Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Osuszacz powietrza,Volvo FH 13 400 2006r

Regis P. 06 Kwi 2016 10:35 2991 9
  • #1 06 Kwi 2016 10:35
    Regis P.
    Poziom 6  

    Witam kolegów.Mam problem w swoim Volvie,w cewce przy podstawie osuszacza Wabco 2 grzybki były zamienione miejscami i prawdopodobnie cykle osuszania i rozłączania kompresora nie odbywały sie prawidłowo.Po wymianie cewki na taka sama ale nowa Wabco Poland Volvo weszło w stan serwisowy(awaryjny),nabija 8.8 Bar a podczas jazdy 9.8 Bar.Filtr osuszacza wymieniony,kalibracja VCADS w serwisie Volvo zrobiona.Jak komputer jest podpiety to bije na 12 Bar,po odpieciu przez jakis czas jest dobrze a potem jak spuszcze ze zbiorników powietrze do 0 Bar problem wraca i znowu jest w trybie serwisowym.Wiązka od osuszacza do kostki pod grilem wyciągnieta i sprawdzona.Wracając do cewki,cykle osuszania i rozłączania kompresora odbywają sie teraz prawidłowo,w kompresorze wyczyszczona głowica,nowe uszczelki i pierscienie na tłokach,tylko osuszacz przy 8.8 Bar wypuszcza powietrze przez przewód sygnałowy i rozłącza sprezarke i tak cały czas.oczywiscie podczas jazdy nawet 5km/h zmienia na 9.8.Serwis sugeruje przeprogramowanie kasety MID 144(20758798-P01) lub kupno nowej około 3000zł.Jak byscie mogłi pomoc to był bym Wam bardzo wdzięczny.

    0 9
  • #2 08 Kwi 2016 10:27
    Regis P.
    Poziom 6  

    Moze podam błędy,które miałem wczesniej MID 144 PPID 430 FMI 0/MID 144 PPID 312 FMI 0, A TERAZ WYSKOCZYŁ NOWY MID 144 PSID 230 FMI 5.Volvo nadal pozostaje w trybie awaryjnym i osuszacz zbija na 8.8 bar.Jezeli ktos miał by na to sposób to prosze o pomoc,poniewaz stało sie to praktycznie z niczego i niema pewnosci ze przeprogramowywanie kasety cos pomoze,wiem ze ciezki temat ale moze znajdzie sie ktos kto by to rozwikłal,Wszystkiego Dobrego dla wszystkich co przeczytali mój post i pewnie chcieli pomóc.

    0
  • #3 10 Kwi 2016 00:23
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Sprawdź no kolego czujnik zbiornika mokrego może tam przyczyną. Słownik zajebi...... Piiii

    3
  • #4 10 Kwi 2016 02:08
    Regis P.
    Poziom 6  

    Jutro rano tzn juz dzisiaj to zrobie i dam ci odpowiedz, dzieki i Miłego Weekendu:)

    0
  • #5 10 Kwi 2016 02:39
    klika60
    Poziom 15  

    Sprawdź ubytki powietrza w układzie, jeśli wchodzi w tryb awaryjny sterownik twierdzi że ciśnienie zadane nie zostało osiągnięte w danym czasie więc do przejrzenia podstawa osuszacza albo duże ubytki w naczepie bądź słaba wydajność sprężarki ale mówisz że wymieniłeś pierścienie to szukał bym ubytków powietrza

