Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

skoda felicia 1.3 MPI - częściowa awaria centralnego

03 Kwi 2016 13:06 867 10
  • Poziom 10  
    witam.
    szykuje się naprawa centralnego montowanego fabrycznie nie wiem czy to te dane ale w książeczce od autoalarmu pisze " PRESTIGE APS - 150 MX " i na pilocie oznaczenie " ELVAT5C " chyba że autoalarm niema nic wspólnego z centralnym.
    Problem : zamkiem od kierowcy można zamknąć i otworzyć wszystkie drzwi prócz pasażera a zamkiem pasażera można zamknąć i otworzyć wszystkie drzwi.
    Wiec problemu powinienem szukać po stronie drzwi pasażera czy kierowcy ?
  • Poziom 10  
    witam.
    Dostałem się tam do kabli w drzwiach.
    Niestety nie wiem jak to ugryźć.
    Jest wtyczka z kolorami :

    - ŻÓŁTY
    - CZARNY
    - BIAŁY
    - BRĄZOWY
    - NIEBIESKI

    Teraz jak sprawdzić czy siłownik jest sprawny a może nie dostaje sygnału.
    Rozumiem że najlepiej byłoby podpiąć jakiś kabel plusowy i masę we wtyczkę siłownika żeby zobaczyć czy pracuję .Bo może on jest sprawny a nie dostaję sygnału z drzwi kierowcy.
  • Poziom 39  
    Na czarnym powinien być minus, biały i brązowy to minusy gdy zamykasz to na jednym,gdy otwierasz to na drugim. Dwa pozostałe to przewody wykonawcze. Gdy podasz na sam siłownik plus i minus to zamknie gdy minus i plus to otworzy. Sprawdż w przelotce pomiędzy drzwiami a wnętrzem czy nie nadgnite kable.
  • Poziom 10  
    piotrek22101 napisał:
    Na czarnym powinien być minus, biały i brązowy to minusy gdy zamykasz to na jednym,gdy otwierasz to na drugim. Dwa pozostałe to przewody wykonawcze. Gdy podasz na sam siłownik plus i minus to zamknie gdy minus i plus to otworzy. Sprawdż w przelotce pomiędzy drzwiami a wnętrzem czy nie nadgnite kable.


    Skoro : "biały i brązowy to minusy gdy zamykasz to na jednym,gdy otwierasz to na drugim. " to rozumiem że do próbówki podepnę plus i przekręcę kluczyk od strony kierowcy,sprawdzę czy jest impuls jeśli jest na kablu doprowadzającym to dobrze a jeśli nie to problem jest po drodze,potem podam lewy minus z masy na biały i brązowy i jeśli nie zaświeci to wina będzie po stronie siłownika tylko w który kabel wtyczki siłownika dać plus ?
  • Poziom 39  
    Kontrolka do plusa ,drugi styk do brązowego lub białego , na jednym ma mignąć przy zamykania ,na drugim gdy otwierasz. Bardziej bym się skupił na tych pozostałych. Wepnij jeden przewód kontrolki do niebieskiego,drugi do żółtego,powinna zapalić się i przy zamykaniu i przy otwieraniu. Jeśli nie to uszkodzenie pomiędzy siłownikie a centralą w środku,jeśli tak to sam siłownik padł.
  • Poziom 10  
    piotrek22101 napisał:
    Kontrolka do plusa ,drugi styk do brązowego lub białego , na jednym ma mignąć przy zamykania ,na drugim gdy otwierasz. Bardziej bym się skupił na tych pozostałych. Wepnij jeden przewód kontrolki do niebieskiego,drugi do żółtego,powinna zapalić się i przy zamykaniu i przy otwieraniu. Jeśli nie to uszkodzenie pomiędzy siłownikie a centralą w środku,jeśli tak to sam siłownik padł.


    po podpieciu do plusa , brązowego i niebieskigo jest jak piszesz na jednym mruga przy otwarciu na drugim przy zamknieciu . Więc kabel z centralką jest dobry ?
    Dobra co dalej.
    A może wiesz gdzie podać plus i minus na wtyczkę silownika żeby się zamknął bądź nie jeśli zwalony.
  • Poziom 10  
    dalem tak jak wyżej i raz dotknę to otwiera drugi raz zamyka ale kontrolka się nie świeci.
    Może gdzieś podać plus na siłonik żeby być pewnym na 100%
  • Poziom 10  
    przewody są w gumowej osłonie ale po zesunięciu wyglądają jak nowe.
    Czemu w takim razie drzwiami od pasażera moge otworzyć i zamknąć wszystkie skoro jest uszkodzony kabel.