Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Arrow Multisolution Day
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daewoo Lanos - Jaki olej silnikowy do samochodu ?

07 Kwi 2016 19:08 6162 33
  • #1 07 Kwi 2016 19:08
    2588877
    Użytkownik usunął konto  
  • Arrow Multisolution Day
  • #2 07 Kwi 2016 19:28
    darfur5
    Poziom 29  

    Wybrał bym 5w40 np. Mobil ,szybsze rozprowadzenie w układzie smarowania w zimie przy niskich temperaturach.

    2
  • Arrow Multisolution Day
  • #3 07 Kwi 2016 20:39
    Kune
    Poziom 23  

    Obojętne, możesz wziąć 5w40 i wybierz GM. Spokojnie wystarczy, a cena przez pół, często podrabianego Mobila.

    0
  • #4 07 Kwi 2016 20:40
    merc124t
    Poziom 17  

    Witam zmień jak pisał "darfur5" na 5w40 taki zalecany jest przez producenta Twojego autka np.Mobil super 3000x1 5w40,Total quartz 9000 5w40,shell helixs ultra 5w40 itp.

    0
  • #5 07 Kwi 2016 21:01
    tadkli9743
    Poziom 20  

    Witaj
    Napisz ile kilometrów ma na liczniku.
    Sądząc po roczniku 1999 to już leciwy samochodzik i ma dużo przejechane.
    Jeżeli ma 150 tyś. to możesz śmiało lać do niego 10w40 a powyżej 250 tyś 15w40.
    Półsyntetyk lub mineralny to olej do silników, które mają już zużyte elementy "trące".
    Mam samochód z Mitsubishi z 2012 roku i wlewam do niego olej 5w40 bez dodatków przeznaczonych do filtrów cząstek stałych.
    Przeczytaj na temat olejów tu http://www.autocentrum.pl/forum/oleje-i-plyny/olej-i-klasy-olejowe-373983419/

    Pozdrawiam

    1
  • #6 07 Kwi 2016 21:51
    darfur5
    Poziom 29  

    Co do podrabianych olejów, specjalnie nie wymieniłem marki Castol bo wiem na 100% ,że są podróbki a naszym rynku i to sporo w każdym asortymencie.

    0
  • #7 07 Kwi 2016 22:04
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Ten silnik co do oleju ma takie wymagania że musi go mieć. Możesz zalać od 5W30 do 15W40 i nie będzie mu to różnicy robiło.
    Co do marki to GM spokojnie wystarczy.
    Na droższe a szczególnie 5W30 szkoda kasy.

    0
  • #8 07 Kwi 2016 22:11
    Kune
    Poziom 23  

    darfur5 napisał:
    Co do podrabianych olejów, specjalnie nie wymieniłem marki Castol bo wiem na 100% ,że są podróbki a naszym rynku i to sporo w każdym asortymencie.


    A Mobila nie ma? To raczej najbardziej podrabiany olej. Po prostu kupować z normalnego źródła, nie z aukcji allegro :)

    Jak kolega wyżej wspomniał, ten silnik jest pancerny i olej nie robi mu zbyt wielkiej różnicy.

    2
  • #9 07 Kwi 2016 22:15
    darfur5
    Poziom 29  

    Można zastosować olej Lucy Moly (chyba tak to się pisze?) na pewno nie jest podrabiany i dobrej jakości no i cena nie jest jakaś wygórowana.

    1
  • #10 07 Kwi 2016 22:20
    Kune
    Poziom 23  

    darfur5 napisał:
    Można zastosować olej Lucy Moly (chyba tak to się pisze?) na pewno nie jest podrabiany i dobrej jakości no i cena nie jest jakaś wygórowana.


    hahahahahahha

    chodzi o Liqui Moly?

    0
  • #11 07 Kwi 2016 22:22
    psilos1
    Poziom 31  

    darfur5 napisał:
    Można zastosować olej Lucy Moly (chyba tak to się pisze?)

