Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kosiarka traktorek Mtd. Nie odpala, strzela w gaźnik.

arek199011 03 Kwi 2016 17:37 3474 19
  • #1 03 Kwi 2016 17:37
    arek199011
    Poziom 9  

    Witam. Mam problem z traktorkiem do trawy z silnikiem MTD Enduro XL/C 12.5 Tecumseh. Problem polega na tym, że gość przywiózł mi go do naprawy bo nie ma iskry. Iskrę zrobiłem (czujnik szwankował). Próbując go zapalić nie odezwie sie, dając mu dawkę paliwa pod świece, to tylko strzeli w gaźnik i tyle - nie zapali. Sprawdziłem klin koła zamachowego, rozrząd i czyściłem gaźnik, a nawet odpiąłem kabelek cewki do gaszenia i to samo. Ma ktoś pomysł co by mogło być? Wygląda to tak, jakby był przestawiony zapłon' ale już nie mam pomysłów.

    1 19
  • #2 03 Kwi 2016 18:11
    adamblonsky 2012
    Poziom 18  

    Może tłumik jest zapchany?

    0
  • #3 03 Kwi 2016 23:30
    arek199011
    Poziom 9  

    Tłumik sprawdziłem i jest ok. Może to być wina cewki zapłonowej czy nie bardzo?? Bo chyba nic innego nie zostaje

    0
  • #4 03 Kwi 2016 23:55
    dubis15
    Poziom 11  

    No wlasnie objawy wskazuja jakby zaplon byl za wczesny

    1
  • #5 04 Kwi 2016 17:57
    arek199011
    Poziom 9  

    Też mi to tak wygląda na zapłon. Jest opcja jakaś przedstawienia tego poza położeniem klina koła??? Ale nie mogę sobie uzmysłowić jak mógł się przestawić. A wieczorem dodam zdj gdzie jest magnes w punkcie gmp wg mnie za daleko mija cewke.

    0
  • #6 04 Kwi 2016 18:48
    kot mirmur
    Poziom 29  

    Zawory mogą się nie domykać,jak długo był nie odpalany.

    0
  • #8 05 Kwi 2016 23:19
    arek199011
    Poziom 9  

    Miał ktoś już do czynienia z takim silnikiem? Chodzi mi dokładnie czy tak powinien się znajdować magnes (do impulsu) gdy jest w gmp nie za daleko od cewki?? Jakoś mi się to nie podoba ale chce się doradzić.

    0
  • #9 06 Kwi 2016 00:11
    Staszek49
    Poziom 34  

    Jeśli silnik jest oryginalny ( nie składak), w którym koło magnesowe jak też cewka WN i klin na wale nie są uszkodzone, to powinien pracować poprawnie. Sprawdź dokładnie ciśnienie w cylindrze, bo trochę za niskie. Może luzy zaworowe są niewłaściwe. Na właściwą pracę silnika ma wpływ cewka WN, więc jeśli masz zapasową, to podmień na próbę. Odstęp cewki od koła magnesowego ok. 0,3 mm
    ( nie może ocierać ). Czy kabel WN nie jest uszkodzony ( nie ma przebicia ). Jeśli masz fajkę od świecy metalową, to usuń z niej metal.

    0
  • #10 06 Kwi 2016 13:14
    arek199011
    Poziom 9  

    Właśnie gość mówi, że tak chodził zeszłego sezonu tylko iskra znikła i nie odpalił już. Wieczorem sprawdzę zawory czy są ok bo luz już sprawdzałem

    0
  • #11 15 Kwi 2016 19:21
    szymek.n
    Poziom 11  

    Motor który ma iskrę powinien chociaż pyrknąć. Sprawdź proszę czy paliwo jest doprowadzane, może pompka stanęła.

