Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW,Passat,B6,2006, 2.0Tdi BMP - Brak wspomagania, błąd loginu 40168.. Po regener

GeoCa 07 Kwi 2016 12:10 4149 12
  • #1 07 Kwi 2016 12:10
    GeoCa
    Poziom 6  

    Witam serdecznie,

    ze względu na luz "mechaniczny" w przekładni kier. oddałem ją do regeneracji do znanego zakładu w Sopocie.
    Wspomaganie elektryczne dotychczas działało bez zarzutu, nigdy nie było awarii oraz błędów.

    Po montażu do samochodu przekładni, ustawieniu geometrii żadna próba adaptacji wg. instrukcji z strony "Ross-tech" nie aktywowało wspomagania. Co gorsze wspomaganie nie działa w ogóle nawet w trybie awaryjnym.

    Kierownica przy demontażu i jak i montażu była zablokowana na wprost by nie uszkodzić taśmy, wiązka elektryczna została sprawdzona, masy/styki poprawione.


    -W komputerze są 3 standardowe błędy.
    -Po włożeniu kluczyka pojawia się 3x sygnał dźwiękowy oraz czerwona kontrolka kier.
    -Adaptacja na diagnozerze Hella Gutman przechodzi ok, gasną kontrolki ale brak wspomagania, po ponownym odpaleniu znowu pojawiają się te same błędy i kontrolki.
    -Na boschu oraz VCDS nie można dokonać adaptacji gdyż 40168 Login nie działa...
    -samochód odpala, normalnie jeździ

    Samochód stoi u elektryka ale póki co nie udało się tego zrobić.

    Proszę o jakieś rady...

    0 12
  • #3 07 Kwi 2016 12:22
    GeoCa
    Poziom 6  

    Elektryk idzie w stronę kodowania. Chce wyciągnąć wsad sterownika aby uzyskać kod do zalogowania w VCDS by przeprowadzić adaptacje. Gdyż po wpisaniu 40168 jest brak dostępu.

    Inny elektryk obstawia czujnik momentu skrętu na przekładni. Jest on nie wymienialny. Ale nie można przeprowadzić jego adaptacji na VCDS i boschu ze względu na niepoprawny 40168..

    Firma zapiera się, iż elektrykę po demontażu odkłada na bok i jej nie rusza...

    0
  • #6 07 Kwi 2016 13:21
    rafal.jaro
    Specjalista grupy V.A.G.

    Podaj błędy jakie generuje. Co do czujnika kąta skrętu przecież widać w parametrach czy działa. Wieczorem poszukam kodu dostępu. Podaj mi kodowanie jakie masz obecnie.

    0
  • #7 07 Kwi 2016 13:26
    GeoCa
    Poziom 6  

    Wieczorem podam wszystkie info.

    EDIT

    Auto odebrałem od elektryka. Czujniki i adaptacje udało się przeprowadzić na innym interfejsie + wydłużenie interwałów jak w instrukcji ross-tech.

    Elektryk stwierdził, że przekładnia została uszkodzona/źle złożona przez firmę regenerującą. Silnik/sterownik wskazuje napięcie na silniku 8V, i brak obrotów silnika..

    Po odłączeniu wtyczek od silnika wspomagania kierownica kręci się lżej!!!!!!

    Kierownice na zgaszonym można obrócić ale trzeba użyć obu rąk, i zaprzeć się.

    Nie polecam skraw met Sopot. Oddałem sprawną elektrycznie maglownice z luzem na listwie a dostałem z uszkodzonym silnikiem elektrycznym!

    0
  • #12 08 Kwi 2016 09:28
    GeoCa
    Poziom 6  

    "Już" zareklamowałem usługę, czekam na szefa firmy aby porozmawiać. Dziś kupuję używaną przekładnie i zakładam gdyż auto przez tą "naprawę" 2 tyg stoi..

    Silnik wraz z zintegrowanym sterownikiem nie jest wymienny wg elektryka bo za dużo z tym zabawy i mało kto się tym trudni.

    A jeśli nawet tą udało by się naprawić, nie wiadomo, w którym zakręcie wspomaganie zawiedzie i nie zostaniemy newsem w tv..

    0
  • #13 09 Kwi 2016 16:03
    GeoCa
    Poziom 6  

    Założyłem, używane wspomaganie z identycznego Passata o rok młodszego, po podłączeniu aku, odpaliłem przekręciłem do oporu wprawo kierownicą i przytrzymałem 5s potem identycznie w lewo, następnie wyprostowałem i wszystkie kontrolki, zgasły, kalibracja udała się, wspomaganie działa bardzo lekko.

    Nie polecam regenerować tylko kupić pewną używkę, mniej nerwów a efekt natychmiastowy. Koszt używki z przebiegiem 90tys km to 500zł..

    0