Witam,
Peugeot 1.6 GT THP z 2006 roku , silnik 5FX (EP6DT). Po dosyć dynamicznej jeździe autostradą silnik zaczął wydawać niepokojące dźwięki ( metaliczne stukanie zmieniające się wraz z obrotami). Po wyciągnięciu i rozebraniu silnika znalazłem kawałek aluminiowej części w pompie olejowej. Była wciśnięta w kącie blisko koła zębatego pod plastikową osłoną. Przejrzałem wstępnie blok i głowicę ale nie bardzo widać skąd ten kawałek może pochodzić. Po silikonie pod miską widać , że ktoś już ją ściągał i tak się zastanawiam czy ten element nie został po poprzedniej naprawie. Jeśli ktoś ma doświadczenie z tymi silnikami to może będzie mógł skojarzyć po zdjęciu co się wysypało . Pozdrawiam

Peugeot 1.6 GT THP z 2006 roku , silnik 5FX (EP6DT). Po dosyć dynamicznej jeździe autostradą silnik zaczął wydawać niepokojące dźwięki ( metaliczne stukanie zmieniające się wraz z obrotami). Po wyciągnięciu i rozebraniu silnika znalazłem kawałek aluminiowej części w pompie olejowej. Była wciśnięta w kącie blisko koła zębatego pod plastikową osłoną. Przejrzałem wstępnie blok i głowicę ale nie bardzo widać skąd ten kawałek może pochodzić. Po silikonie pod miską widać , że ktoś już ją ściągał i tak się zastanawiam czy ten element nie został po poprzedniej naprawie. Jeśli ktoś ma doświadczenie z tymi silnikami to może będzie mógł skojarzyć po zdjęciu co się wysypało . Pozdrawiam



