Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Osuszacz powietrza,Volvo FH 13 400 2006r

Regis P. 06 Apr 2016 10:35 8088 9
  • #1
    Regis P.
    Level 8  
    Witam koleg闚.Mam problem w swoim Volvie,w cewce przy podstawie osuszacza Wabco 2 grzybki by造 zamienione miejscami i prawdopodobnie cykle osuszania i roz陰czania kompresora nie odbywa造 sie prawid這wo.Po wymianie cewki na taka sama ale nowa Wabco Poland Volvo wesz這 w stan serwisowy(awaryjny),nabija 8.8 Bar a podczas jazdy 9.8 Bar.Filtr osuszacza wymieniony,kalibracja VCADS w serwisie Volvo zrobiona.Jak komputer jest podpiety to bije na 12 Bar,po odpieciu przez jakis czas jest dobrze a potem jak spuszcze ze zbiornik闚 powietrze do 0 Bar problem wraca i znowu jest w trybie serwisowym.Wi您ka od osuszacza do kostki pod grilem wyci庵nieta i sprawdzona.Wracaj帷 do cewki,cykle osuszania i roz陰czania kompresora odbywaj sie teraz prawid這wo,w kompresorze wyczyszczona g這wica,nowe uszczelki i pierscienie na t這kach,tylko osuszacz przy 8.8 Bar wypuszcza powietrze przez przew鏚 sygna這wy i roz陰cza sprezarke i tak ca造 czas.oczywiscie podczas jazdy nawet 5km/h zmienia na 9.8.Serwis sugeruje przeprogramowanie kasety MID 144(20758798-P01) lub kupno nowej oko這 3000z.Jak byscie mog赧 pomoc to by bym Wam bardzo wdzi璚zny.
  • #2
    Regis P.
    Level 8  
    Moze podam b喚dy,kt鏎e mia貫m wczesniej MID 144 PPID 430 FMI 0/MID 144 PPID 312 FMI 0, A TERAZ WYSKOCZY NOWY MID 144 PSID 230 FMI 5.Volvo nadal pozostaje w trybie awaryjnym i osuszacz zbija na 8.8 bar.Jezeli ktos mia by na to spos鏏 to prosze o pomoc,poniewaz sta這 sie to praktycznie z niczego i niema pewnosci ze przeprogramowywanie kasety cos pomoze,wiem ze ciezki temat ale moze znajdzie sie ktos kto by to rozwik豉l,Wszystkiego Dobrego dla wszystkich co przeczytali m鎩 post i pewnie chcieli pom鏂.
  • #3
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Sprawd no kolego czujnik zbiornika mokrego mo瞠 tam przyczyn. S這wnik zajebi...... Piiii
  • #4
    Regis P.
    Level 8  
    Jutro rano tzn juz dzisiaj to zrobie i dam ci odpowiedz, dzieki i Mi貫go Weekendu:)
  • #5
    klika60
    Level 15  
    Sprawd ubytki powietrza w uk豉dzie, je郵i wchodzi w tryb awaryjny sterownik twierdzi 瞠 ci郾ienie zadane nie zosta這 osi庵ni皻e w danym czasie wi璚 do przejrzenia podstawa osuszacza albo du瞠 ubytki w naczepie b康 s豉ba wydajno嗆 spr篹arki ale m闚isz 瞠 wymieni貫 pier軼ienie to szuka bym ubytk闚 powietrza
  • #6
    Regis P.
