Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kosiarka traktorek Mtd. Nie odpala, strzela w gaźnik.

03 Kwi 2016 17:37 5835 24
  • Poziom 10  
    Witam. Mam problem z traktorkiem do trawy z silnikiem MTD Enduro XL/C 12.5 Tecumseh. Problem polega na tym, że gość przywiózł mi go do naprawy bo nie ma iskry. Iskrę zrobiłem (czujnik szwankował). Próbując go zapalić nie odezwie sie, dając mu dawkę paliwa pod świece, to tylko strzeli w gaźnik i tyle - nie zapali. Sprawdziłem klin koła zamachowego, rozrząd i czyściłem gaźnik, a nawet odpiąłem kabelek cewki do gaszenia i to samo. Ma ktoś pomysł co by mogło być? Wygląda to tak, jakby był przestawiony zapłon' ale już nie mam pomysłów.
  • Poziom 18  
    Może tłumik jest zapchany?
  • Poziom 10  
    Tłumik sprawdziłem i jest ok. Może to być wina cewki zapłonowej czy nie bardzo?? Bo chyba nic innego nie zostaje
  • Poziom 12  
    No wlasnie objawy wskazuja jakby zaplon byl za wczesny
  • Poziom 10  
    Też mi to tak wygląda na zapłon. Jest opcja jakaś przedstawienia tego poza położeniem klina koła??? Ale nie mogę sobie uzmysłowić jak mógł się przestawić. A wieczorem dodam zdj gdzie jest magnes w punkcie gmp wg mnie za daleko mija cewke.
  • Poziom 33  
    Zawory mogą się nie domykać,jak długo był nie odpalany.
  • Poziom 10  
    Miał ktoś już do czynienia z takim silnikiem? Chodzi mi dokładnie czy tak powinien się znajdować magnes (do impulsu) gdy jest w gmp nie za daleko od cewki?? Jakoś mi się to nie podoba ale chce się doradzić.
  • Poziom 35  
    Jeśli silnik jest oryginalny ( nie składak), w którym koło magnesowe jak też cewka WN i klin na wale nie są uszkodzone, to powinien pracować poprawnie. Sprawdź dokładnie ciśnienie w cylindrze, bo trochę za niskie. Może luzy zaworowe są niewłaściwe. Na właściwą pracę silnika ma wpływ cewka WN, więc jeśli masz zapasową, to podmień na próbę. Odstęp cewki od koła magnesowego ok. 0,3 mm
    ( nie może ocierać ). Czy kabel WN nie jest uszkodzony ( nie ma przebicia ). Jeśli masz fajkę od świecy metalową, to usuń z niej metal.
  • Poziom 10  
    Właśnie gość mówi, że tak chodził zeszłego sezonu tylko iskra znikła i nie odpalił już. Wieczorem sprawdzę zawory czy są ok bo luz już sprawdzałem
  • Poziom 11  
    Motor który ma iskrę powinien chociaż pyrknąć. Sprawdź proszę czy paliwo jest doprowadzane, może pompka stanęła.
  • Poziom 2  
    Witam,
    Czy udało się ostatecznie usunąć usterkę? Borykam się aktualnie z podobnym problemem w traktorku MTD z silnikiem Tecumseh XL/C 11.5KM. W trakcie odpalania zdarza się, że silnik "odbije" i strzeli w gaźnik. Gdy już uda się go uruchomić, pracuje nierówno i co jakiś czas prycha w gaźnik. Klin pod kołem zamachowym sprawdzony (cały, bez śladu ścinania), cewka zapłonowa wymieniona, świeca nowa (RN4C), gaźnik przeczyszczony, kompresja ok 9,5 bara. Gdzie dalej szukać przyczyny? Dodam tylko, że traktorek kupiłem od handlarza i jego historia nie jest mi znana.
  • Poziom 20  
    Na klin patrzyłeś czy ściągałeś koło magnesowe? Bo to jest różnica może się wydawać że jest ok a po ściągnięciu koła jednak nie jest. Zawory regulowałeś?

