Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

audi a6 1.8 T czy 2.4 ktory wybrac?

koman10 07 Kwi 2016 14:10 2019 7
  • #1 07 Kwi 2016 14:10
    koman10
    Poziom 3  

    Witam wlasnie przymierzam sie do kupna Audi A6 C5 tylko teraz stoje pred dylematem jaki silnik wybrac. W gre wchodzi 1.8 T lub 2.4 .Prosilbym o opinie o silnikach , skrzyniach , spalaniach, kosztow wymian rozrzadu itp. z gory dziekuje a pomoc . Pozdrawiam

    0 7
  • #2 07 Kwi 2016 14:33
    decybel91
    Poziom 39  

    1.8t zdecydowanie, choć za podobne pięniądze kupiłbym inne auto.

    0
  • #3 07 Kwi 2016 16:11
    koman10
    Poziom 3  

    dlaczego 1.8 T zdecydowanie ? a jakie inne auto ?

    0
  • #4 07 Kwi 2016 16:45
    Kune
    Poziom 23  

    Takie rozważenie innego auta, to może trwać wiecznie. Ktoś Ci powie, że lepiej kupić Fiata Pandę, a zaraz ktoś wyskoczy że Hyndai Sonata.
    A6 C5 to całkiem wdzięczne auto, szeroka gama wyposażenia i silników jest tylko dodatkowym atutem.

    A dlaczego 1.8T? To jeden z najlepszych benzynowych silników dostępnych na rynku, jeśli bierzemy pod uwagę osiągi i wytrzymałość. Podniesienie mocy jest banalnie proste, części masa, auto rozpracowane na prawo i lewo. 2.4 to stary, słaby kloc, nie ma w nim nic ciekawego, już lepsze byłoby 2.8, ale nadal nie ma zbyt wielkiej przewagi w stosunku do 1.8T. Dodatkowo możesz pokusić się o zakup za granicą, z powodu niskiej akcyzy i często lepszego stanu technicznego.

    0
  • #5 07 Kwi 2016 16:46
    andrzej20001
    Poziom 42  

    1.8 T to pancerna konstrukcja.

    1
  • #6 07 Kwi 2016 18:00
    koman10
    Poziom 3  

    chyba juz podjalem decyzje ... dziekuje bardzo za podpowiedzi:)

    0
  • #7 05 Maj 2016 13:32
    nokian1
    Poziom 2  

    andrzej20001 napisał:
    1.8 T to pancerna konstrukcja.


    Z tym to akurat trudno się zgodzić. Silnik jest już dosyć wysiloną jednostką, poza tym była to innowacyjna konstrukcja na swoje czasy (5 zawrów na cyl.), a turbina dodatkowo podwyższała koszty serwisowe. Oczywiście nie jest to zły silnik, ale raczej jest wrażliwy na nieodpowiednie traktowanie i serwis.

    0
  • #8 05 Maj 2016 23:58
    MrMalo82
    Poziom 12  

    Niestety trochę sie mylisz, 1,8T powstał w 1994 bodajże w Audi A4 i był montowany aż do 2009 - Exeo/Audi a4

    Miał mnóstwo odmian od 150 koni przez 163, 180 aż do 225 (S3, TT, Leon Cupra)
    Turbo się regeneruje za 700zł, używane K03 są od 350..to są takie koszta??

    Jedyny minus to dwumas ale to też kryterium...
    Obawiam się że BMW 6 cylindrowe tańsze w utrzymaniu nie będzie.

    Poza tym z 1,8T można niezłe moce wyciskać, 220 koni ze 150 konnej wersji z palcem w nocniku, wystarczy wydech i mocniejsze turbo.
    bo np K03 to ta słabsza (150 koni) a K03s mocniejsza (180..) apropo Aut typu Golf, A3 czy Leon

    i obawiam się że 1,8T wytrzyma tak samo jak stary 1,9 tdi..

    lepiej popatrz na te nowsze TFSI itp to jest dopiero masakra..

    1,8T tez genialne znosi lpg.

    0