    Liqui moly bardzo dobre oleje

    0
  • #12 08 Kwi 2016 09:59
    rooter75
    Poziom 17  

    Jak nie bierze oleju to zostań na syntetyku jak najdłużej, 5w40 a marka to już kto co lubi.

    0
  • #13 08 Kwi 2016 22:07
    darfur5
    Poziom 29  

    A tak właściwie dlaczego chcesz zmienić olej 5W30 na inny, czym się kierujesz czy powodem jest czynnik finansowy czy jakiś inny powód?

    0
  • #14 09 Kwi 2016 08:18
    2588877
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 09 Kwi 2016 08:31
    kowal011
    Poziom 16  

    Syntetyczny, najlepszy na jaki cię stać (z uwzględnieniem zdrowego rozsądku). Ten 5W30, który masz jest ok.

    0
  • #16 09 Kwi 2016 10:38
    Kune
    Poziom 23  

    Nebilet_200 napisał:
    darfur5 Nie chodzi o żadne pieniądze lecz o dobry olej, może nawet kosztować i ze 170 zł nie ma różnicy. Ma przejechane 170 000 km i chodzi jak żyleta. W środku to taka cisza że gdybym nie spojrzał na wskaźnik to bym nie wiedział ze silnik pracuje ( oczywiście na postoju, bo jak jedzie to wiadomo i praca opon po jezdni itp ) Jest praktycznie jak nowy, ma wszystko wymienione, i łożyska w kołach na FAG i mam wymienione łożyska Mac Persona, i mam nowy akumulator i wydech cały od silnika aż po końcówkę, i przewody wysokiego, i rozrząd z pompą wodną, i ustawione zbieżność w ASO, tarcze i klocki, bębny i okładziny, nowiutkie opony, kupiłem nowe radio z płytami bo wiadomo oryginalnie miał na kasety i wymieniłem łączówki dźwigni biegów bo miały luz i cit ze zgrzytem wchodził mi wsteczny ( teraz mogę wrzucać jednym palcem ) wymieniłem wszystkie żarówki jakie tylko są w samochodzie. Do oleju dodałem Xeramic, bo to już leciwy samochód dlatego zmniejszyło się tarcie i olej mam ciągle żółtawy a nie czarny, szybę przednią i dałem wypolerować hydrofobizacją tak ze przy prędkości około 60 km nie muszę włączać wycieraczek. Tak że samochód jest jak nówka. Dlatego szukam do niego dobrego oleju aby mi jeszcze posłużył bo zbieram na nowy ale wiadomo jak to jest. Aby ciut przeczyścić silnik jeździłem na 98 Ultimatum, świetna beznzynka. Tak że dbam o to co mam bo mam to we krwi. Ale znów nie chcę przedobrzyć .


    :?: Nie wiem czy to dobry pomysł się odzywać ale...
    ...Twojemu silnikowi, który nie jest zbyt skomplikowany, nie jest wysilony, nie jest używany w warunkach gdzie jego temperatura >120 stopni, na prawdę jest obojętne jaki wlejesz olej, ważne żeby zostać przy syntetycznym jeśli go nie zużywa. Te ceramizery czy inne tam, odpuść. Kup olej na jaki masz ochotę, moim zdaniem kup GM (który OPEL leje do wszystkich silników) i zmieniaj go po prostu częściej (co np. 7-10kk) jak chcesz tak dbać. Jak chcesz mieć "czysty olej" to zrób płukankę, choć nie wiem po co...

