony sterownika ale nie zamyka ono obwodu grzałki do masy. A dziś (wczoraj) przeczytałem ten post i zapytam bo tam jeden z kolegów wspomniał że można podać masę z zewnątrz. Czy nie uszkodzę grzałki jak na "krótko" ją podłączę?
    Pozdrawiam Piko.

  • #27 12 Mar 2017 02:57
    GuRaL1935
    Poziom 3  

    Ale co dokładnie masz podane przy tym błędzie? Bo P0130 chodzi ogólnie o sondę, ale są różne warianty, ja np miałem dopisane "otwarty obwod", może być też "za bogata mieszanka" itp, wtedy wiadomo dokładniej na co zwracać uwagę.

    Temat mój rozwiązany, stara sonda najprawdopodobniej zrobiła zwarcie i przepalil się w sterowniku pin od sygnału sondy, czyli usterka nie z tych popularnych że kruszą się luty w sterownikach, a powodem był czynnik zewnętrzny. Sterownik naprawiony, koszt 250zl, od ręki, bardzo polecam tą prywatną firmę z Warszawy (szczegóły priv), w firmie znad morza zajmującej się naprawą sterowników proponowali koszt ok 300-500zl.

  • #28 04 Maj 2017 00:57
    GuRaL1935
    Poziom 3  

    Przepraszam za tak rozległy post, ale chciałem opisać wszystko szczegółowo.

    Witam, po miesiącu znowu wyskoczył ten sam błąd "P0130 sensor O2 - Otwarty obwód"
    Tylko ze błąd wyskoczył, skasowałem i pojawił się ponownie po tygodniu. Zbyt dużo nie jezdziłem dalej, tylko do pracy 4km. Gdy wróciłem z pracy podłączyłem ELM na podgląd pracy sondy, oscylowała ok, góra, dół, coś grzebałem w radiu i silnik zaczął inaczej pracować, spojrzałem na parametry, sonda stała na 421mv, wkur.... poszedłem do domu. Na drugi dzień miałem jechac do eletryka i po wyjechaniu z garażu właczyłem znów podglad pracy, sonda pracowała-
    Opel Astra G Z18XE - Błąd P0130, kolejna sonda i tryb awaryjny komputera.
    po wyjezdzie od elektryka który mi nic nie poradził, wracając zaczął się momentami przyduszać, podjechałem pod blok, znów sonda nie chodziła, wychodzi na to ze po nagrzaniu silnika przestawała.
    Myślałem że znowu sterownik padł, pojechałem do gościa który mi go naprawiał, okazało się że jest sprawny.
    Przypuszczenia padły na wiązkę, gdyby nie wiązka 90% sonda.
    Kazał mi przeciąć przewody, sygnałowy i masowy sondy (2 i 4) jak najbliżej końców, czyli przy kostce do kostki sondy, i przy złaczu na sterownik i równolegle przylutować inne, żeby wyeliminować ewentualne zwarcie po drodze starych przewodów. Tak zrobiłem, ale okazało się że ta wiązka dwóch kabli od sondy jest w jakiejś "otulinie" i w złaczu do sterownika wchodzi tam jeszcze jeden przewód (który łaczy się z innymi wiązkami, np drugą sondą, a z wszystkich połaczeń idzie jedno do pinu 33 w sterowniku) i kończy się na końcu tej otuliny luzem zagięty. Zapewne jakieś ekranowanie przeciw zakłóceniowe.
    Opel Astra G Z18XE - Błąd P0130, kolejna sonda i tryb awaryjny komputera.
    Wiazkę kabli sygnałowych od sondy trzymam kciukiem
    Opel Astra G Z18XE - Błąd P0130, kolejna sonda i tryb awaryjny komputera.
    Według schematu jaki on posiadał pewnie nie wiedział o tym trzecim bo go tu nie widać
    Opel Astra G Z18XE - Błąd P0130, kolejna sonda i tryb awaryjny komputera.
    Teraz sprawdzając sondę w op-com lub zwykłym elm-ie nie widzi sygnału sondy, cały czas stoi na 421mV. Czy powodem moze być ten trzeci przewód który szedł przy tych przewodach? Czy to ze przewody które przylutowałem były miedziane.
    Będę musiał chyba kupić drugą wiązkę kompletną.


    Pytanie:

    1. Czy nr na plastikowych puszkach muszą sie zgadzać, czy kazda wiazka pod ten silnik będzie pasować? Mam do kupienia od kogoś tanio tylko nr się nie pokrywają. HL Siemens VDO jest moja
    Opel Astra G Z18XE - Błąd P0130, kolejna sonda i tryb awaryjny komputera. Opel Astra G Z18XE - Błąd P0130, kolejna sonda i tryb awaryjny komputera.

