Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra H - walka z błędami pedału przyspieszenia

06 Kwi 2016 21:28 6042 2
  • Poziom 8  
    Witajcie. Mam taki problem. błędy:
    P1120 - Czujnik 1 i 2 położenia pedału gazu - nieprawidłowa wartość sygnału

    P1122 - Czujnik 1 i 2 położenia pedału gazu - nieprawidłowa wartość sygnału

    Wszystko wskazuje, ale tutaj zapewne tak nie jest, na usterkę pedału przyspieszenia.
    Kilka faktów. Ok rok temu w aucie wymieniono sterownik na NOWY (elektronik to robił nie ja). Przyczyna wymiany to gaśnięcie auta ''ot tak sobie''. Jedzie a nagle pasrk i zgasł. Odpalam jadę dalej. za 500m, kilometr albo 20 km sytuacja mogła, lub się powtarzała. Wtedy zlokalizowałem błędy wtryskiwaczy, 1,3,2,4 lub losowo wybranego. Wtyczki były sprawdzone na wtryskach, nie było zastrzeżeń. Wiązka nie uszkodzona, ja w wymianę sterowników się nie bawię ponieważ nie mam kompetencji, zrobił to pacjent we własnym zakresie u elektronika.

    Pół roku po naprawie znów problem, tym razem ten opisany powyżej. dwa błędy pedału przyspieszenia. Wyczyszczona wtyczka na pedale przyspieszenia. Wyczyszczone wtyczki główne do ECU. Wyczyszczona wtyczka która jest w okolicach sterownika pod ''błotochronem'' plus masy w okolicach ECU. Wszystkie przekaźniki i bezpieczniki ''wyjęte i włożone'' (bardziej trafne jest napisanie ''poruszane'', wypięte, psik sprejem kontaktowym, psik delikatnie sprężonym powietrzem i montaż ponowny), czy zbieg okoliczności, czy też nie, zabiegi te pomogły na 4 miesiące. Od wczoraj problem powrócił. Naprawa nie komercyjna, nie pobrałem za nią zapłaty bo prawdopodobieństwo rozwiązania problemu w ten sposób jest mały, a nakład pracy również nie jest duży (wszystkie czynności ok 40 minut). Znów pada sterownik? Czy po prostu wiązka gdzieś się przeciera i ktoś z Was wie gdzie jest to kultowe, pożądane do obejrzenia typowe miejsce. Tak jak piszę, nie jest to komercyjna naprawa, chodzi mi tylko i wyłącznie o dobro klienta, aby realnie pomóc mu z tym (wiadomo, wyjazdy na urlop, autostrady, wyprzedzania, power musi być, bo z zasady odcina go w sytuacjach bardzo nieciekawych)
  • Poziom 8  
    Popryskałem kontakt sprayem wtyki ECU, wpiąłem i wypiąłem wtyczkę pedału przyspieszenia, kontakt spray dodatkowo. Czasem jeszcze błąd występował, definitywnie pomogło ''poruszenie'' wtyczek pod skrzynką bezpieczników pod maską (aby dostać się do wtyczek należy wypiąć przekaźniki i bezpieczniki).