Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 B5 FL 1.8t - Nie stukało, a stuka po wymianie osłony przegubu.

04 Kwi 2016 20:59 1914 15
  • Poziom 12  
    Witam, mam pewien problem ze stukaniem. Już mi ręce opadają...

    Niedawno wymieniłem osłonę przegubu zewnętrznego z lewej strony, bo zauważyłem, małe pęknięcie.

    Tego samego dnia zmieniałem też felgi na letnie 16".

    Po zabiegu ewidentnie zacząłem słyszeć, że coś mi stuka na nierównościach, szczególnie przy mocnym skręcie i niskich prędkościach.

    Sam przegub zewnętrzny ciasno chodził jak go zdjąłem.

    Zastanawiam się czy wewnętrzny może stukać?

    Kurcze, tak teraz rozmyślam, bo po tych zabiegach i zmianie opon zacząłem czuć, że auto nie jest stabilne przy wyprzedzaniu, myślałem, że to wina opon ale...

    Miał ktoś kiedyś tak, że wyskoczyła półoś z przegubu wewnętrznego?

    Tak się zastanawiam, że może ta franca jest luźna i nie dość, że stuka, to auto nie jest napędzane jak trzeba i przez to buja mi się przy mocnym dodawaniu gazu....


    Dodam jeszcze, że wyciągnąłem wszystkie sworznie z lewej strony plus końcówkę drążka aby się upewnić, że nie stukają i o ile w bananie sworzeń już lekko chodzi, to nie ma jeszcze stuków.

    Byłem też na teście amorków i z przodu 60-64 więc jest git.

    Gość na stacji też stwierdził, że luzów żadnych nie widzi na szarpakach. Sprawdzał też na skręconych kołach.

    Te stuki bardziej przypominają dzwonienie aniżeli głuche uderzanie.

    Dodam, że wymieniałem już kilkukrotnie osłony/przeguby w tych autach i do tej pory nie było powikłań, ale może tym razem za bardzo przechyliłem półoś...
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Nie wiem co powiedzieć, generalnie jakbyś wyciągnął przegub wewnętrzny to by się coś zaraz urwało jakby poszło nie ta. Śrut z przegubu zewnętrznego tak samo zaraz by zrobił spustoszenie. Ciężko stwierdzić czy to coś w zawieszeniu czy może blacha osłaniająca wahacze od przegubów tak "dzwoni" czy co innego ale wprawne ucho mechanika to wykryje.
  • Poziom 12  
    No właśnie, ruszałem półosią i raczej sztywno siedzi...
    Jedyne co mi przychodzi na myśl to łącznik stabilizatora, jako iż to tanie to kupiłem i niedługo wymienię. Stary na zewnątrz nie wygląda na zużyty, ale cholera wie, nic innego z zawieszenia z lewej strony nie wydaje się stukać.
    Dziś robiłem testy i stuk jest jak najeżdżam lewym kołem na krawężnik bez znaczenia czy na skręconych w lewo/prawo kołach czy prosto (czasami oczywiście nie stuknie).
    Oraz słychać leciutkie stukanie przy minimalnych nierównościach i niskiej prędkości.
  • Poziom 12  
    Sprawdzałem tą półoś jeszcze raz. Siedzi sztywno, luzów brak także pewnie jak mówisz, to można wykluczyć.
    Wymieniłem ten łącznik stabilizatora, ale nic to nie dało.
    Sprawdzałem blachę osłaniającą tarczę, ale to nie to, siedzi sztywno.
    Podejrzewałem też może osłonę silnika, ale też nie sądzę, bo spiąłem na sztywno opaskami i nic nie dało.

