Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Aprilia SR 50 R Factory - Chłodzenie nie działa tak jak powinno

04 Apr 2016 15:32 1122 3
  • Level 7  
    Witam,
    Posiadam Aprilia Sr 50 R Factory 2008 (Ostatni Model)
    Przebieg 12500 Wtrysk
    Problem pojawia się z temperatura silnika, odpalam motor i osiąga temperaturę taka jaka powinna być i jest wszystko w porządku. Krótka przejażdka i po 2km temperatura rośnie. Nawet jak zatrzymam się temperatura nadal rośnie. Ale odkryłem wczoraj nowy szczegół, jak zauważam na liczniku ze temperatura rośnie ponad normę, odpuszczam manetkę i znowu dodaje gazu (czyli 3/4 razy puszczam i dodaje gazu) temperatura spada i wszystko wraca na jakiś czas do normy. Temperatura motoru dziwnie się zachowuje tylko i wylącznie podczas jazdy ciągiem i na postoju, ale podczas jazdy miejskie (ruszam hamuje) wszystko jest w porządku. Co może być przyczyna takiego zachowania? z góry dziękuje za zainteresowanie i ewentualna podpowiedz co zrobić aby wszystko wróciło do normy Pozdrawiam
  • Level 21  
    Pytanie jaki tam jest obieg płynu chłodzącego - grawitacyjny czy wymuszony jakąś pompką...

    Mi to wygląda na zatrzaśnięty lub świrujący termostat...
  • Level 7  
    Jest Wymuszony Pompa Wody
  • Level 39  
    Zwróć uwagę na kilka rzeczy:
    1. Napęd pompki oleju/cieczy - w silnikach chłodzonych cieczą standardem jest wyrobienie się połączenia wałka pompy z kołem pasowym oraz przecieki uszczelniacza pompy. Pasek zębaty i koło pasowe podlega wymianie po przejechaniu pewnego przebiegu (nie pamiętam ile). Wymiana pompy w serwisie Piaggio z użyciem przyrządów specjalnych przebiega bez rozpołowienia silnika, w pozostałych przypadkach konieczne jest rozpołowienie.
    2. Przedmuchy uszczelki głowicy - wylot z głowicy jest w wyższym punkcie niż węże (zasyfonowany) dlatego posiada odpowietrznik, spaliny z nieszczelnej głowicy mogą stwarzać korek powietrzny dlatego ciecz nie płynie. Musisz sprawdzić czy w chłodnicy nie pojawiają się bąbelki spalin.