Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Laguna 2 f9q 120km - brak mocy , brak zasterowania turbo

WBART 07 Apr 2016 10:47 1260 20
Tespol
  • #1
    WBART
    Level 18  
    Witam , pacjent jak w temacie , silnik 120 km z geometrią , po odpaleniu auta gruszka od geometrii wciągnięta na maxa , po dodaniu gazu nawet lekko na postoju zawór odcina podciśnienie z gruszki i upuszcza geometrię. Odczyt ze sterownika po dodaniu gazu OCR zaworu leci w dół więc problem nie leży w zaworze tylko w zasterowaniu przez sterownik. Dla zasady podciśnienie zasilające sprawdzone i stałe powyżej 600mb, więc oko. Jak zapnę podciśnienie na stałe do geometrii pomijając zawór turbo tłoczy bez problemowo i auto ma moc. przepływka odczyty prawidłowe , czujnik ciśnienia doładowania też sprawny. Sterownik silnika też podmieniony. Ewidentnie sterownik zasterowuje opuszczenie geometrii turbo. tylko nie mogę dojść dlaczego. Może ktoś ma jakiś pomysł bo ja już nie mam. A co najciekawsze problem wystąpił po 3 miesięcznym postoju auta. Oczywiście błędów jakich kolwiek brak, po wklepaniu na 3 biegu na maxa i duszeniu jej tak przez dłuższą chwilę zgłasza standardowo nieszczelność dolotu a więc nic odkrywczego.
  • Tespol
  • #2
    lemmak
    Level 21  
    Podmień dla pewności i zawór i czujnik - zobacz, czy będzie zmiana.
  • Tespol
  • #3
    WBART
    Level 18  
    nie jestem zwolennikiem podmian , bo i poco. po spięciu podciśnienia na stałe wypompowuje do 2.4 bara wiec czujnik działa. zaworu tez nie ma po co podmieniać bo rco zaworu w odczycie leci od razu w dół po nawet najmniejszym dotknięciu gazu, więc sterownik sam mu zdejmuje. Pytanie tylko dla czego? Sterownik podłożony drugi i żeby nie przewalać zawartości drugi zrobiony na virgina i dopisany i dalej takie samo zachowanie. Coś musi robić bałagan w odczycie sterownika tylko n ie mam już pomysłu co.
  • #4
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Jakie ciśnienie atmosferyczne widzi sterownik? Co z egr.
  • #5
    WBART
    Level 18  
    Cisnienie atmosferyczne prawidlowe . Egr ok podaza prawidlowo . Zrobiony reset I przyuczenia. Sterownik widzi wczytanie prawidlowe.
  • #6
    Daro122
    Level 31  
    " sterownik zasterowuje opuszczenie geometrii turbo" - tak ma w mapie i tak steruje ."po wklepaniu na 3 biegu na maxa i duszeniu jej tak przez dłuższą chwilę zgłasza standardowo nieszczelność dolotu a więc nic odkrywczego" , obracam się trochę w lagunach ale o tym nie słyszałem .Walczyłem nie dawno z czymś podobnym i winna była regulacja turbosprężarki , nie chodzi tu o długość sztangi .
  • #7
    WBART
    Level 18  
    Nie bardzo wiem czy zrozumiales co napisalem. Po kazdorazowym wcisnieciu pedalu gazu sterownik zamyka zawor sterowania turbo wiec odpuszcz geometrie co skutkuje zubelnym brakiem doładowania. Teraz jest to zrozumiałe czy nie bardzo.
  • #8
    daras41
    Level 25  
    Na zgaszonym siliniku czujnik ciśnienia doładowania i czujnik ciśnienia baro pokazują podobne wartości? Miałem kiedyś taki ptrzypadek. Uszkodzony był czujnik ciśnienia doładowania.
  • #9
    WBART
    Level 18  
    Tak i po spieciu geometrii na krotko turbo pompuje i podaza za cisnieniem zadanym . Wiec czujnik wykluczony
  • #10
    Daro122
    Level 31  
    Jaki jest w czasie jazdy procent otwarcia zaworu sterującego gruszką , czy po spięciu gruszki na turbo przeładowuje w czasie jazdy .
  • #11
    WBART
    Level 18  
    Po kazdorazowym wcisnieciu gazu poza wolnymi obrotami czy podczas jazdy czy na postoju rco zaworu leci na 5%
  • #12
    lemmak
    Level 21  
    WBART wrote:
    rco zaworu leci na 5%

