Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ATMEGA 128 CAN - Podłączenie

perez911 05 Kwi 2016 19:51 612 1
  • #1 05 Kwi 2016 19:51
    perez911
    Poziom 2  

Witam,
    Jestem nowy na forum i początkujący z mikrokontrolerami.

Mam problem ze kontrolerem ATMEGA 128.
    Potrzebuje na nim zbudować sterowanie wyspą zaworową wraz z odczytem różnych wartości wejść z czujników.

Sprawa ma się tak:
    1. Mam do zmierzenia prąd na 6 zaworach (cewkach zaworów wyspy zaworowej) w celu ustalenia ich stanu (otwarty, zamknięty). Chciałem do tego wykorzystać comparator- myślę, że jest to spoko roziązanie, lecz chciałbym mieć możliwość programowego ingerowania w wartość prądu do której powinno się porównywać. W tym przypadku nie jest to tak bardzo istotne (mogę ustawić wartość prądu "na stałe"). Jednak do tego:
    2. Mam do odczytania wartości z czujnika temperatury, czujnik ciśnienia oraz laserowy czujnik poziomu cieczy ( tu muszę mieć możliwość programowego ingerowania w wartość porównywaną)
    3. potrzebuje dodatkowo 7 wejść cyfrowych - to nie jest problem
    4. 13 wyjśc cyfrowych.

Moje pytanie do Was brzmi:

Czy jest ktoś w stanie mi powiedzieć czy jest możliwe i ewentualnie bardzo proszę o wytłumaczenie w jaki sposób mogę rozwiązać podłączenie wyjść z czujników (pomiar prądu na cewkach zaworów)? Czy comparator to dobre rozwiązanie? Dodatkowo czy mogłby mi ktoś pomóc (podesłać ) z podłączeniem? Tzn widziałem sporo schematów, i tak szczerze nie bardzo jasne jak dla mnie (większość w ang wersji). Czy posiada ktoś dobrze opisany kontroler w wersji polskiej?

Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie.

Pozdrawiam

0 1
  • #2 06 Kwi 2016 08:00
    Steryd3
    Poziom 31