Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laguna 2 f9q 120km - brak mocy , brak zasterowania turbo

WBART 07 Kwi 2016 10:47 654 20
  • #1 07 Kwi 2016 10:47
    WBART
    Poziom 17  

    Witam , pacjent jak w temacie , silnik 120 km z geometrią , po odpaleniu auta gruszka od geometrii wciągnięta na maxa , po dodaniu gazu nawet lekko na postoju zawór odcina podciśnienie z gruszki i upuszcza geometrię. Odczyt ze sterownika po dodaniu gazu OCR zaworu leci w dół więc problem nie leży w zaworze tylko w zasterowaniu przez sterownik. Dla zasady podciśnienie zasilające sprawdzone i stałe powyżej 600mb, więc oko. Jak zapnę podciśnienie na stałe do geometrii pomijając zawór turbo tłoczy bez problemowo i auto ma moc. przepływka odczyty prawidłowe , czujnik ciśnienia doładowania też sprawny. Sterownik silnika też podmieniony. Ewidentnie sterownik zasterowuje opuszczenie geometrii turbo. tylko nie mogę dojść dlaczego. Może ktoś ma jakiś pomysł bo ja już nie mam. A co najciekawsze problem wystąpił po 3 miesięcznym postoju auta. Oczywiście błędów jakich kolwiek brak, po wklepaniu na 3 biegu na maxa i duszeniu jej tak przez dłuższą chwilę zgłasza standardowo nieszczelność dolotu a więc nic odkrywczego.

  • #2 07 Kwi 2016 13:04
    lemmak
    Poziom 20  

    Podmień dla pewności i zawór i czujnik - zobacz, czy będzie zmiana.

  • #3 07 Kwi 2016 13:17
    WBART
    Poziom 17  

    nie jestem zwolennikiem podmian , bo i poco. po spięciu podciśnienia na stałe wypompowuje do 2.4 bara wiec czujnik działa. zaworu tez nie ma po co podmieniać bo rco zaworu w odczycie leci od razu w dół po nawet najmniejszym dotknięciu gazu, więc sterownik sam mu zdejmuje. Pytanie tylko dla czego? Sterownik podłożony drugi i żeby nie przewalać zawartości drugi zrobiony na virgina i dopisany i dalej takie samo zachowanie. Coś musi robić bałagan w odczycie sterownika tylko n ie mam już pomysłu co.

  • #4 07 Kwi 2016 13:31
    rafal.jaro
    Specjalista grupy V.A.G.

    Jakie ciśnienie atmosferyczne widzi sterownik? Co z egr.

  • #5 23 Kwi 2016 09:39
    WBART
    Poziom 17  

    Cisnienie atmosferyczne prawidlowe . Egr ok podaza prawidlowo . Zrobiony reset I przyuczenia. Sterownik widzi wczytanie prawidlowe.

  • #6 23 Kwi 2016 12:52
    Daro122
    Poziom 26  

    " sterownik zasterowuje opuszczenie geometrii turbo" - tak ma w mapie i tak steruje ."po wklepaniu na 3 biegu na maxa i duszeniu jej tak przez dłuższą chwilę zgłasza standardowo nieszczelność dolotu a więc nic odkrywczego" , obracam się trochę w lagunach ale o tym nie słyszałem .Walczyłem nie dawno z czymś podobnym i winna była regulacja turbosprężarki , nie chodzi tu o długość sztangi .

  • #7 23 Kwi 2016 13:11
    WBART
    Poziom 17  

    Nie bardzo wiem czy zrozumiales co napisalem. Po kazdorazowym wcisnieciu pedalu gazu sterownik zamyka zawor sterowania turbo wiec odpuszcz geometrie co skutkuje zubelnym brakiem doładowania. Teraz jest to zrozumiałe czy nie bardzo.

  • #8 23 Kwi 2016 14:25
    daras41
    Poziom 25  

    Na zgaszonym siliniku czujnik ciśnienia doładowania i czujnik ciśnienia baro pokazują podobne wartości? Miałem kiedyś taki ptrzypadek. Uszkodzony był czujnik ciśnienia doładowania.

  • #9 23 Kwi 2016 14:32
    WBART
    Poziom 17  

    Tak i po spieciu geometrii na krotko turbo pompuje i podaza za cisnieniem zadanym . Wiec czujnik wykluczony

  • #10 23 Kwi 2016 14:43
    Daro122
    Poziom 26  

    Jaki jest w czasie jazdy procent otwarcia zaworu sterującego gruszką , czy po spięciu gruszki na turbo przeładowuje w czasie jazdy .

  • #11 23 Kwi 2016 14:46
    WBART
    Poziom 17  

    Po kazdorazowym wcisnieciu gazu poza wolnymi obrotami czy podczas jazdy czy na postoju rco zaworu leci na 5%

  • #12 23 Kwi 2016 15:36
    lemmak
    Poziom 20  

    WBART napisał:
    rco zaworu leci na 5%

    Jeśli sterowanie zaworem jest analogiczne w lagunie (nie miałem do czynienia) jak w grupie vw to owe 5% oznacza, że sterownik stara się zwiększyć ciśnienie doładowania, przepuszcza coraz więcej podciśnienia aby podciągnąć sztangę. Spróbuj popatrzeć na to z tej strony.
    WBART napisał:
    po spieciu geometrii na krotko turbo pompuje i podaza za cisnieniem zadanym

    Nie może podążać, po ominięciu zaworka, bo nic tym nie steruje - po za samym podciśnieniem. Wartość powinna być stała.

  • #13 23 Kwi 2016 15:54
    WBART
    Poziom 17  

    5% w renowce oznacza zamkniety. Przy otwartym zaworze i wciagnietej geometrii jest 70%. Przy spietej geometrii na krotko podczas przyspieszania turbo pompuje normalnie . Oczywiscie finalnie lapie blad przeladowania

    Dodano po 1 [minuty]:

    W renowce 70% oznacza otwarcie zaworu na 70% czyli gruszka wciagnieta

    Dodano po 10 [minuty]:

    Chociasz nie znam auta gdzie dziala to inavzej. Rco jest to cykliczny stosunek otwarcia zaworu wiec procentowo czym wartosc wieksza tym wieksze jego otwarcie czyli podcisnienie sterowania wyzsze. To tak tlumaczone juz lopatologicznie

  • #14 23 Kwi 2016 15:56
    Daro122
    Poziom 26  

    Badałeś podciśnienie jakie idzie do gruszki , instrukcja mówi że ma być 800mb jeżeli nie - wymienić zawór a u ciebie sterujące jest już za małe . Sprawdź bezpośrednio przy vacu .

  • #15 23 Kwi 2016 15:57
    WBART
    Poziom 17  

    Napisalem na samym poczatku

  • #16 23 Kwi 2016 16:31
    Daro122
    Poziom 26  

    Czyli nie ma warunków do prawidłowej pracy turbosprężarki .

  • #17 23 Kwi 2016 16:42
    WBART
    Poziom 17  

    Dokladnie i problem w tym ze nie moge dojsc dlaczego

  • #18 23 Kwi 2016 19:06
    Daro122
    Poziom 26  

    Spróbuj zasterować elektrozawór jako podzespół wykonawczy i najlepiej oscyloskopem sprawdzić amplituda 12v 140Hz współczynnik otwarcia będzie stopniowo zmieniał się z 20% do 70% , jeżeli wynik prawidłowy - wymienić elektrozawór .

  • #19 24 Kwi 2016 08:42
    WBART
    Poziom 17  

    Jezeli zastrowuje zawor dziala prawidłowo. Problem polega na zasterowaniu przez sterownik o czym juz pisalem na samym początku. Po dodaniu gazu czy na postoju czy w czasie jazdy sterownik obcina rco czyli zamyka zawor. Jeszcze raz powtarzam. Problem polega na tym dlaczego sterownik go zamyka. Zamykam temat bo dyskusja prowadzi do niczego. Czasami wydaje mi sie ze osoby wypowiadajace nie czytaja co napisałem albo ja piszę nie wyraźnie. Szkoda czasu na pisanie takich głupot . Pozdro

  • #20 24 Kwi 2016 10:48
    daras41
    Poziom 25  

    Miałem dokładnie taki sam przypadek. Czujnik ciśnienia doładowania padł. Na zgaszonym silniku ciśnienie atmosferyczne i doładowania w parametrach muszą być równę . W moim przypadku nie były, już nie pamiętam co pokazywał czujnik doładowania . Po po odpaleniu auta sterownik na chwilę wysterowywał zawór a potem go wyłączał. Po wymianie czujnika wszystko ruszyło. W innym warsztacie już chcieli suszarkę rwać ;)

  • #21 24 Kwi 2016 10:56
    WBART
    Poziom 17  

    Czujnik ciśnienia ok.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME