Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toyota Yaris II 1.4 D4D -

05 Apr 2016 22:43 5715 5
  • Level 6  
    witam ,

    problem z brakiem mocy powyżej 2.5 tyś obrotów przy mocnym wciśnięciu pedału gazu. Yariska na zmianę traci moc i za chwilę przyspiesza.

    Podpiąłem się do komputera, czytam sobie parametry i w mojej ocenie :
    - korekcje wtrysków ok
    - MAF - rozumiem, że to jest przepływomierz - trochę mało max 93 ge/se
    - MAP - rozumiem , że to ładowanie turbo - szło okey , natomiast przy puszczeniu gazu wartość poszybowała do 255 kPA co może być trochę za dużo

    załączam film z parametrami i proszę o pomoc w diagnozie.

    dzięki
  • Level 13  
    Witam,
    Do sprawdzenia, ewentualnie wyczyszczenia zawór EGR, następnie sprawdzić czy turbina nie przeładuje czego konsekwencją jest tryb awaryjny (sterownik wyłącza turbinę). Przeładowanie - do sprawdzenia zaworki podciśnienia, ewentualnie czyszczenie turbiny.
  • Level 6  
    Czołem. W końcu miałem trochę czasu żeby sprawdzić toyote. Wątek zamykam , pomogło wyczyszczenie turbiny a dokładnie blokowała się zmienna geometria. Objawy to brak mocy powyżej 2,5 tyś obrotów, zwiększone spalanie, dym z rury przy przyspieszaniu. Wszystko się rozwiązało po czyszczeniu geometrii. Koszt 13 zł za flaszkę nafty :) oraz poświęcone 4 godziny pracy. Dziękuję za pomoc !!
  • Level 6  
    Niestety radość nie trwała długo. Wczoraj była niesamowita poprawa, auto wkręcało się na obroty, nie było spadków mocy , przestało kopcić. Dzisiaj raz na jakiś czas te same objawy ,czyli spadek mocy , dławienie się w okolicach 3 tyś, powyżej 3 tyś kołysanie ( przyspiesza, traci moc i tak w kółko ).

    Spalanie w ciągu kilku sekund poszybowało od 6 litrów na 8.8 litra a spalanie chwilowe dochodziło do 60 litrów / 100 km.

    Jeszcze zostaje mi SCV, no i EGR, który czyściłem już 2 razy.

    Czy mogłem uszkodzić turbo myjąc je naftą ( zmienna geometria ).

    dzięki za pomoc !
  • Level 6  
    Witam

    Nie mialem okazji wyczyscic Scv. Wiec technicznie auta nie dotykalem zrobilem tylko w trasie 1000 km. Po przyjezdzie auto chodzi jak rakieta. Co sie stalo ?

    Do tej pory auto jezdzilo tylko po miescie.
  • Level 6  
    Witam,

    mialem troche czasu aby wymontowac SCV i wyczyscic go.

    W Yaris II 1.4 D4D pompa paliwa znajduje sie kolo akumulatora ( od strony silnika ).

    Aby wykrecic zawor SCV nalezy :
    1) zdemontowac akumulator
    2) poszukac przy pompie paliwa czujnia z wtyczka
    3) odpiac wtyczke
    4) odkrecic trzy sruby mocujace zawor SCV
    5) wyjac go zdecydowanym ruchem ( w srodku jest gumka ,ktora uszczelnia zawor )


    czyszczenie zaworu ( przynajmniej ja tak robilem ) :
    1) do nakretki po nafcie , nalalem troche nafty
    2) zaworek na nakretke ( czujnikiem do dolu )
    3) dwa kabelki do akumulatora
    4) traktowanie pradem od akumulatora nozek czujnika
    5) tak okolo 30 -40 razy ( +/- nie ma znaczenia )

    zamontowalem zawor , zamontoowalem akumulator.

    Auto zaczelo chodzic jak rakieta :)

    Niestety nie wiem gdzie kupic nowy czujnik do tego modelu , czytalem ze taka naprawa raczej nie bedzie trwala i za jakis czas problemy wroca.

    Dlatego chcialem kupic nowa czesc i ja po prostu wymienic.