Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Cordoba 99-02 - Nie działa centralny - siłowniki

all4you_9 05 Kwi 2016 08:44 789 10
  • #1 05 Kwi 2016 08:44
    all4you_9
    Poziom 19  

    Zamki nie działają z pilota i z kluczyka. Z kluczyka tylko działało od drzwi kierowcy, tak samo ryglowanie od wewnątrz, ale też nie działa.
    Jeśli użyję pilota/kluczyka to alarm się włącza/wyłącza (kierunkowskazy migają), czyli z alarmem jest ok, ale siłowniki nie reagują. W środku samochodu od centralki słychać jakieś "bzyczenie" przy próbie włączenie/wyłączenia alarmu (lub zablokowania lewych przednich drzwi) ale siłowniki nie działają.
    Problem pojawił się w tamtym roku, w lato nie było problemu, jesienią sporadycznie nie działały, zimą całkowicie przestały i nie działają do dziś.

    Alarm zakładany w ASO, centralka leży luźno pod kierownicą, w okolicy bezpieczników.

    Bezpieczniki dobre, podejrzewam że mogą być kable połamane miedzy lewymi przednimi drzwiami i karoserią, ale jakiś sygnał do centralki idzie, skoro jest jakiś dziwny dźwięk.

    Mam zamiar rozebrać lewe drzwi. Na co zwrócić uwagę :?:
    Na jakiej zasadzie działa zamykanie wszystkich drzwi po przez lewy przedni zamek zamykany z kluczyka lub od środka, wtedy (normalnie) załączają (wł/wył) się wszystkie siłowniki :?:
    Czy przy lewym przednim siłowniku jest jakiś przełącznik :?:

    0 10
  • Pomocny post
    #2 05 Kwi 2016 09:12
    Gitner
    Poziom 27  

    Czy od strony pasażera mogłeś zamykać wszystkie zamki? Zacznij od sprawdzenia harmonijki między drzwiami i słupkiem. Centralny jest pneumatyczny czy elektryczny?

    0
  • #3 05 Kwi 2016 09:16
    all4you_9
    Poziom 19  

    Nie, tylko kierowca mógł zamykać wszystkie. Nie wiem jakie mam siłowniki, nie wiem jak w ogóle wyglądają i gdzie się znajdują.

    0
  • Pomocny post
    #4 05 Kwi 2016 09:36
    kot mirmur
    Poziom 29  

    Rozbierz drzwi kierowcy, będzie wtedy wiadomo co tam siedzi-fabryka czy dokładka.Na pewno jest tam siłownik typu master.

    0
  • #5 05 Kwi 2016 11:32
    all4you_9
    Poziom 19  

    Z tego co wyczytałem o siłownikach typu master, to posiada on dwa kable sygnałowe otwórz i zamknij.
    Czyli jeśli jeśli próbuję włączyć/wyłączyć zamek kierowcy, to którymś z tych dwóch kabli idzie sygnał do centralki i ta uruchamia siłowniki, analogicznie z pilota (oczywiście bez udziału sygnałów z mastera). W moim przypadku coś "brzęczy" przy centralce ale siłowniki nie reagują, czyli może być uwalone zasilanie do wszystkich siłowników lub centralka?

    0
  • Pomocny post
    #6 05 Kwi 2016 11:40
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    all4you_9 napisał:
    może być uwalone zasilanie do wszystkich siłowników lub centralka?
    Dokładnie tak, masz problem z zasilaniem centralki lub z samą centralką, zimny lut wewnątrz, lub nawet wypalone miejsce.

    0
  • #7 05 Kwi 2016 14:07
    all4you_9
    Poziom 19  

    Czy jeśli wymontuje centralkę (o ile się da) to nic w niej się nie pokasuje, chodzi mi o piloty, jakieś ustawienia. Domyślam się że uruchomienie silnika samochodu bez centralki się nie uda ?

    0
  • #8 05 Kwi 2016 14:21
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Wymontuj i zobacz. Wcześniej sprawdź zasilanie centralki. Jeśli jest prawidłowo podłączona to uruchomisz auto bez problemu. Co najwyżej będzie trzeba zrobić zworkę lub ponownie wpiąć centralkę. Nie wiemy jaki masz model alarmu. Wklej zdjęcie centralki/pilota. Druga opcja to wizyta w warsztacie. Sama diagnoza nie będzie droga.

    0
  • #9 05 Kwi 2016 15:18
    all4you_9
    Poziom 19  

    Alarm to Silicon Ultimate CD.
    Rozumiem że mogę centralkę odpiąć całkowicie i wziąźć do domu?

    0
  • #11 10 Cze 2016 07:29
    all4you_9
    Poziom 19  

    Zaśniedziałe styki na przewodach centralki. Siłowniki ok.
    Już działa.

    0