    Dokładnie to sprawdzałem jeszcze raz i muszę zweryfikować, to jednak nie jest dzwonienie.
    To takie lekkie szybkie stuki na małych nierównościach plus ten przy podjeżdżaniu na krawężnik.
    Kurcze, jak próbuje to analizować to nie przychodzi mi nic innego na myśl jak stukający sworzeń... Miałem tak w poprzednim A4 z prawej strony jak górny wahacz miał wywalonego sworznia, tyle, że tam to było luz widać od razu ruszając na podniesionym kole.
    Chyba jeszcze raz to rozbiorę i sprawdzę....
    Czy banan może wydawać takie szybkie stuki?
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Może wydawać takie stuki. Trzeba sprawdzić całe zawieszenie, czy wszystko dobrze poskręcałeś.
  • Poziom 12  
    Same wahacze są na pewno mocno skręcone zarówno na tulejach jak i na sworzniach, bo sprawdzałem.
    W weekend jeszcze raz to rozbiorę i będę szukał aż znajdę.

    Zastanawia mnie jedno czy jakby magiel był wybity z lewej strony to stukałby zarówno na maksymalnym skręcie w lewo jak i w prawo?
    Bo mi logika podpowiada, że jak skręcony na maksa w lewo to lewe ramie jest w środku i wtedy nie powinno stukać, bo nie ma za bardzo miejsca na ruch góra dół.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Jak jest luz to będzie stukać. Do sprawdzenia całe zawieszenie i będzie jasne.
  • Poziom 12  
    Jesteś mi w stanie powiedzieć czy jak wyciągnę końcówkę drążka i zacznę szarpać na różne strony i nie będzie żadnych stuków to mogę uznać, że to nie magiel?
  • Poziom 30  
    Nie musisz wyciągać końcówki aby stwierdzić luz w układzie kierowniczym , wystarczy że na postoju pokręcisz energicznie kierownicą w lewo i w prawo . Jak jest cicho to jest dobrze , a jak coś stuka to poproś kogoś o pomoc niech pokręci kierownicą a ty przyłóż rękę do podejrzewanego elementu , jeżeli jest luz to da się go wyczuć .
  • Poziom 12  
    Do sprawdzenia końcówki to wiem, bo robiłem nie raz i wyczuwałem tak luz gdy był. W tym przypadku nie czuć tutaj żadnego luzu na sworzniu.
    Czyli mówisz, że sam magiel też wystarczy w ten sposób sprawdzić, no ok.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Raczej jedna osoba tarpie za kierownice a druga przykłada ręke do drążka i końcówki, to jedna z metod sprawdzenia. Najlepiej skoro taki problem to podjedz na scieżkę niech Ci przetrzepią wszystko.
  • Poziom 12  
    Jak już wspomniałem w pierwszym poście, byłem na szarpakach między innymi i nic gość nie widział.
  • Poziom 12  
    Poskręcałem dobrze.
    Magiel stuka, ale to tylko krzyżak według mnie.
    Wyciągnąłem jeszcze raz tego banana, bo we wszystkich wahaczach sworznie chodzą ciężko, tylko w tym ten jeden można poruszać bez użycia siły.
    Tak to wygląda:
    https://youtu.be/Dxb1szUkcXs

    Rusza się widać na wszystko strony, ale... jak ruszam góra dół to nie czuję luzu, czy w takim przypadku i tak jego powinienem uznać za winowajcę i wymienić?
  • Poziom 10  
    U mnie stukało kiedys i tez długo szukałem co to bo niby wszystko wymienione w zawieszeniu. Okazalo sie, że nie łącznik a guma trzymajaca drążek stabilizatora. Nieduzy luz a tłucze i cieżko to wykryć.
  • Poziom 12  
    Kurcze... zapomniałem totalnie o sprawdzeniu tych gum przez osłonę silnika!
    Kupię gumy i wymienię to w niedługo. Ciekawe czy okaże się, że to to.
  • Poziom 12  
    Niestety. Gumy stabilizatora wymieniłem i nic nie pomogło. Dziś chyba zakupię jakiegoś banana i wymienię.


    Banan wymieniony, stuki ustały.
    Wniosek taki, że jak sworzeń chodzi luźno, a w ręku jeszcze nie czuć luzów góra dół to i tak na aucie może już stukać.
    Po zdjęciu banana udało mi się w końcu wyczuć mikro luz, ale od momentu stukania do luzu wyczuwalnego ręką minęło około 1000km.