Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Osuszacz powietrza,Volvo FH 13 400 2006r

Regis P. 06 Apr 2016 10:35 8088 9
  • #1
    Regis P.
    Level 8  
    Witam kolegów.Mam problem w swoim Volvie,w cewce przy podstawie osuszacza Wabco 2 grzybki by³y zamienione miejscami i prawdopodobnie cykle osuszania i roz³±czania kompresora nie odbywa³y sie prawid³owo.Po wymianie cewki na taka sama ale nowa Wabco Poland Volvo wesz³o w stan serwisowy(awaryjny),nabija 8.8 Bar a podczas jazdy 9.8 Bar.Filtr osuszacza wymieniony,kalibracja VCADS w serwisie Volvo zrobiona.Jak komputer jest podpiety to bije na 12 Bar,po odpieciu przez jakis czas jest dobrze a potem jak spuszcze ze zbiorników powietrze do 0 Bar problem wraca i znowu jest w trybie serwisowym.Wi±zka od osuszacza do kostki pod grilem wyci±gnieta i sprawdzona.Wracaj±c do cewki,cykle osuszania i roz³±czania kompresora odbywaj± sie teraz prawid³owo,w kompresorze wyczyszczona g³owica,nowe uszczelki i pierscienie na t³okach,tylko osuszacz przy 8.8 Bar wypuszcza powietrze przez przewód sygna³owy i roz³±cza sprezarke i tak ca³y czas.oczywiscie podczas jazdy nawet 5km/h zmienia na 9.8.Serwis sugeruje przeprogramowanie kasety MID 144(20758798-P01) lub kupno nowej oko³o 3000z³.Jak byscie mog³i pomoc to by³ bym Wam bardzo wdziêczny.
  • #2
    Regis P.
    Level 8  
    Moze podam b³êdy,które mia³em wczesniej MID 144 PPID 430 FMI 0/MID 144 PPID 312 FMI 0, A TERAZ WYSKOCZY£ NOWY MID 144 PSID 230 FMI 5.Volvo nadal pozostaje w trybie awaryjnym i osuszacz zbija na 8.8 bar.Jezeli ktos mia³ by na to sposób to prosze o pomoc,poniewaz sta³o sie to praktycznie z niczego i niema pewnosci ze przeprogramowywanie kasety cos pomoze,wiem ze ciezki temat ale moze znajdzie sie ktos kto by to rozwik³al,Wszystkiego Dobrego dla wszystkich co przeczytali mój post i pewnie chcieli pomóc.
  • #3
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Sprawd¼ no kolego czujnik zbiornika mokrego mo¿e tam przyczyn±. S³ownik zajebi...... Piiii
  • #4
    Regis P.
    Level 8  
    Jutro rano tzn juz dzisiaj to zrobie i dam ci odpowiedz, dzieki i Mi³ego Weekendu:)
  • #5
    klika60
    Level 15  
    Sprawd¼ ubytki powietrza w uk³adzie, je¶li wchodzi w tryb awaryjny sterownik twierdzi ¿e ci¶nienie zadane nie zosta³o osi±gniête w danym czasie wiêc do przejrzenia podstawa osuszacza albo du¿e ubytki w naczepie b±d¼ s³aba wydajno¶æ sprê¿arki ale mówisz ¿e wymieni³e¶ pier¶cienie to szuka³ bym ubytków powietrza
  • #6
    Regis P.
    Level 8  
    Witam Was koledzy,nie mia³em czasu w ciagu dnia tu zajzec,bede pisa³ troche nie sk³adnie,W OGÓLE TO DZIEKI ZA ZAINTERESOWANIE,jak zmienia³em cewke przy osuszaczu to mia³em wy³aczony hebel ale nie zdjo³em klemy,kilka razy odpina³em wtyczke od cewki,odpala³em auto po zrobieniu sprezarki bez pod³aczonego osuszacza,dla sprawdzenia jak pompuje,mog³y te czynnosci spowodowac rozprogramowanie kasety?Tylko te grzechy mam na sumieniu i od tamtej pory tak jak wszed³ w tryb awaryjny tak do tej pory.Jest jeszcze cos istotnego,na serwisie volvo po zrobieniu kalibracji zrobi³em 2 okrazenia dooko³a hali,nabija³ do 12 i zbija³ normalnie,wjecha³em na chale,spusci³em przy elektryku powietrze do zera,odpali³em auto i to samo na 8.8 sie zatrzyma³ i zbi³,elektryk znowu podpio³ kompa a wtedy zaczo³ bic ponad 13 i dalej ale powstrzyma³em hamulcem bo zawór bezpieczenstwa zaczo³ wypuszczac.Elektryk powiedzia³ ze kompresor bije w miare szybko i cos musi byc albo z osuszaczem albo z kaseta,tylko ze przek³ada³em osuszacz z auta kolegi i by³o to samo tzn zamieni³em ca³osc podstawe z filtrem w jednym kawa³ku.Problem jest w tym ze tego przeprogramowania nie chca robic w tym serwisie volvo w którym by³em i mam blisko tylko w innych do których mam 50 lub 140km.
    Jak jest w trybie awaryjnym to zawsze tak jest ze zbija na 8.8 a po ruszeniu podczas jazdy 9.8?
  • #7
    Regis P.
    Level 8  
    Czesc,ubytków powietrza w sumie nie mam,jak auto postoi dobe to zejdzie moze oko³o 3 max 4 bar,ide szukac tego czujnika zbiornika mokrego,o którym pisa³ kolega serwis_gh
    domyslam sie ze jest w takim kwadratowym pude³ku przy module hamulca miedzy akumulatorami a b³otnikiem nad t³umikiem ale mozliwe ze sie myle,mozecie cos podpowiedziec?
    Podczas nabijania powietrza od zera zauwazy³em ze na wyswietlaczu wartosc dochodzi do 5.5 bar,zatrzymuje sie wskazówki od obwodów w tym czasie s± ci±gle na dole,i ta wartosc zaczyna malec i tak raz w góre raz w dól a jak wskazówki na zegarach zaczn± juz isc do góry to wszystko juz wraca do normy i cisnienie idzie w góre ale niestety 8.8 i zbija,nie chcia³bym niepotrzebnie robic tego przeprogramowania ,poniewaz w serwisie mówi± ze to moze byc grubsza sprawa i chcieliby zeby zostawic im auto na kilka dni a na ta chwile nie moge tak zrobic.
    Dzieki za kazda podpowiedz...
  • #8
    hubert04
    Level 24  
    sprawdz spirale od sprerzarki do osuszacz na jej dro¿no¶æ czy przypadkiem nie jest zabita nagarem
  • #9
    Regis P.
    Level 8  
    Czesc hubert04,mia³em wymontowany ca³y odcinek od kompresora do osuszaczai roz³ozony na kawa³ki,by³o tam ledwo co nagaru na sciankach tylko zaworki by³y pozapychane to przeczysci³em i z³ozy³em z powrotem po zregenerowaniu sprezarki no i sprawdza³em kazdy odcinek pod wzgledem szczelnosci i jest szczelny ca³y przewód.Jezeli 2 czujniki pod deska rozdzielcz± blizej pasazera przy podszybiu s± od cisnienia powietrza to tez s± dobre,
    ten czujnik nad ma³ym t³umikiem jest od cisnienia na naczepe i tez dzia³a.
    Nie wiem jednej zeczy,czy wi±zka od strony kierowcy moze miec cos wspólnego bo prawa wypru³em i sprawdzi³em te 3 przewody i s± dobre ?
  • #10
    Regis P.
    Level 8  
    Witam Panowie,po wizycie w serwisie okaza³o sie ze w kasecie nie dzia³a jak nalezy funkcja osuszacza i przeprogramowanie równiez nie poskutkowa³o takze kaseta do wymiany.
    Temat zamykam,dziekuje za pomoc.