    Od handlarza to zawsze jest problem bo nie wiadomo co było modzone wcześniej byleby tylko opchać a potem martw się sam.
  • Poziom 33  
    A co z klawiaturą i zaworami?
  • Poziom 10  
    W przypadku mojego silnika problem tkwil w nieszczelnych zaworach.
  • Poziom 2  
    Koło zamachowe ściągałem, klin wyjęty z rowka - jak nowy. Przy okazji zdjęcia koła okazało się że jeden magnes jest odklejony (na szczęście się nie uszkodził), został przyklejony na swoje miejsce.
    Zawory wyregulowane - ssący prawie nie wymagał ingerencji, wydechowy miał trochę luzu (oba ustawione na 0.1), oczywiście zero poprawy w pracy silnika. Ostatnio w akcie desperacji kupiłem nowy gaźnik (chinol naturalnie), niestety silnik pracował na nim tragicznie. Odpalił jako tako ale strasznie falowały obroty i dziwnie reagował na gaz, nie byłem w stanie uzyskać stabilnej pracy silnika - wróciłem więc do oryginalnego. Nie pozostaje chyba nic innego jak brnąć w głąb silnika. Na pierwszy rzut zdejmę głowicę i sprawdzę szczelność zaworów. Jak wygląda sprawa z uszczelkami do tego silnika, macie jakieś sprawdzone sklepy?
  • Poziom 2  
    Układ zapłonowy raczej już wykluczyłem - cewka nowa, szczelina względem koła ustawiona, klin na kole cały, świeca nowa - nie wiem co więcej da się w tym obszarze zrobić.
  • Poziom 42  
    Sprawdź ciśnienie sprężania. To wykluczy/potwierdzi szczelność zaworów i nie tylko z resztą.
    Tak dla pewności sprawdź czy iskra skacząca z samego kabla WN do masy przebija szczelinę powietrzną min 8mm przy solidnym zakręceniu wałem.
  • Poziom 23  
    Witaj

    Zanim zdejmiesz głowicę ustaw prawidłowy luz zaworowy.
    Luzy zaworowe w silniku górno zwarowym wynoszą - 0.13 - 0.18mm,
    w dolno zaworowych zazwyczaj - 0,15 - 0,20 mm
    pierwsza wartość to zawór ssący a druga to wydechowy.

    Czynność należy wykonać na zimnym silniku i sprawdzić minimum 2 razy obracając wałem korbowym po każdym pomiarze.

    W przypadku luzów zaworowych trzeba się dobrze zapoznać z modelem silnika typem i kodem - są rozbieżności lecz niezbyt duże ale są. Dlatego zawsze sprawdzam indywidualnie zgodnie z zaleceniem producenta silnika.

    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Witam, podłączę się pod temat. Mam silnik Tecumseh Twin OV691, jedna cewka padła i jest problem z kupieniem. Czy można przerobić zapłon stosując elementy CDI na bazie skutera. Proszę o pomoc.
  • Poziom 10  
    Mam rozumieć, że to jest 2 cylindry. Osobiście nie kojarzę modelu więc pytam. Gdybyś podesłał zdj cewki było by dobrze. A nawiązując do zapłonu ze skutera ciężki temat bo musiałbyś usunąć oryginalne koło i zastąpić je kołem ze skutera. Nie będzie odpowiedniej wagi czyli tzw zamachu.
  • Poziom 10  
    A czy w takich silnikach nie ma odprężnika który zmniejsza ciśnienie w komorze spalania?
  • Poziom 33  
    Nie ma, odprężniki już dawno wyszły z mody. Jeśli są, to nie w takich małych.
  • Poziom 10  
    Nie wiem czy wyszły z mody, czy nie, ale robiłem kilka silników kosiarek Briggs czy Nac a czy nawet Honda i były słabsze od tego silnika i miały właśnie odprężniki. Z mody też raczej nie wychodzą bo w tamtym roku robiłem NACA, silnik z 2016 roku. Dość młody silnik i też miał odprężnik, nie chce się kłócić ani nic, tylko wydaje mi się, że są nadal stosowane bo bardzo ułatwia to rozruch.