Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Samsung RL39WBMS - naprawa grzałki parownika lub zastąpienie inną grzałką

elektofaz 04 Kwi 2016 23:59 1584 5
  • #1 04 Kwi 2016 23:59
    elektofaz
    Poziom 2  

    Witam Serdecznie!
    U mojej kuzynki padła lodówka, typowy objaw grzałki parownika (inny opór)opisywany dla tego modelu w innych postach... Wpadłem więc na pomysł, żeby znaleźć alternatywę dla zmiany samej grzałki oraz lub parownika. Na myśli mam podłączenie innej grzałki (elastycznej wodo i mrozo odpornej) w miejsce tej metalowej o tej samej mocy. Na lodówce jest naklejka informująca, że system defrost ma wejście 300W (myślę, że grzałka ok 250W - czy się zgadzacie czy jednak podana moc dotyczy całego systemu defrostu i zawyżyłem moc samej grzałki)?

    Pytanie jest więc następujące, proszę o niekrytykowanie mnie od prowizorek. Pod jakim napięciem pracują normalnie takie grzałki? Ponadto jak dokładnie wygląda bezpiecznik od niej - oglądnąłem cały parownik jednak nic przypominającego standardowy bezpiecznik nie znalazłem, gdzie ewentualny znaleźć jak go rozpoznać? Oraz czym go ewentualnie zamienić (jakiej części szukać w sklepie elektronicznym)...

    Dlaczego tak kombinuję| Posiadam taką grzałkę 250W i mogę komuś pomóc za darmo.

    Pozdrawiam serdecznie i pomimo, że to mój pierwszy post (zaczynając od prowizorek), i mam nadzieję, że spotka się z Państwa pomocą.

    0 5
  • #3 16 Kwi 2016 00:22
    elektofaz
    Poziom 2  

    zibi1971 napisał:
    Witam
    Ten ,,inny opór,, grzałki to ile?

    Inny opór - to brak oporu, przepraszam za tak napisane nazwanie i długi brak odpowiedzi. :cry:
    Opór na grzałce od klapy parownika (tam gdzie jest wiatrak) - jest, na żółtych kabelkach zakończonych (chyba) czujnikami temperatury - jest i maleje/rośnie wraz z temperaturą. Opór pojawia się również na kabelku który wchodzi w bok parownika a jest również połączony z grzałkami )tj. - kable od grzałki wchodzą w styropian obok parownika i z niego wychodzą, lądując we wspólnym gnieździe od grzałki po stronie lodówki - myślę ,że to bezpiecznik) opór na tym gniazdku (niebieskim) jest ale minimalny /na skali 200-miernika/ wynosi parę punktów (ok.8) myślę ,że to kwestia przewodzenia i powrotu do samego miernika, co chyba (tak myślę nie osądzam) brzmi dobrze bo wygląda na to ,że jest przewód...

    Czy teraz już można powiedzieć coś więcej?

    0
  • #4 18 Kwi 2017 05:51
    Kontobjm
    Poziom 8  

    Miałem podobny przypadek. Nową grzałkę wyceniono na ok 500 zł.
    Kupiłem więc przewód grzejny elastyczny o mocy 300 W, który nawinąłem dookoła parownika. Dołożyłem termostat na 73 stopnie i jak dotąd (2 miesiące) wszystko działa idealnie.
    Kosztowało mnie to 2 godziny roboty plus 100 zł (termostatu nie liczę, bo miałem w "przydasiach").
    Bardzo możliwe, że przewód samoregulujący byłby tutaj lepszy, bo termostatu nie potrzeba.

    0
  • #5 27 Sty 2018 22:56
    silentwind
    Poziom 2  

    Pomogliście mi - to i ja muszę się odwdzięczyć! ;-)
    Najpierw ważne - dziękuję!

    Wygląda na to że to naprawdę działa. Ja kupiłem przewód Calorflex italy 07 13, sprawdziłem - że do tego jest przeznaczony. Koszt ok. 140 zł + dostawa, jest słabo dostępny dlatego podaję źródło: Allegro "kabel przewód grzewczy 6m", użytkownik "andklimdvb" www.andklim.pl.. Nie trzeba termostata, ani wyłącznika. Jedynie warto kupić opaski samozaciskowe.
    Kabel układa się 3x od spodu, a potem wyżej owija po kolei, tak aby równomiernie go rozłożyć. Niestety nie robiłem zdjęć, bo bym pokazał dokładnie. Warto też sprawdzić czy odpływ wody działa poprawnie - rozmrozić np. suszarką do włosów i poszturchać drutem.
    Od 3 dni lodówka i zamrażarka działa poprawnie - kontroluję termometrem. Włącza się i wyłącza kiedy trzeba poprawnie, więc jest ok.

    0