    0
  • #6 11 Kwi 2016 00:10
    Regis P.
    Poziom 6  

    Witam Was koledzy,nie miałem czasu w ciagu dnia tu zajzec,bede pisał troche nie składnie,W OGÓLE TO DZIEKI ZA ZAINTERESOWANIE,jak zmieniałem cewke przy osuszaczu to miałem wyłaczony hebel ale nie zdjołem klemy,kilka razy odpinałem wtyczke od cewki,odpalałem auto po zrobieniu sprezarki bez podłaczonego osuszacza,dla sprawdzenia jak pompuje,mogły te czynnosci spowodowac rozprogramowanie kasety?Tylko te grzechy mam na sumieniu i od tamtej pory tak jak wszedł w tryb awaryjny tak do tej pory.Jest jeszcze cos istotnego,na serwisie volvo po zrobieniu kalibracji zrobiłem 2 okrazenia dookoła hali,nabijał do 12 i zbijał normalnie,wjechałem na chale,spusciłem przy elektryku powietrze do zera,odpaliłem auto i to samo na 8.8 sie zatrzymał i zbił,elektryk znowu podpioł kompa a wtedy zaczoł bic ponad 13 i dalej ale powstrzymałem hamulcem bo zawór bezpieczenstwa zaczoł wypuszczac.Elektryk powiedział ze kompresor bije w miare szybko i cos musi byc albo z osuszaczem albo z kaseta,tylko ze przekładałem osuszacz z auta kolegi i było to samo tzn zamieniłem całosc podstawe z filtrem w jednym kawałku.Problem jest w tym ze tego przeprogramowania nie chca robic w tym serwisie volvo w którym byłem i mam blisko tylko w innych do których mam 50 lub 140km.
    Jak jest w trybie awaryjnym to zawsze tak jest ze zbija na 8.8 a po ruszeniu podczas jazdy 9.8?

    0
  • #7 11 Kwi 2016 17:25
    Regis P.
    Poziom 6  

    Czesc,ubytków powietrza w sumie nie mam,jak auto postoi dobe to zejdzie moze około 3 max 4 bar,ide szukac tego czujnika zbiornika mokrego,o którym pisał kolega serwis_gh
    domyslam sie ze jest w takim kwadratowym pudełku przy module hamulca miedzy akumulatorami a błotnikiem nad tłumikiem ale mozliwe ze sie myle,mozecie cos podpowiedziec?
    Podczas nabijania powietrza od zera zauwazyłem ze na wyswietlaczu wartosc dochodzi do 5.5 bar,zatrzymuje sie wskazówki od obwodów w tym czasie są ciągle na dole,i ta wartosc zaczyna malec i tak raz w góre raz w dól a jak wskazówki na zegarach zaczną juz isc do góry to wszystko juz wraca do normy i cisnienie idzie w góre ale niestety 8.8 i zbija,nie chciałbym niepotrzebnie robic tego przeprogramowania ,poniewaz w serwisie mówią ze to moze byc grubsza sprawa i chcieliby zeby zostawic im auto na kilka dni a na ta chwile nie moge tak zrobic.
    Dzieki za kazda podpowiedz...

    0
  • #8 11 Kwi 2016 20:51
    hubert04
    Poziom 21  

    sprawdz spirale od sprerzarki do osuszacz na jej drożność czy przypadkiem nie jest zabita nagarem

    0
  • #9 11 Kwi 2016 22:15
    Regis P.
    Poziom 6  

    Czesc hubert04,miałem wymontowany cały odcinek od kompresora do osuszaczai rozłozony na kawałki,było tam ledwo co nagaru na sciankach tylko zaworki były pozapychane to przeczysciłem i złozyłem z powrotem po zregenerowaniu sprezarki no i sprawdzałem kazdy odcinek pod wzgledem szczelnosci i jest szczelny cały przewód.Jezeli 2 czujniki pod deska rozdzielczą blizej pasazera przy podszybiu są od cisnienia powietrza to tez są dobre,
    ten czujnik nad małym tłumikiem jest od cisnienia na naczepe i tez działa.
    Nie wiem jednej zeczy,czy wiązka od strony kierowcy moze miec cos wspólnego bo prawa wyprułem i sprawdziłem te 3 przewody i są dobre ?

    0
  • #10 14 Kwi 2016 22:20
    Regis P.
    Poziom 6  

    Witam Panowie,po wizycie w serwisie okazało sie ze w kasecie nie działa jak nalezy funkcja osuszacza i przeprogramowanie równiez nie poskutkowało takze kaseta do wymiany.
    Temat zamykam,dziekuje za pomoc.

    1