    0
  • #12 28 Maj 2018 23:03
    matixr2i
    Poziom 2  

    Witam,
    Czy udało się ostatecznie usunąć usterkę? Borykam się aktualnie z podobnym problemem w traktorku MTD z silnikiem Tecumseh XL/C 11.5KM. W trakcie odpalania zdarza się, że silnik "odbije" i strzeli w gaźnik. Gdy już uda się go uruchomić, pracuje nierówno i co jakiś czas prycha w gaźnik. Klin pod kołem zamachowym sprawdzony (cały, bez śladu ścinania), cewka zapłonowa wymieniona, świeca nowa (RN4C), gaźnik przeczyszczony, kompresja ok 9,5 bara. Gdzie dalej szukać przyczyny? Dodam tylko, że traktorek kupiłem od handlarza i jego historia nie jest mi znana.

    0
  • #13 29 Maj 2018 23:29
    kamilo23
    Poziom 17  

    Na klin patrzyłeś czy ściągałeś koło magnesowe? Bo to jest różnica może się wydawać że jest ok a po ściągnięciu koła jednak nie jest. Zawory regulowałeś?

    Od handlarza to zawsze jest problem bo nie wiadomo co było modzone wcześniej byleby tylko opchać a potem martw się sam.

    0
  • #14 30 Maj 2018 15:15
    kot mirmur
    Poziom 29  

    A co z klawiaturą i zaworami?

    0
  • #15 30 Maj 2018 18:43
    arek199011
    Poziom 9  

    W przypadku mojego silnika problem tkwil w nieszczelnych zaworach.

    0
  • #16 19 Cze 2018 23:08
    matixr2i
    Poziom 2  

    Koło zamachowe ściągałem, klin wyjęty z rowka - jak nowy. Przy okazji zdjęcia koła okazało się że jeden magnes jest odklejony (na szczęście się nie uszkodził), został przyklejony na swoje miejsce.
    Zawory wyregulowane - ssący prawie nie wymagał ingerencji, wydechowy miał trochę luzu (oba ustawione na 0.1), oczywiście zero poprawy w pracy silnika. Ostatnio w akcie desperacji kupiłem nowy gaźnik (chinol naturalnie), niestety silnik pracował na nim tragicznie. Odpalił jako tako ale strasznie falowały obroty i dziwnie reagował na gaz, nie byłem w stanie uzyskać stabilnej pracy silnika - wróciłem więc do oryginalnego. Nie pozostaje chyba nic innego jak brnąć w głąb silnika. Na pierwszy rzut zdejmę głowicę i sprawdzę szczelność zaworów. Jak wygląda sprawa z uszczelkami do tego silnika, macie jakieś sprawdzone sklepy?

    0
  • #18 21 Cze 2018 00:07
    matixr2i
    Poziom 2  

    Układ zapłonowy raczej już wykluczyłem - cewka nowa, szczelina względem koła ustawiona, klin na kole cały, świeca nowa - nie wiem co więcej da się w tym obszarze zrobić.

    0
  • #19 21 Cze 2018 07:40
    jack63
    Poziom 41  

    Sprawdź ciśnienie sprężania. To wykluczy/potwierdzi szczelność zaworów i nie tylko z resztą.
    Tak dla pewności sprawdź czy iskra skacząca z samego kabla WN do masy przebija szczelinę powietrzną min 8mm przy solidnym zakręceniu wałem.

    0
  • #20 21 Cze 2018 08:01
    tadkli9743
    Poziom 20  

    Witaj

    Zanim zdejmiesz głowicę ustaw prawidłowy luz zaworowy.
    Luzy zaworowe w silniku górno zwarowym wynoszą - 0.13 - 0.18mm,
    w dolno zaworowych zazwyczaj - 0,15 - 0,20 mm
    pierwsza wartość to zawór ssący a druga to wydechowy.

    Czynność należy wykonać na zimnym silniku i sprawdzić minimum 2 razy obracając wałem korbowym po każdym pomiarze.

    W przypadku luzów zaworowych trzeba się dobrze zapoznać z modelem silnika typem i kodem - są rozbieżności lecz niezbyt duże ale są. Dlatego zawsze sprawdzam indywidualnie zgodnie z zaleceniem producenta silnika.

    Pozdrawiam

    0