Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 607 3.0 v6 - Stałe błędy wszystkich sond lambda

Osa126 05 Apr 2016 19:29 5448 21
Wago
  • #1
    Osa126
    Level 9  
    Witam,

    borykam się ze swoim samochodem. Otóż pali on bardzo dużo, po podłączeniu do planeta pojawiają się błędy z sond i to wszystkich.

    Katalizatory sprawdzone, drożne jednakże nawet podmienianie sond daje zawsze takie same rezultaty.

    607 2000r 3.0 v6 207 km

    Auto posiada instalację lpg jednakże do niej mogę przejść dopiero po ogarnięciu sond dodam, że samochód łapie błędy czy to cały czas jeżdżę na benzynie czy to na gazie bez wyjątku. Nawet jak wgl. nie włączam gazu to jakimś czasie pracy na biegu jałowym błędy powracają.

    Bo chyba raczej nie jest możliwe, aby wszystkie 4 sondy zostały uszkodzone. Niby jest bezpiecznik od tych sond, lecz sprawdziłem wszystkie są dobre.
  • Wago
  • #2
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Zasilanie na grzałki sond jest? Sprawdzałes bezpieczniki?
  • #3
    Osa126
    Level 9  
    Bezpiecznik nawet teraz poszedłem sprawdzić, wszystkie są ok. Pamiętam jak nie załączył mi się wentylator to przy odratowywaniu tego był spalony jakiś bezpiecznik 5a. Po tych schematach co ja mam ciężko dojść od czego on był, wtedy się tym nie przejąłem z racji pracy nad wentylatorem (błąd sond już był w tamtym czasie). Dopiero teraz jak zaczynam ogarniać auto szukam co może być.

    Nawet jak poprzez program od gazu sprawdzam sondy to nie pracują linia idzie prosto beż żadnych odchyłek. Gdzieś przeczytałem, że jak nie ma grzania to nie działają żadne sondy to prawda?

    Jak bez żadnych błędów pomiarowych zmierzyć zasilanie? Kable standardowo czarny, szary 2x biały. Czarny pamiętam był plusem, a szary masą prawda? I to na ten czarny ma iść prąd ?

    Jutro jeszcze sprawdzę jak stan kabli pod skrzynką bezpieczników bo sam z siebie bezpiecznik się kiedyś nie przepalił.

    Według schematu z Vividwork... spalony był bezpiecznik bodajże z pozycji "zespół regulacji przekładni ". Ale jak mniemam chodzi o skrzynie automatyczną, a u mnie ktoś kiedyś założył manualną. Ale mniejsza o to.
  • #4
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Dwa białe to zasilania na grzałke. Sprawdz je.
  • #5
    Osa126
    Level 9  
    Okej jutro sprawdzę chociażby na tej pierwszej kostce przy chłodnicy. W przypadku braku i wszystkich kabli całych mam rozumieć ECU będzie do wymiany ?

    Dodano po 2 [godziny] 24 [minuty]:

    A czy ma ktoś schemat instalacji, albo oznaczenie pinu przy ecu z którego idzie prąd na skrzynkę i z niej na sondy ?
  • #6
    Osa126
    Level 9  
    Sprawdzilem probowka jest zasilanie na dwoch przewodach. Sprawdzalem na sondzie gornej przy grodzi.

    Dodano po 1 [godziny] 23 [minuty]:

    Teraz tak. Jak wykonałem test grzania sond planetem to na jedną wszystko w porządku chodzi mi o tą przy grodzi, test pomyślnie zaś jak wziąłem tą druga przy chłodnicy jest błąd jako układ rozwarty. Sprawdziłem na tą sondę grzanie nie idzie i przy okazji chciałem zobaczyć tę sondę jak chwyciłem za kabel to wszystkie wyleciały z kostki, a jeden z kostką wyleciał z sondy. Czyli ta do wymiany, ale to nic. Dlaczego akurat na tę sondę nie idzie grzanie, czy ten brązowy przekaźnik jest właśnie do grzania? bo wychodzi na to, że na jedną i drugą idzie oddzielne źródło zaś błąd grzania jest na obydwie.

    Bo jak rozumiem ten przekaźnik brązowy jest od pompy paliwa itd. ? Bo jak robiłem testy grzania to w nim cykało.
    Peugeot 607 3.0 v6 - Stałe błędy wszystkich sond lambda Peugeot 607 3.0 v6 - Stałe błędy wszystkich sond lambda Peugeot 607 3.0 v6 - Stałe błędy wszystkich sond lambda Peugeot 607 3.0 v6 - Stałe błędy wszystkich sond lambda







    Przy okazji w instalacji znalazłem jakiś opornik sprawdziłem go i jest walnięty także kable złączyłem tak jak oryginalnie. Po tym zrobiłem test grzania i układ wciąż rozwarty robi się ciemno, dziś wyjeżdżam i dopiero jutro będę mógł spokojnie kable przeglądać o ile to coś da.
    Peugeot 607 3.0 v6 - Stałe błędy wszystkich sond lambda
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • Wago
  • #8
    Osa126
    Level 9  
    Dora to jutro po założeniu sondy bo mam oryginalną od Focusa 1.6 (myślę, że to tak jakbym uniwersalną wkręcił) zacznę szukać po tych kablach i dla pewności sprawdzę ile dokładnie jest napięcia na sondach w tym jednym kablu, bo jak pisałem leciałem kontrolką z racji iż miernik kiedyś już mnie w konia zrobił. I dam znać ;)
  • #9
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Zmierz rezystancje grzałek. Sonda od facusa do peugeota?

