Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Uszkodzone sprzęgło sprężarki - Astra II, 1.7 DTI - Pali bezpiecznik.

tiutesh 05 Kwi 2016 17:26 1503 11
  • #1 05 Kwi 2016 17:26
    tiutesh
    Poziom 12  

    Witam Serdecznie, mam problem z klimatyzacją, mianowicie sprężarka pali mi bezpiecznik za każdym razem kiedy włączę klimatyzację (climatronik). W chwili obecnej rozłączyłem kostkę przy kompresorze, w każdym razie nie załącza się także sprzęgło jak połączę na krótko do akumulatora.

    Co należy wymienić, i czy coś innego może być uszkodzone, czy tylko cewka?
    Może ktoś jest wstanie rozpoznać ze zdjęć, producenta sprężarki, nie mogę odczytać numeru części.

    Pozdrawiam

    Uszkodzone sprzęgło sprężarki - Astra II, 1.7 DTI - Pali bezpiecznik.20160405_1..313.jpg Download (1.73 MB)
    Uszkodzone sprzęgło sprężarki - Astra II, 1.7 DTI - Pali bezpiecznik.20160405_1..320.jpg Download (2.1 MB)

    0 11
  • #2 05 Kwi 2016 17:41
    piotrek22101
    Poziom 39  

    Jeżeli po wypięciu wtyczki z elektromagnesu
    bezpiecznik jest dobry po włączeniu to napewno jest uszkodzony elektromagnes.
    04 422 013

    0
  • #3 05 Kwi 2016 18:07
    tiutesh
    Poziom 12  

    Dokładnie tak, bezpiecznik pali jak wtyczka jest wpięta w kompresor, i wyskakuje check oraz kontrolka od chłodzenia, po wypięciu wtyczki i włożeniu bezpiecznika, nie pali go oraz nie ma błędu.

    Czy sprzęgło z kołem pasowym można ściągnąć bez wyjmowania sprężarki ?

    Dodano po 1 [minuty]:



    ps. pod numerem 04 422 013 nie mogę znaleźć na necie tego elektromagnesu.

    0
  • #4 05 Kwi 2016 18:44
    piotrek22101
    Poziom 39  

    To moze na naklejce jeszcze jakieś cyfry są. Pod tym kątem nie widać.

    0
  • #6 05 Kwi 2016 19:01
    daras41
    Poziom 25  

    Pewnie cewka przegrzana i zwarcie robi. Ktoś pewnie kiedyś termik wyrzucił ;)

    0
  • #8 05 Kwi 2016 20:42
    tiutesh
    Poziom 12  

    Właściwie to klimatyzacja działała, w zeszłym roku latem była wymieniana chłodnica, oraz oczywiście nabity czynnik i było okej, później było chłodno to miałem ustawione na "eko" 21 st.C przez całą jesień i zimę, dopiero dzisiaj się zorientowałem że nie działa mi kompresor, gdy chciałem się schłodzić ;) do 18 st. C.

    0
  • #9 05 Kwi 2016 20:51
    piotrek22101
    Poziom 39  

    Można sprawdzić oporność elektromagnesu.

    0
  • #10 05 Kwi 2016 20:58
    tiutesh
    Poziom 12  

    Miernik na rezystancji nie pokazuje nic, z kolei przy próbie podłączenia sprężarki na "krótko" do akumulatora, bo tak wyczytałem na forach że można sprawdzić to sprzęgiełko, to kable zrobiły się gorące, czyli zwarcie.

    Na kostce która idzie do sprężarki miernik pokazuje mi 13,88 V, czyli napięcie samochód podaje do cewki, ale jak podłączę kostkę do sprężarki, to pali bezpiecznik.

    0
  • #12 05 Kwi 2016 21:22
    piotrek22101
    Poziom 39  

    Patrząc na zdjęcia, powinno dać się odkręcić bez wyjmowania kompresora.

    0