    Level 8  
    Witam Was koledzy,nie mia貫m czasu w ciagu dnia tu zajzec,bede pisa troche nie sk豉dnie,W OG粌E TO DZIEKI ZA ZAINTERESOWANIE,jak zmienia貫m cewke przy osuszaczu to mia貫m wy豉czony hebel ale nie zdjo貫m klemy,kilka razy odpina貫m wtyczke od cewki,odpala貫m auto po zrobieniu sprezarki bez pod豉czonego osuszacza,dla sprawdzenia jak pompuje,mog造 te czynnosci spowodowac rozprogramowanie kasety?Tylko te grzechy mam na sumieniu i od tamtej pory tak jak wszed w tryb awaryjny tak do tej pory.Jest jeszcze cos istotnego,na serwisie volvo po zrobieniu kalibracji zrobi貫m 2 okrazenia dooko豉 hali,nabija do 12 i zbija normalnie,wjecha貫m na chale,spusci貫m przy elektryku powietrze do zera,odpali貫m auto i to samo na 8.8 sie zatrzyma i zbi,elektryk znowu podpio kompa a wtedy zaczo bic ponad 13 i dalej ale powstrzyma貫m hamulcem bo zaw鏎 bezpieczenstwa zaczo wypuszczac.Elektryk powiedzia ze kompresor bije w miare szybko i cos musi byc albo z osuszaczem albo z kaseta,tylko ze przek豉da貫m osuszacz z auta kolegi i by這 to samo tzn zamieni貫m ca這sc podstawe z filtrem w jednym kawa趾u.Problem jest w tym ze tego przeprogramowania nie chca robic w tym serwisie volvo w kt鏎ym by貫m i mam blisko tylko w innych do kt鏎ych mam 50 lub 140km.
    Jak jest w trybie awaryjnym to zawsze tak jest ze zbija na 8.8 a po ruszeniu podczas jazdy 9.8?
  • #7
    Regis P.
    Level 8  
    Czesc,ubytk闚 powietrza w sumie nie mam,jak auto postoi dobe to zejdzie moze oko這 3 max 4 bar,ide szukac tego czujnika zbiornika mokrego,o kt鏎ym pisa kolega serwis_gh
    domyslam sie ze jest w takim kwadratowym pude趾u przy module hamulca miedzy akumulatorami a b這tnikiem nad t逝mikiem ale mozliwe ze sie myle,mozecie cos podpowiedziec?
    Podczas nabijania powietrza od zera zauwazy貫m ze na wyswietlaczu wartosc dochodzi do 5.5 bar,zatrzymuje sie wskaz闚ki od obwod闚 w tym czasie s ci庵le na dole,i ta wartosc zaczyna malec i tak raz w g鏎e raz w d鏊 a jak wskaz闚ki na zegarach zaczn juz isc do g鏎y to wszystko juz wraca do normy i cisnienie idzie w g鏎e ale niestety 8.8 i zbija,nie chcia豚ym niepotrzebnie robic tego przeprogramowania ,poniewaz w serwisie m闚i ze to moze byc grubsza sprawa i chcieliby zeby zostawic im auto na kilka dni a na ta chwile nie moge tak zrobic.
    Dzieki za kazda podpowiedz...
  • #8
    hubert04
    Level 24  
    sprawdz spirale od sprerzarki do osuszacz na jej dro積o嗆 czy przypadkiem nie jest zabita nagarem
  • #9
    Regis P.
    Level 8  
    Czesc hubert04,mia貫m wymontowany ca造 odcinek od kompresora do osuszaczai roz這zony na kawa趾i,by這 tam ledwo co nagaru na sciankach tylko zaworki by造 pozapychane to przeczysci貫m i z這zy貫m z powrotem po zregenerowaniu sprezarki no i sprawdza貫m kazdy odcinek pod wzgledem szczelnosci i jest szczelny ca造 przew鏚.Jezeli 2 czujniki pod deska rozdzielcz blizej pasazera przy podszybiu s od cisnienia powietrza to tez s dobre,
    ten czujnik nad ma造m t逝mikiem jest od cisnienia na naczepe i tez dzia豉.
    Nie wiem jednej zeczy,czy wi您ka od strony kierowcy moze miec cos wsp鏊nego bo prawa wypru貫m i sprawdzi貫m te 3 przewody i s dobre ?
  • #10
    Regis P.
    Level 8  
    Witam Panowie,po wizycie w serwisie okaza這 sie ze w kasecie nie dzia豉 jak nalezy funkcja osuszacza i przeprogramowanie r闚niez nie poskutkowa這 takze kaseta do wymiany.
    Temat zamykam,dziekuje za pomoc.