Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Serwerowe OpowieściSerwerowe Opowieści
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Netia - 2xDSL od Netii w sieci firmowej

06 Kwi 2016 19:49 693 14
  • Poziom 9  
    Witam

    W mojej firmie działa sieć w której mam kilkanaście komputerów, jeden serwer SQL, kilka drukarek sieciowych i kilkanaście telefonów i bramek VoIP. Wszystko działało na jednym łączu od Netii 20/1Mb (router asmax1004g).

    W związku na mały upload wszystko działało ok oprócz VoIP, który często zrywał połączenia. Dokupiłem takie same łącze (router netiaspot) i kilka dni wszystko działało super ok - teraz 1 - 2 razy dziennie tracę wyjście "na świat" (komuikacja wewnątrz sieci ok) - pomaga reset nowego routera lub wyciągnięcie kabelka rj z portu lan na kilka sekund.

    Zmiana zasadniczo polegała na podpięciu dodatkowego router i przeadresowania bramy na VoIP..

    Dlaczego się tak dzieje?

    Ustawienia:
    - Asmax - 192.168.0.1
    - Spot -192.168.0.2
    - wszystkie urządzenia mają stałe IP i jako bramę asmaxa 192.168.0.1
    - natomiast VoIP ma bramę 192.168.0.2
    - DHCP ustawione na asmaxie w małym zakresie dla tabletu i kompa ew gościa firmy po WiFi
    - wszystko spięte 2 switchami
  • Serwerowe OpowieściSerwerowe Opowieści
  • Poziom 35  
    Po jakie diabli żeś to spinał skoro i tak wszystko korzysta z jednej bramy ?
    Zostaw VOIPy na tym nowym spocie i nie spinaj tego razem, bo po co ?
  • Serwerowe OpowieściSerwerowe Opowieści
  • Poziom 9  
    Chodzi właśnie o to żeby cały VoIP chodził po oddzielnym łączu i nikt "nie podbierał pasma" - wystarczy, że dwóch pracowników wysyła duże maile i voip leży bo zapycha mi uplod (takie były wnioski operatora jak zgłaszałem sytuację). Sytuacja była by jasna gdy wszystko miało swoje okablowanie (wtedy cały voip poszedł by na nowy router) ale to są bramki i telefony z wbudowanymi switchami z wyjściem na PC (yalinki i bramki cisco) a do każdego stanowiska dochodzi jeden kabel utp.
  • Poziom 35  
    Ustaw w nowym spocie adres lokalny na 10.0.0.1 i maskę 255.255.255.0, bramy na Voipach 10.0.0.1, wyłącz DHCP w nowym spocie.
  • Poziom 9  
    DHCP mam wyłączony. Czyli też trzeba prze konfigurować telefony i bramki.

    Czy zmieniać DNS? Wszędzie mam wbite na stałe te same.

    Czy to się wszystko nie "pogryzie" jeszcze bardziej? 10.0.0.1 to przecież inna klasa adresów

    Netia - 2xDSL od Netii w sieci firmowej
  • Poziom 35  
    O to chodzi żeby była inna klasa.
    Voipy musisz przekonfigurować, bramy i dns 10.0.0.1 na wszystkich voipach. Adresy 10.0.0.x
    Mam nadzieję że ten switch w bramkach jest sprzętowy a nie jakieś cuda na kiju.
  • Poziom 9  
    Czyli podsumowując:

    NETIA SPOT:
    - IP 10.0.0.1
    - Maska:255.255.255.0
    - DNS: pobrane od operatora
    - DHCP wyłączone

    VOIP:
    - IP: 10.0.0.x
    - Maska: 255.255.255.0
    - DNS: 10.0.0.1 (tu spróbuje pozostawić może ten który najlepiej się u mnie sprawdził 8.8.8.8 ??)

    Zastanawiam się tylko czy bramki i telefony po zmianach puszczą "stary internet" na komputery?

    Jutro po testuję po zamknięciu firmy (w godzinach nic nie mogę robić) i zobaczę co z tego wyjdzie.

    Dzięki za sugestie
  • Poziom 35  
    Ok.
    Właśnie dlatego pytałem, czy ten switch jest sprzętowy czy programowy.
    Ale powinno działać. Wątpię żeby tam robili switcha programowego.
  • Poziom 35  
    Piszą tylko że komputer musi być w tej samej klasie jak chce się konfigurować bramkę używając tego komputera, nie piszą że nie zadziała z inną klasą, w końcu co to bramkę obchodzi, zrobili by wielkie głupstwo gdyby nie działało.
    Więc działać powinno.
  • Poziom 9  
    Niestety niewiele pomogły zmiany. Trzeba wyjąć na kilka sekund kable z obu routerów i wtedy sieć zaczyna ponownie działać.
  • Poziom 32  
    Masz włączone STP na switchach?
  • Poziom 9  
    Switche są niezarządzalne
  • Poziom 32  
    Robiłeś jakąś diagnostykę? Co się konkretnie dzieje gdy sieć nie działa? Ping od bramy (jednej i drugiej) wraca? Jeśli nie, czy widzisz adresy MAC bram? Nie ma nigdzie w sieci pętli?
  • Poziom 9  
    W momencie "zwiechy" routery się nie pingują, podchodzę do nich kontrolki świecą prawidłowo. Odłączam je od switcha (nawet nie muszę odłączać od zasilania) na 3-5 sekund i sytuacja wraca do normy. Co dziwne dzieje się to przeważnie o tej samej porze dnia tj 8:00-9:00 wtedy gdy ludzie schodzą się do pracy. Nie zakładam problemów z adresacją ponieważ wszystko ma wklepane IP na stałe a DHCPy powyłączane.

    Wszystkie stacje w "czasie zwiech" prawidłowo współpracują z serwerem i drukarkami sieciowymi.