Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

BMW E 39 - Awaria automatycznej skrzyni biegów 5hp19

markopolo333 04 Apr 2016 19:36 4020 8
  • #1
    markopolo333
    Level 9  
    Prosze o poradę,skrzynia zmienia biegi 1,2,3 płynnie ale kiedy ma wskoczyć 4 to jest szarpnięcie i spowrotem 3 po kilku takich próbach wchodzi w tryb awaryjny,olej i filtr wymieniony,elektrozawory sprawne, sterownik komputer sprawny, PROGRAM DIAG. INPA nie podaje żadnych konkretnych informacji,po zgaszeniu silnika tryb awaryjny wyłącza się, identycznie przy przełączaniu ręcznym.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #3
    markopolo333
    Level 9  
    Auto kupiłem w Niemczech z tą usterką,olej wymieniłem w Polsce,ale nic się nie zmieniło.
  • #4
    Smule
    Level 6  
    Jak przedtem nie był wymieniany olej to bardzo możliwe, że skrzynia Ci się kończy. Skrzynie GM i ZF w BMW po około 200-250 tyś. km na fabrycznym oleju zaczynają się sypać, najpierw lekko szarpiąc, następnie włączając się w tryb awaryjny aż w końcu padają na amen. Jeśli elektrozawory i sterownik są sprawne to może zużyte tarczki albo konwerter?

    Poszukaj jakiegoś speca, ale jeśli problem jest poważny to wymiana może wyjść grubo ponad 5 tysięcy :/

    Czy w zbiorniczku do którego wlewałeś stary olej było dużo opiłków? Wymianę robiłeś statycznie czy dynamicznie?
  • #5
    markopolo333
    Level 9  
    Olej chyba od nowosci nie wymieniany,olej był ciemny,ale nie śmierdział,opiłki jak pyłek tylko na magnesach-objaw podobny jakby chciały się zapinać dwa biegi jednocześnie.
  • #6
    romuald-f
    A/T specialist
    markopolo333 wrote:
    Auto kupiłem w Niemczech z tą usterką,olej wymieniłem w Polsce,ale nic się nie zmieniło.


    Sprawdź czy skrzynka, która jest w autku pochodzi od tej wersji (na metryczce skrzyni są wybite trzy duże litery). Jeżeli będzie się zgadzać, to sprawdź czy dyferencjał jest oryginalny. Sprawdź zgodność na podstawie numeru VIN.
  • #7
    markopolo333
    Level 9  
    Skrzynia i dyfer zgodny z vin.Możliwe jest że elektrozawór otwiera kanał ale brak jest w nim ciśnienia?Może zdjąć sterownik i wyczyścić kanały?Bieg 4 wchodzi ,ale po sekundzie powrót na 3 z szarpnięciem.Czyli zawór pracuje.
  • #8
    markopolo333
    Level 9  
    No i wszystko jasne, rozebrałem skrzynie i okazało sie że kosz i tarczki 4 biegu zmielone.
    Zamierzam kupić drugą ,mam silnik 2.0 ,czy mogę kupić skrzynię od silnika 2.3/2.2/2.5?
  • #9
    Smule
    Level 6  
    Jak 5hp19 to powinna pasować (upewnij się jeszcze, ale chyba w benzynach było to samo). Nie kupuj tylko od 3.0d/2.5d bo tam jest skrzynia gm 5l40e. Chcesz to mogę ci na PW podesłać fajny serwis który zajmuje się ogólnie serwisem BMW i skrzyniami ZF, tylko z Warszawy. Nie wiem czy jest sens kupowania używanej skrzyni bo może się nadawać do remontu, a może w ~2000 zł, które kosztuje skrzynia się zmieścisz? Jak konwerter, elektrozawory, sterownik i tarczki reszty biegów sprawne to można spróbować. Warto się dowiedzieć.