    Spoko.....
  • #10
    Osa126
    Level 9  
    Zmierzę jutro, gwint ten sam sonda po bazie z intercarsu je taka sama jak uniwersalna.
  • #11
    pepe150
    Level 36  
    Ten "opornik" to nie jest rezystor. To dioda 1N4007, zabezpieczająca.
  • #12
    Osa126
    Level 9  
    Prąd dochodzi do jednej jak i drugiej sondy, poprzednio zmierzyłem za kostką na uszkodzonej sondzie. Około 12,3V idzie na grzałki (według miernika). Błędy ze sterowania są nadal, grzałki mają oporność po 8 ohm.

    Ów dioda była przepalona jak ją sprawdziłem, zastanawia mnie czy to przypadkiem nie ten druciarz od gazu przylutował. Dzisiaj rozbebeszę instalację i odłączę lpg od sond bo może to wina gazu, że taki bałagan robi przy sterowaniu sondami.
  • #13
    Osa126
    Level 9  
    Po dłuższym czasie to tak:

    Każda sonda sprawdzona na pracującym silniku przy wpiętych wtyczkach badałem przewody białe za pomocą kontrolki, na każdej sondzie przy jednym białym przewodzie jest stałe napięcie (żarówka mocno świeci), zaś na drugim przewodzie tkj. się jarzy i działa impsulowo (jak wyczytałem tak właśnie ma być).

    Błędy z sond są dalej, jednakże jak podłączyłem planeta silnik już dawno rozgrzany to miałem następujący wykaz z prac sond.


    Jak widać jedna sonda podpięta wykazuję zerowe napięcie jest to dolna sonda przy chłodnicy za katalizatorem, po odpięciu napięcie na planecie wraca. To znaczy, że jest uszkodzona ? Mierzyłem grzałkę jak już była nagrzana i oporność wyniosła coś około 22ohm.

    Peugeot 607 3.0 v6 - Stałe błędy wszystkich sond lambda

    tutaj po odpięciu
    Peugeot 607 3.0 v6 - Stałe błędy wszystkich sond lambda
  • #14
    pepe150
    Level 36  
    Raczej spadek napięcia na przewodach. Albo do wymiany przewody, albo coś nie łączy z czego jest podawane zasilanie (prawdopodobnie BSM).
  • #15
    fuelinyourblood
    Level 35  
    czy jest jaka kolwiek reakcja sondy na prace silnika? wzbogacanie i hamowanie silnikiem? jaki sklad spalin?

    sprawdz to?

    o ile instalacja jest sprawna i sondy dobrze podpiete, to pytanie czy sondy sprawne?
    0,45V to jest napiecie ecu. jezeli po wpieciu sondy idzie na ubogo, to moze masz ubogo naprawde (lpg namieszalo) lub sonda ma zwarcie.
  • #16
    Osa126
    Level 9  
    Na skład pojadę dopiero w przyszłym tygodniu, bo tak pracuję do 22-ej i nie mam jak. Sonda o której pisałem wyżej ma walnięcie z napięciem na lpg jak i na samej bbenzynie. I w jednym jak i w drugim przypadku przy podpiętej brak napięcia na ecu i prawdopodobnie ona mi pali bezpiecznik, bo teraz jest odpięta i jak sprawdzałem po powrocie z Gdańska bezpiecznik jest cały. Już nawet gaz jest idealnie (na chwilę obecną ) wyregulowany, a błędy z sond szybciej się pojawiają na benzynie niż na gazie.
  • #17
    ociz
    Moderator of Cars
    Osa126 wrote:
    Już nawet gaz jest idealnie (na chwilę obecną ) wyregulowany

    Dobry żart. Z niesprawnymi sondami nie ma mowy o poprawnej regulacji.
  • #18
    Osa126
    Level 9  
    ociz wrote:

    Dobry żart. Z niesprawnymi sondami nie ma mowy o poprawnej regulacji.
    Dlatego napisałem "na chwilę obecną" czyli pod mapę benzyny z lipnymi sondami. Miasto 15l, trasa 12l przy normalnej jeździe. Normalnie bym to zostawił, ale od czasu do czasu chcę jeździć na benzynie i do tego pali mnie w oczy kontrolka ;).
  • #19
    User removed account
    User removed account  
  • #20
    Osa126
    Level 9  
    georgesgr wrote:
    To nie awaria ukladu wtrysku ci przeszkadza, tylko kontrolka?
    Wyjmij zarowke i po problemie!
    Izolacją zakleję, tak poważnie to przeszkadza mi awaria z racji chęci jazdy na benzynie, ale jak wiadomo idzie za tym i kontrolka...
  • #21
    User removed account
    User removed account  
  • #22
    Osa126
    Level 9  
    Sprawa wygląda tak, po wymianie sondy nie ma już zaniku napięcia na niej.
    Wskakują błędy o zbyt bogatej mieszance na trzech pierwszych cylindrach, ale podłączyłem planeta po jeździe na gazie. Z resztą zrobiłem screeny prac sond na gazie jak i na benzynie i na 100% teraz na nowo muszę mapkę zrobić od gazu.

    Screeny sond na benzynie:

    Peugeot 607 3.0 v6 - Stałe błędy wszystkich sond lambda Peugeot 607 3.0 v6 - Stałe błędy wszystkich sond lambda

    Nie zobaczyłem, że nie zapisał się screen prac sond przy wyższych obrotach, później go dorzucę. Lecz była pętla otwarta i wszystkie sondy na aktywne tylko nie pamiętam napięcia na poszczególne.

    To na gazie: i też nie mam na wyższych, a robiłem później zapodam.

    Peugeot 607 3.0 v6 - Stałe błędy wszystkich sond lambda