    2. Czy ta "otulina" z tym dodatkowym przewodem to jest to co zaznaczyłem na czerwono? Co to dokładnie jest?
    Opel Astra G Z18XE - Błąd P0130, kolejna sonda i tryb awaryjny komputera.

    3. Macie panowie jeszcze jakieś pomysły co mogło spowodować znów ten błąd po miesiącu? Dodam ze sonda kupiona nowa, rok temu, VDO A2C59513327Z

    4. I jak to jest z tymi nr przewodów, gość mówi że sygnałowy jest nr. 2, a w sondzie, nr.2 jest czarny, a nr. 4 jest szary.
    I na czarnym mam napięcie, wziąłem próbnik, podczepiłem do minusa, dotknąłem do złacza nr. 2 od strony wiazki i na odczycie sygnał spadł do 0
    Opel Astra G Z18XE - Błąd P0130, kolejna sonda i tryb awaryjny komputera.
    Screen zrobiony jeszcze przed zabawą w lutowanie rownoległych kabli.

  • #29 04 Maj 2017 10:57
    Piko
    Poziom 18  

    Witam.
    W moim przypadku okazało się że miałem uszkodzony sterownik, nie podawał masy dla grzałki sondy. Po demontażu z auta stoczyłem pojedynek z nim, ale w końcu uległ i udało mi się go otworzyć. Widok jak na załączonej fotce. Wygląda cacy ale jednak okazało się że uszkodzone są połączenia (3 szt. obok siebie). Po polutowaniu ich, co też nie było taką prostą sprawą zamontowałem sterownik w aucie.. Pięknie. Błędy poznikały, autko chodziło jak "nowe". ;)
    ... Jeden dzień, niestety. Bezradnie rozłożyłem ręce. No nic, wyjąłem go raz jeszcze i co się okazało? Że moje lutowanie się nie przyjęło. Polutowałem raz jeszcze. Zadowolony zakleiłem silikonem puszkę podłączyłem i było Ok. Prawie miesiąc.
    Kilka dni temu pojechałem do Olsztyna i stojąc w olbrzymim korku.. zapaliła mi się lampka silnika.
    Jazda z powrotem do Wrocławia to była prawdziwa męka.. spaliła mi Zafira prawie 80 l. gazu (szok!) na te 500 km. I wczoraj zdemontowałem kolejny raz sterownik i co się okazało że znów jeden z lutów puścił.
    Kolejny raz polutowałem. Teraz myślę że zamocuję sterownik na silikonowych amortyzatorach by nie przechodziły tak drgania silnika po obudowie. Piszą ludzie w necie, by montować sterownik na blasze przymocowanej do karoserii a nie silnika. Że to pomaga?

    A teraz kwintesencja moich wywodów. Umiem lutować. Lutownicę trzymam w ręku już 40 lat, ale do tego trzeba się jednak dobrze przyłożyć. I dla tego powiem Ci że jestem przekonany o tym że gość który tak szybko Ci to zrobił mógł się nie postarać jak należy? Po mojemu, usterkę masz dalej w sterowniku. Widzę to po swoim przykładzie. Wydawać by się mogło że jest dobrze, a jednak ?
    Szukając wcześniej nawet chyba na Elektrodzie ktoś mi pisał że też lutował te przejścia i po czasie mu wracało..? Po roku (mnie szybciej) :) ale przypuszczam że dziś już ostatni raz je lutowałem.
    Pozdrawiam Piko.

  • #30 04 Maj 2017 15:25
    GuRaL1935
    Poziom 3  

    Gość który mi to naprawial ma firmę która zajmuje się naprawą elektroniki, tym bardziej tych sterowników, firma bardzo polecana. I jak napisałem, po tym miesiącu pojechałem do niego z tym sterownikiem, posprawdzal wszystko miernikiem i było ok, dla pewności i udowodnienia mi otworzył puszkę i pokazał mi te piny od sondy i ten który lutowal wcześniej, który uszkodzony był przez zwarcie a nie jak w większości sterowników przez wibracje, podobno mam ten z lepszych na mocniejszej płytce której nie straszne wibracje.

    Ps. Potrzebuję jak najszybciej odpowiedzi na pytanie w sprawie wiązki, czy może oznaczenie się różnić, bo ominie mnie dobra cena za nią.

    Ps 2. Błąd wyskoczył jeszcze przed zabawą z kablami, i tak w głowie miałem że kupię wiązke żeby nie mieć takiej rzeźby, a podłączenie równolegle innych kabli miało na celu sprawdzenie czy jest zwarcie na wiazce czy sonda padnięta.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME