Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi a4 b5 - Pompka centralnego zamka - zamiennik

02 Kwi 2016 19:44 4380 12
  • Poziom 9  
    Witam.
    Mam do wymiany pompkę centralnego (8D0862257C). Czy muszę wymienić na dokładnie ten sam model czy mogę zamienić np na inną literkę, np. na 8D0862257B ? - jeżeli tak to jakie inne ewentualnie wchodzą w grę. Układ pinów i wtyczki muszą być takie same, ewentualnie bogatsze niż moja.

    Problem jest taki, że jak podaję masę na pin 10, kostki C, 12-pinowej (pin odpowiedzialny za zamykanie) to mi pompka nie reaguje. Do samej kostki sygnał dochodzi. No chyba że wiecie który element elektroniki może tutaj być do naprawy/wymiany?

    Jak podaje masę do pinu 9, brązowej kostki B, 16-pinowej (otwieranie) to pompka reaguje i otwiera.
  • Poziom 27  
    Ja w autach montowałem pompki z golfa 3 tylko jak dasz inną i wtyczki nie będa pasować to trzeba zasilania poprzerabiać i podłączyć do pompki, noi węża pneumatycznego ale to nie problem.
  • Poziom 9  
    Podmieniłem pompkę na ten sam numer. Niestety mam ten sam objaw - nie zamyka mi samochodu :cry: za to otwiera bez problemu.

    Zastanawia mnie luźno wiszący przewód, który nie wiem do czego idzie - patrz niżej zakończony tylko taśmą.

    Audi a4 b5 - Pompka centralnego zamka - zamiennik

    Prawdopodobnie idzie on do przekaźnika 4D0 907 131 pokazany na zdjęciu

    Audi a4 b5 - Pompka centralnego zamka - zamiennik

    albo do tej fioletowej kostki (od tyłu) bądź tych przekaźników szarych nad nią

    Audi a4 b5 - Pompka centralnego zamka - zamiennik

    Czy może to być przewód z jakiejś krańcówki, która jest niezbędna do zadziałania zamykania? Wiem, że muszą być spełnione wszystkie wymogi dotyczące zamykania drzwi... może tutaj tkwi szczegół... Wiem, że w momencie otwarcia drzwi auta jest na nim ok 12V (+) ale jak po czasie (przy otwartych drzwiach) zgaśnie mi światło w przedziale kierowcy to napięcie spada (próbówka mi gaśnie).

    Będę niezmiernie wdzięczny za pomoc w diagnozie.
  • Poziom 27  
    Kolego, prosty temat, podłącz pompkę weź kontrolkę i przez kontrolkę podawaj masę na wszystkie kable idące do pompki, powinieneś znaleźć dwa kabelki sygnałowe od zamykania i otwierania (pompka zacznie pracować), jak je znajdziesz to, podłącz kontrolkę do plusa i dotknij po koleji tych dwóch kabelków i patrz czy podczas zamykania, otwierania pojawia się na tych kabelkach masa.
  • Poziom 38  
    Akurat w Audi sterowanie było naprzemiennie plus/minus na jednym przewodzie, przynajmniej we wczesnych rocznikach. Nie masz tam dołożonego jakiegoś sterowania z pilota?
  • Poziom 9  
    Witam Panowie.

    Dzisiaj sobie wziąłem pompkę na stół i trochę pokombinowałem. Okazało się, że dotychczasowa pompka sprawdzenia nie przeszła - podanie masy na pin 10 kostki C nie skutkuje uruchomieniem pompki, natomiast na nowej zadziałało, więc ja podłączyłem do auta, ale mimo jej podłączenia do auta dalej mi nie zamyka samochodu. Wiec musi być coś na kabelkach/wtyczkach, itp.

    Czy znacie Panowie warunki, jakie trzeba spełnić żeby pompka zamknęła centralny? Na pewno muszą być zamknięte drzwi więc sygnał z krańcówki musi być. Impulsy z zamka przy jego zamykaniu/otwieraniu dochodzą do kostek przy pompce. Brakuje pewnie jakiegoś ważnego sygnału, że powoduje to brak pracy pompki przy zamykaniu. Czy może mieć to związek z klapą bagażnika? Czy jest tam również jakiś element, który wpływa na to, iż pompka zadziała lub nie?

    Ciężko stwierdzić.
  • Poziom 27  
    Wiązka w drzwiach się rozwaliła i nie działa, pompka była uszkodzona a teraz nie działa na nowej, skoro autor podaje sygnał i pompka otwiera zamyka to tylko uszkodzone wiązki od drzwi pozostają lub uszkodzone zamki.
  • Poziom 9  
    Jak sprawdzałem moja oryginalną pompkę, to mierzyłem napięcie po podaniu masy na piny: 10, kostka C - zamykanie oraz pin 9, kostka B - otwieranie. W obu przypadkach podanie masy (przekręcenie kluczyka w bębenku zamka kierowcy) pojawiało się napięcie ok 12V ("+" podany na miernik bezpośrednio z aku). Drzwi miałem w czasie testu zamknięte.

    Zatem:
    - przekręcenie zamka w pozycję "zamknij" - pojawia się 12V, pompka nie reaguje.
    - przekręcenie zamka w pozycję "otwórz" - pojawia się 12V, pompka wzbudza się na 2-3 sekundy.

    Nie wiem czy klapa bagażnika musi być też zamknięta na czas takiego testu, ale jak przy zakmniętej klapie mi reagune w taki sam sposób, wywnioskowałem, że raczej to nie ma wpływu.

    Wziąłem pompkę na stół i po podaniu zasilania na pompkę podawałem masę na te same piny, i tak samo - na otwarcie reaguje, na zamknięcie nie. WIęc obstawiłem pompkę.

    Nabyłem używaną pompkę o tym samym numerze, podpiąłem do auta i objaw jest ten sam, ale pomiary na stole wykazały, że sama pompka działa w obie strony. Więc problem pewnie z jakimiś połączeniami/kabelkami lub pommpka nie dostaje jakiegoś sygnału albo dostaje inny, który blokuje działanie pompki w stronę "zamknij". Planuję sprawdzić przewody czy się nie przełamały w sł. A.

    Dodatkowo, jak przekręcę kluczyk w pozycję "zamknij" to pompka nie reaguje, ale po 2-3 sekundach słychać jakby jakiś stycznik w drzwiach kierowcy (możę jakieś ryglowanie, itp i musi tak być - tego pewny nie jestem). To samo w zamku klapy bagażnika.

    Zastanawia mnie jakie sygnały musi otrzymać pompka i na które piny, aby działać w pełni (sygnały z krańcówek, jakiegoś oświetlenia, itp) - tutaj niestety jestem dość zielony :)

    Jak sprawdzałem sygnały na sł. A przy kostkach, to przekręcanie kluczyka w obie pozycje wzbudzało napiecie 12V na obwodach więc chyba zamek kierowcy jest OK.
  • Poziom 27  
    Jeszcze dam ci radę jak sprawdzasz pompkę w aucie to trzymaj ją tak by była wypoziomowana bo często pompki nie pracują w pozycji przekręconej a wystarczy delikatnie ją ruszyć i działa, ale no szukaj dalej.
  • Poziom 12  
    Odłącz kostkę z wkładki bagażnika.Może ona coś tu miesza.Aha,krańcówki drzwi nic nie mają do tego.