Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

RENAULT Megane/Scenic 1.6 8V - Diagnoza luzów tłoka sworzeń/panewki

norbert-17 03 Kwi 2016 12:08 2235 13
  • #1 03 Kwi 2016 12:08
    norbert-17
    Poziom 13  

    Witam koledzy proszę o pomoc znających się na rzeczy. Do rozebrania silnika zmusiło mnie wypychanie wody przez zbiorniczek wyrównawczy, powodem była uszczelka pod głowicą. Gdy ściągnąłem głowice pomyślałem, że warto sprawdzić dół silnika.
    Silnik od początku kiedy posiadam samochód głośno pracował, przy czym głośna praca objawiała się bardzo głośnym stukaniem (jakby metal uderzał metal), luzy zaworowe regulowałem wielokrotnie.
    Po ściągnięciu głowicy mogłem tłokiem poruszać jak na filmie poniżej (na pewno musiałem użyć nieco więcej siły):

    Nie jest to mój film, ale oddaje w 100% podobny przykład. Taki (duży) luz dotyczył tylko dwóch tłoków na kolejnych dwóch był mniejszy. Myślałem, że to może luz na sworzniu tłoka bądź panewce. Po wyciągnięciu tłoka wszystko wydaje się dla mnie względnie dobrze. Tłok względem korbowodu może przesuwać się tylko w kierunkach zaznaczonych na zdjęciu niżej (trzymając pionowo jedną ręką za tłoka drugą za korbowód i próbując poruszać góra dół nie ma żadnych luzów):
    RENAULT Megane/Scenic 1.6 8V - Diagnoza luzów tłoka sworzeń/panewki
    Korbowód względem wału ma tylko luz w kierunku zaznaczonym na zdjęciu :
    RENAULT Megane/Scenic 1.6 8V - Diagnoza luzów tłoka sworzeń/panewki
    Luzu korbowodu z wałem góra dół nie ma.

    Starałem się opisać wszystko najlepiej jak to możliwe.
    Jeszcze pytanie mam odnośnie dźwigienek (klawiatury) niektóre z nich są dziwnie podtarte na zdjęciu poniżej zaznaczyłem garb na czerwono po jego obu stronach jest wytarte (kształt przypomina trójkąt, przy czym kreska czerwona jest jego wierzchołkiem. I może przyczyną stukania jest układ korbowo - tłokowy, lecz klawiatura.
    RENAULT Megane/Scenic 1.6 8V - Diagnoza luzów tłoka sworzeń/panewki

    Proszę bardzo o pomoc i diagnozę jeśli to możliwe

    0 13
  • #2 03 Kwi 2016 13:00
    sly_1978
    Poziom 17  

    Nie widzę tu niczego niepokojącego. Jedyne co bym zrobił to przyjrzał bym się pierścieniom. Przy takim nakładzie roboty warto by je wymienić. A jak wyglądają krzywki na wałku ?

    0
  • #3 03 Kwi 2016 13:00
    Daro122
    Poziom 26  

    Zniekształcenie dźwigienki to najmniejszy problem , można wymienić ewentualnie jak się robiło w zamierzchłych czasach równo oszlifować i też będzie dobrze . Luzy najlepiej porównać z danymi dla tego silnika ale jak widać już jest duży i w czasie pracy powoduje stukanie podobne do stukania zaworów . Luz na korbowodzie wzdłuż wału zawsze jakiś jest i nie jest to sprawa krytyczna , natomiast luz sworznia jest ważny i w taki sposób jak sprawdzałeś ciężko go wyczuć , będzie widoczny dopiero po rozłączeniu tłoka i wytarciu z oleju . W dzisiejszych czasach remont nie opłacalny najpewniej wymienić silnik - będzie taniej .

    0
  • #4 03 Kwi 2016 13:19
    norbert-17
    Poziom 13  

    Wałek rozrządu jest w ładnym stanie. I czy jest możliwe, że owe krzywki powodują stukot?
    By rozłączyć tłok z korbowodem trzeba go jakoś nagrzewać czy wyjdzie na prasie bez problemu ?

    0
  • #5 03 Kwi 2016 13:21
    sly_1978
    Poziom 17  

    Tam jest bodajże sworzeń pływający, ściągasz jedno zabezpieczenie na sworzniu i wysuwasz.

    0
  • #6 03 Kwi 2016 13:22
    Daro122
    Poziom 26  

    Trzeba nagrzewać i taka operacja wymaga wprawy .

    0
  • #7 03 Kwi 2016 13:30
    sly_1978
    Poziom 17  

    Jeśli jest tak jak kolega pisze, to daj sobie spokój. Poszukaj całego motora lepiej.

    0
  • #8 03 Kwi 2016 13:49
    norbert-17
    Poziom 13  

    Wymianę na inny motor chcę zostawić jako ostateczność i jak najbardziej wchodzi w grę, lecz też strach przed tym co mogę kupić.
    Posiadam uszczelkę pod głowicę nabyłem ją za kilka groszy to szkoda było by jej nie wykorzystać, i może faktycznie dam głowice do splanowania, zeszlifuje klawiaturę i zobaczę co dalej. Jeśli stracę to tylko na własnej pracy i splanowaniu głowicy ok 50zł.
    Odnośnie tego powstałego luzu na filmiku to jest to spowodowane dokładnie czym ? wytarciem powierzchni tłoka ?

    0
  • #9 03 Kwi 2016 13:49
    2510731
    Usunięty  
  • #10 03 Kwi 2016 13:51
    norbert-17
    Poziom 13  

    Obecny silnik był w porządku prócz jego głośnej pracy, nie brał grama oleju, spalanie gazu na poziome poniżej 8l T/M. Dlatego jeśli to będzie niekonieczne nie chce się go pozbywać. Proszę przeczytać mój post powyższy.

    0
  • #11 03 Kwi 2016 15:02
    Daro122
    Poziom 26  

    Luz spowodowany jest w większości zużyciem tłoka , choć tuleja cylindra również ma znaczenie . Oszlifowanie klawiszy odrobinę wyciszy silnik , ale stukania nie pozbędziesz się . W ostateczności jazda kończy się pęknięciem pierścienia lub tłoka . Wymiana pierścieni na krótko pomoże , ustabilizuje trochę tłok , lecz taka naprawa na 2 lub 3 tys. km. bez sensu . Kupuj silnik z gwarancją rozruchową .

    0
  • #13 03 Kwi 2016 15:48
    sly_1978
    Poziom 17  

    Gwarancja w przypadku silnika by się przydała, bo robocizna jest droższa od samego silnika. Ale z reguły sprzedający nie ma pojęcia o historii tego co sprzedaje i liczy na to, że będzie ok lub, że kupujący da sobie spokój. Nie łudźmy się te silnika mają co najmniej 15 lat.

    1
  • #14 03 Kwi 2016 18:55
    norbert-17
    Poziom 13  

    Dziękuje wszystkim a przede wszystkim Daro122. Postanowiłem, że głowica zostanie splanowana i silnik złożony. Własna praca mnie nie kosztuje, a wymiana silnika na chwilę obecną to duży problem bo nie posiadam podnośnika kolumnowego.
    Fajnie było się dowiedzieć, że zbyt duży luz między tłokiem a cylindrem może powodować stukanie.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo