Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DAF XF 95 2006r 430 - błąd czujnika wałka rozrządu

vita1y 05 Kwi 2016 19:43 1581 10
  • #1 05 Kwi 2016 19:43
    vita1y
    Poziom 10  

    Witam
    Mam problem z jednym dafem w autocomie wyskakują te dwa błędy. Początkowo myślałem że to wina wiązki bo po przegazowaniu usterka silnika gasła, ale po głębszym zbadaniu tematu błąd wyświetla się tylko na biegu jałowym i do lekko podniesionych obrotów a powyżej tych 800rpm usterka gaśnie. aha daf długo kręci by odpalić. po przełożeniu dwóch czujników(wału i wałka) ze sprawnego dafa do tego nie ma żadnej poprawy. Natomiast po wypięciu czujnika wałka błąd cały czas zostaje aktywny - mimo podniesienia obrotów.
    Jak ten problem usunąć?. Prawdopodobnie daf jest też i słabszy.
    Przy okazji mam usterkę EBS która pojawia się i znika też nie wiem gdzie szukać przyczyny.
    pozdrawiam DAF XF 95 2006r 430 - błąd czujnika wałka rozrządu DAF XF 95 2006r 430 - błąd czujnika wałka rozrządu

    0 10
  • Sklep HeluKabel
  • Sklep HeluKabel
  • #3 05 Kwi 2016 19:57
    vita1y
    Poziom 10  

    oryginalne i na pewno sprawne mam wszystkie bo te z tego uszkodzonego dafa w tym drugim też są OK

    0
  • #4 05 Kwi 2016 20:08
    kubahpi
    Poziom 17  

    Bardzo prawdopodobne iż problem tkwi w złączach tych czujników. Możliwe iż są one skorodowane, co powoduje problemy z przesyłaniem sygnału. Niech kolega przeczyści złącze, odpowiednim preparatem czyszczącym np: "Kontakt". Przy okazji warto zwrócić uwagę na przewody sygnałowe, bywają przypadki uszkodzenia izolacji przewodów, co doprowadza do ich zwarcia.

    0
  • #5 05 Kwi 2016 20:19
    vita1y
    Poziom 10  

    to dlaczego po przekroczeniu 800rpm błąd niknie?
    gniazdo/wtyk wiązka już po wstępnym przeglądzie i jest ok. obstawiam wałek w pompie. sic!

    0
  • #6 06 Kwi 2016 20:52
    darfur5
    Poziom 29  

    Witam . Nie chcę straszyć , ale może być problem ze sterownikiem silnika bo na CAN-nie występuje błąd stały konfiguracji.Natomiast na czujniku wałka jest błąd , ale chwilowy.

    0
  • #7 07 Kwi 2016 00:03
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Powiem Tak: Jeżeli ten daf ma przejechane jakieś 800tyś.km +, to wskutek zużycia na kołach zębatych rozrządu pojawia sie sumarycznie tak duży luz międzyzębny, że wałek rozrządu i wałek pompy wtryskowej przestają być w fazie z wałem, i wskutek wypadania poza granicę tolerancji synchronizacji generuje się ten błąd.
    Po przekroczeniu 800rpm błąd znika bo luzy międzyzębne zaczynają się kasować wskutek wyższej częstotliwości wibracji.Na wolnych obrotach wałek rozrządu i wałek pompy (jako że krzywki są obciążone sprężynami) mają cykliczny charakter obrotów- każdy kto kiedykolwiek obracał wałek lub pompę ręką wie, że wałek raz jest ciężko obrócić, a raz sam chce się obracać.To zjawisko, przy wolnych obrotach powoduje kątowe luzy które w języku angielskim nazywają się gear backlash.

    0
  • #8 07 Kwi 2016 08:54
    vita1y
    Poziom 10  

    możesz mieć rację.
    A na dodatek od wczoraj daf nie odpala w ogóle. Tak jakby ta pompka ręczna nie sprężała paliwa, po odpaleniu na plaka pochodzi jakieś 5minut i nagle gaśnie (nagłe równe odcięcie). Panowie co może być ?

    0
  • #9 07 Kwi 2016 14:09
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Jeżeli nie odpala to już inna sprawa.Pompka zasilająca napędzana jest od kółka tonowego czujnika wałka.Kółko tonowe napędzane jest z pompy wtryskowej i połączona z nią połączeniem wielokarbowym.Ten wielokarb lubi się wyrobić co powoduje dokładnie taki błąd jaki miałeś pierwotnie w poście, a w końcu zupełnie zaczęło się ślozgać.Zdejmij pompkę zasilającą i zobacz czy kółko tonowe ma luz na wałku pompy UPEC (luz kątowy)

    0
  • #10 07 Kwi 2016 17:34
    vita1y
    Poziom 10  

    wielkie dzięki , jutro z tym działam.:)

    1
  • #11 15 Kwi 2016 14:27
    vita1y
    Poziom 10  

    Witam zdemontowałem to wszystko i to koło tonowe nie ma żadnego luzu. Jedynie co jest pewne to że rzeczywiście pompa jest zatarta (po rozkręceniu jej na części). i teraz, jak jutro będę zakładał nową pompę ale coś mi się wydaję ze ten błąd nadal będzie występował. Czy na ten moment mógłbym coś jeszcze sprawdzić póki mam jeszcze to wszystko nie skręcone?

    2