Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Megane 2004 1,6 benz - Świeci tylko gniazdo karty.

Aleksander_01 05 Apr 2016 21:34 735 13
  • #1
    Aleksander_01
    Level 41  
    Witam.
    Właśnie mi przyholowali megankę z 2004 roku, 1,6 benzyna.
    Otwieranie i zamykanie z pilota działa. Podświetlone jest tylko gniazdo karty. Postojowych brak, żadna lampka na desce nie świeci, brak reakcji na przycisk start. Coś mi się wydaje że to nie będzie jakiś główny bezpiecznik (klient mówił że już go gdzieś zaczęli robić).
    Miał ktoś z Was takie bajery ?
  • #2
    autoas
    Level 42  
    Często UPC jest powodem....
  • #3
    Aleksander_01
    Level 41  
    Jutro z rańca się za to wezmę. Fajnie by było jakby ktoś z Kolegów podał gotowe rozwiązanie (wiem że wymagam rzeczy prawie nie możliwej).
  • #4
    nawracająca zgaga
    Level 20  
    Oj Oluś Oluś, właśnie pokazałeś jaki jesteś lamer. Już od jakiegoś czasu mam ciebie oko.
    To
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2474339.html
    i to:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=14941991#14941991
    gdzie musiałem Ci tłumaczyć proste sprawy wyjasnia wszystko.
    To nieliczne kwestie, ale mam je w pamięci.
    Clip, moduł zespolony w kabinie, odczyt stanów i parametrów.
    Karta w szczelinie na obecny, karta rozpoznana. Może jest błąd szczeliny?
    No i plus APC i plus po zapłonie.
    Dodatkowo dobra diagnoza modułu UPC, choć ja bym go wyjął; wiem, że przerypane jest, bo trzeba wyciągać akumulator i dokładnie oglądnął złącza. Rozebrał bym go i popatrzył na PCB....
    Sprawdził bym też bezpieczniki i wiązkę koło UPC; w okolicy lewego reflektora.. Gniła, jak aku się zerzygał...
  • #5
    Aleksander_01
    Level 41  
    Uszkodzony główny bezpiecznik (rozrusznik i alternator).
    Przyczyna to zatarty silnik na panewkach.
    Wczoraj gdy go przywieźli na lawecie miałem już zamknięty warsztat, myślałem że będzie to coś poważniejszego ponieważ został przywieziony od "kogoś tam". Właściciel mówił że przekładali akumulatory, ale to nie pomogło (jak miało pomóc).
    Dziwne że na taką prościutką usterkę przyholowali auto.
  • #6
    nawracająca zgaga
    Level 20  
    Który główny bezpiecznik?
    Od rozrusznika to tam jest 250A w benzyniaku, 350A w dieslu, ale jego można olać, bo to styki elektromagnesu.Co najwyżej elektromagnes będzie klapał bez sensu. Z pycha odpali.
    Dodatkowo dwa 40A do zasilania UPC, jeżeli mówimy o tych przy klemie.
    Więc jak miałeś uwalony jeden z tych 40A to Oluś dobra rada- nura pod prawą lampę i masz tam rurki od klimatyzacji. Zobacz czy wiązka nie jest przetarta o rurkę....
    Ten od rozrusznika nie ma nic do tego...
  • #7
    Aleksander_01
    Level 41  
    Tak, ten czarny duży środkowy bezpiecznik na plusowej klemie (musiałem kupić cały zestaw klemy).
  • #8
    nawracająca zgaga
    Level 20  
    Aleksander_01 wrote:
    (musiałem kupić cały zestaw klemy).

    A po kiego grzyba? Blachowkręt sprawę załatwia, a jak lubisz cymes to bezpiecznik za 10 zł...
  • #9
    Aleksander_01
    Level 41  
    Z bezpiecznikami nigdy nie kombinuję, ma być wszystko w oryginale. Już robiłem kilka sztuk gdzie zamiast np 5A ktoś zamontował 15A i efektem spalona wiązka).
    A po drugie przecież za części płaci klient.
    Po trzecie zamontuję mu ten zestaw dopiero wtedy gdy przyjedzie od mechanika ze sprawnym silnikiem.
    Cały taki zestaw kosztuje 50 zł.
  • Helpful post
    #10
    nawracająca zgaga
    Level 20  
    Jak masz wybity bezpiecznik 250A w megane/scenic, ten na klemie, to zazwyczaj Oluś problem w zwarciu głównej gałęzi 30 elektromagnesu rozrusznika. Czasami upierdliwe zwarcie, bo w momencie naprawy go nie ma.
    Już pomijam fakt, że ktos targał skrzynię/ rozrusznik bez odpietego aku; to trzeba sprawdzić jarzmo kablowe idące do śruby na elektromagnesie. Jest miękkie, odległość jest bliska do obudowy kubka elektromagnesu, tam jak się schodzi z głowiczką rozrusznika, i mógł tam przywalić; bo miałem takie przypadki. Tam jest ciasno. A jest cholernie ciasno jak po dupie dali gaziorze montując trójniki na rurkach nagrzewnicy przy okazji przyginając ten kabel.
    Lubiał się tez przetrzeć kabel o dzwon sprzęgła nad kołem zamachowym.
  • #11
    Aleksander_01
    Level 41  
    Wszystko co piszesz jest zgodne z prawdą.
    A tak w ogóle ja cały czas myślałem że przywieźli benzyniaka a to jednak 1,5 dci.
    Twoje porady mimo że prawdziwe i dobre ale tu mamy do czynienia z zatartym silnikiem (typowe obrócenie panewek). Takiego samego bezpiecznika nigdzie nie mogłem dostać, tylko tak jak pisałem w zestawie.
  • #12
    nawracająca zgaga
    Level 20  
    Aleksander_01 wrote:

    A tak w ogóle ja cały czas myślałem że przywieźli benzyniaka a to jednak 1,5 dci.

    Możesz jaśniej?
  • #13
    Aleksander_01
    Level 41  
    To proste, jak go przywieźli (było już ciemno) to tylko wskazałem miejsce gdzie ma gablota stać. Nie zaglądałem pod maskę tylko zamieniłem parę słów z właścicielem i wziąłem do niego nr telefonu. Na drugi dzień usterkę znalazłem od razu i byłem zajęty poszukiwaniem bezpiecznika. Tutaj też o dziwo nie patrzyłem na silnik tylko spisałem VIN i jazda telefonem po sklepach.
    Nie wiem jak jest w innych rejonach kraju ale u nas jest fajny sklep do francuzów i żeby szybko coś kupić najlepiej znać VIN.
  • #14
    nawracająca zgaga
    Level 20  
    Zawsze wymieniaj sam bezpiecznik, jest taniej. Koszt góra 10 zł.
    Choć ja go mostkuję.
    Z drugiej strony te megane/scenic mają instalację robioną nogami. No co za patent aby wymienić bezpieczniki na UPC trzeba było wyciągać akumulator? Chore to jest.
    Ale jeszcze lepsza skucha to Toyota Yaris/ P1007/ Citroen C2
    Bezpieczniki w zegarach. Serio!
    Możesz ich długo szukać.....