Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

PT Chrystler - Brak kompresji 4 cylindra.

02 Kwi 2016 14:43 756 4
  • Poziom 8  
    Witam wszystkich

    Dziś na warsztacie miałem PT Chrystler.Po odpaleniu silnik pracował nierówno na którymś z cylindrów.Po wykręceniu świec zapłonowych sprawdziłem kompresję i wyszło że na 4 cylindrze jest praktycznie 0 bar. Podejrzenie - wypalony zawór ( zawory) . Po zdjęciu głowicy moja diagnoza okazała się trafna.W związku z tym mam pytanie do kolegów czytających mój post czy warto ten silnik reanimować regenerując głowice i dokładać do niej nowe zawory ? Czy może warto wstawić 2 używany silnik ?

    Pozdrawiam.
  • Poziom 38  
    Jak reszta ok, brak rys na gładzi, pierścienie nie wytarte, to czemu nie regenerować głowicy. Używany silnik też nie wiesz w jakiej kondycji kupujesz. Co było przyczyną wypalenia zaworu?
  • Moderator Samochody
    ladamaniac napisał:
    Co było przyczyną wypalenia zaworu?

    Pewnie eLPeGie 2 generacji, jak to standardowo bywa, zawory jaśniutkie, znaczy było im zbyt ciepło. Bez problemu da się to naprawić, wyjdzie taniej i pewniej, niż drugi silnik o nieznanej historii.
  • Poziom 8  
    Nie mam pojęcia co byłą przyczyną wypalenia zaworu ale w mojej praktyce jest to już 3 - PT Chrystler, który "kuleje z obrotami na biegu jałowym" Ten model i 2 wcześniejsze były kupione z aukcji samochodowej.Myślę ze główną przyczyną wypalenia zaworu był stosowanie wszelkiego rodzaju dodatków dolewanych do zbiornika z paliwem oczyszczających wtryskiwacze niby to z nagaru. Ale nie jestem pewien. Może to jest jakaś wada materiałowa zaworów ?
  • Poziom 8  
    Zaworki faktycznie jaśniutkie ale dodam że w tym silniku nigdy nie było instalacji LPG lub CNG. Moim zdaniem było stosowane niskooktanowe paliwo.Autko pochodzi z USA a tam maja troszkę mniejsze oktany w paliwie 87,89,91 octan. Dodam że jest to już 3 PT Chrysler w którym silnik nierówno pracował na biegu jałowym. Stawiam na to, że był stosowane różnego rodzaju uszlachetniacze paliwa, które faktycznie mogły podnieść temperaturę mieszanki.