Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Scenic II 1.6 - klima przestaje działać na dłuższej trasie

06 Kwi 2016 10:02 1476 7
  • Poziom 8  
    Witam.
    Na początku zaznaczam, że jestem kompletnie zielony w temacie motoryzacji, potrafię zmienić koło i żarówkę :D
    Ale do rzeczy.
    Robię prawie wyłącznie krótkie trasy, ale od czasu do czasu zdarza się dłuższy wyjazd.
    Wczoraj jadąc ponad 200km zauważyłem, że po około godzinie jazdy klimatronic przestał działać. Objawy:
    - poczułem, że w aucie robi się duszno mimo włączonej klimatyzacji
    - słychać szum z nawiewów, ale zero mocy - na najwyższych obrotach wiało minimalnie (tak jak normalnie na najniższych)
    Po postoju na tankowanie i kawę wszystko wróciło do normy, ale w drodze powrotnej sytuacja się powtórzyła. Dziś rano wszystko OK?
    Nie mam pojęcia co się zepsuło, gdzie szukać przyczyn.
    Będę wdzięczny za podpowiedzi.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 8  
    Czynnika nie brakuje.
    Być może usterka wystąpiła już dawno, ale nie mogłem tego stwierdzić, bo jako się rzekło, dłuższe trasy robię bardzo rzadko.
    Nie mam pojęcia co się zepsuło, gdzie szukać przyczyn, moja interpretacja laika jest taka, że klima działa, przy dłuższej jeździe coś (jakiś czujnik???) się zamraża, a gdy odmarznie (na postoju) to znów działa jak trzeba.
  • Poziom 39  
    Ale i tak można sprawdzić czy cisnienie sie trzyma podczas pracy, np czy nie rośnie za bardzo. potem skieruj uwagę na kompresor. W tym autku jest taki dziwny wynalazek o zmiennej wydajności tłoczenia. Kiedy podróżowałem przez gorące tereny moim wynalazkiem - tez scenikiem 2 - to co jakiś czas klima wyraźnie słabła. Pomagało wyłączyć klime na 30 sek i włączyć ponownie.
  • Poziom 11