    Jeśli sterowanie zaworem jest analogiczne w lagunie (nie miałem do czynienia) jak w grupie vw to owe 5% oznacza, że sterownik stara się zwiększyć ciśnienie doładowania, przepuszcza coraz więcej podciśnienia aby podciągnąć sztangę. Spróbuj popatrzeć na to z tej strony.
    WBART wrote:
    po spieciu geometrii na krotko turbo pompuje i podaza za cisnieniem zadanym

    Nie może podążać, po ominięciu zaworka, bo nic tym nie steruje - po za samym podciśnieniem. Wartość powinna być stała.
  • #13
    WBART
    Level 18  
    5% w renowce oznacza zamkniety. Przy otwartym zaworze i wciagnietej geometrii jest 70%. Przy spietej geometrii na krotko podczas przyspieszania turbo pompuje normalnie . Oczywiscie finalnie lapie blad przeladowania

    Dodano po 1 [minuty]:

    W renowce 70% oznacza otwarcie zaworu na 70% czyli gruszka wciagnieta

    Dodano po 10 [minuty]:

    Chociasz nie znam auta gdzie dziala to inavzej. Rco jest to cykliczny stosunek otwarcia zaworu wiec procentowo czym wartosc wieksza tym wieksze jego otwarcie czyli podcisnienie sterowania wyzsze. To tak tlumaczone juz lopatologicznie
  • #14
    Daro122
    Level 31  
    Badałeś podciśnienie jakie idzie do gruszki , instrukcja mówi że ma być 800mb jeżeli nie - wymienić zawór a u ciebie sterujące jest już za małe . Sprawdź bezpośrednio przy vacu .
  • #15
    WBART
    Level 18  
    Napisalem na samym poczatku
  • #16
    Daro122
    Level 31  
    Czyli nie ma warunków do prawidłowej pracy turbosprężarki .
  • #17
    WBART
    Level 18  
    Dokladnie i problem w tym ze nie moge dojsc dlaczego
  • #18
    Daro122
    Level 31  
    Spróbuj zasterować elektrozawór jako podzespół wykonawczy i najlepiej oscyloskopem sprawdzić amplituda 12v 140Hz współczynnik otwarcia będzie stopniowo zmieniał się z 20% do 70% , jeżeli wynik prawidłowy - wymienić elektrozawór .
  • #19
    WBART
    Level 18  
    Jezeli zastrowuje zawor dziala prawidłowo. Problem polega na zasterowaniu przez sterownik o czym juz pisalem na samym początku. Po dodaniu gazu czy na postoju czy w czasie jazdy sterownik obcina rco czyli zamyka zawor. Jeszcze raz powtarzam. Problem polega na tym dlaczego sterownik go zamyka. Zamykam temat bo dyskusja prowadzi do niczego. Czasami wydaje mi sie ze osoby wypowiadajace nie czytaja co napisałem albo ja piszę nie wyraźnie. Szkoda czasu na pisanie takich głupot . Pozdro
  • #20
    daras41
    Level 25  
    Miałem dokładnie taki sam przypadek. Czujnik ciśnienia doładowania padł. Na zgaszonym silniku ciśnienie atmosferyczne i doładowania w parametrach muszą być równę . W moim przypadku nie były, już nie pamiętam co pokazywał czujnik doładowania . Po po odpaleniu auta sterownik na chwilę wysterowywał zawór a potem go wyłączał. Po wymianie czujnika wszystko ruszyło. W innym warsztacie już chcieli suszarkę rwać ;)