    Co do reszty, każdy robi jak chce, ale chciałbym zaznaczyć że to tylko AUTO oraz, że nie wymaga ona jakieś specjalnej troski, ponieważ jest raczej odporne na wszelkie zaniedbania i proste w konstrukcji.
    Nie widzę żadnej zalety użytkowania paliwa 98 Ultimate, i nie umiem znaleźć ani jednego powodu, żeby go stosować, oprócz poprawy samopoczucia. Tankuj na sprawdzonych stacjach i tyle. Jeśli chcesz coś przeczyścić, a jedyne co paliwo może przeczyścić to wtryski i układ paliwowy (a nie silnik) to zdemontuj bak (oczywiscie pusty) i go wyczyść w środku, na pewno przez te wszystkie lata, trochę syfu się zebrało. Do tego możesz wyczyścić układ chłodzenia, zdemontować i wyczyścić chłodnice z zewnątrz etc.

    Dla mnie to trochę dziwne działania, bo np. po co wymieniać wszystkie żarówki? Jak działają to działają.
    Lepiej wymień sobie płyn hamulcowy, bo pewnie nikt tego nie robił, sprawdź stan przewodów hamulcowych, zacisków, kloszy reflektorów, wymień olej w skrzyni, sprawdź gumy przegubów, stan zabezpieczenia korozji podwozia - to są ważne rzeczy.

    PS. Zazdroszczę czasu wolnego...

    0
  • #17 09 Kwi 2016 13:48
    deus.ex.machina
    Poziom 32  

    Nebilet_200 napisał:
    Do oleju dodałem Xeramic, bo to już leciwy samochód dlatego zmniejszyło się tarcie i olej mam ciągle żółtawy a nie czarny, szybę przednią i dałem wypolerować hydrofobizacją tak ze przy prędkości około 60 km nie muszę włączać wycieraczek. Tak że samochód jest jak nówka. Dlatego szukam do niego dobrego oleju aby mi jeszcze posłużył bo zbieram na nowy ale wiadomo jak to jest. Aby ciut przeczyścić silnik jeździłem na 98 Ultimatum, świetna beznzynka. Tak że dbam o to co mam bo mam to we krwi. Ale znów nie chcę przedobrzyć .


    No to jedziemy Liqui Moly ma oleje z dodatkiem disiarczku molibdenu MoS2 (to coś jak ceramizer tylko naprawdę działa - ale olej jest czarny bo taki jest kolor mikrocząstek MoS2).

    Polerowanie z hydrofobizacja to ja robię tak ze myje szybę do czysta i aplikuje "Niewidzialną Wycieraczkę" z AutoLandu za 15zl co starcza na lata używania. Jeśli dałeś więcej to przepłaciłeś bo warstwy hydrofobowe o ile nie są nanoszone metoda piecowa to starczają na relatywnie krotki czas.

    W wyborze oleju kierowałbym się zdrowym rozsądkiem no i jak najlepszym współczynnikiem HTHS (High Temperature High Shear) oraz klasa klimatyczną (czyli właśnie 5W30 które niewiele mówi o klasie oleju).

    Jeśli cie interesuje najlepszy olej to pewnie musiałbyś kupić Royal Purple ale moim zdaniem dobrej klasy olej 5W30 lub 5W40 jak napisali koledzy spełni oczekiwania tego silnika z nawiązką.
    Powiem ci tylko ze oprócz klasy klimatycznej w wyborze oleju najważniejsza jest rekomendacja producenta, dzień dzisiejszy najbardziej precyzyjne i najbardziej wymagające są klasy VW. Sprawdź co mówi twój producent na temat klasy oleju (API/ACEA) - na dzień dzisiejszy najlepszy olej z HTHS ≧3.5 to taki który spełni wymagania VW50400 (2012)/50700 (2004) .

    Jeśli interesuje cie jaka jest różnica miedzy klasa ACEA czy API to polecam porównywarkę klas olejów firmy Lubrizol która dostarcza dodatki modyfikujące oleje dla niemal większości producentów olejów na świecie (tak, firmy znane z olejów często produkują oleje ale używają dodatków modyfikujących Lubrizola lub innych firm - niektóre firmy nie produkują olejów tylko je brandują np Castrol):

    http://www.lubrizol.com/apps/relperftool/pc.html

    A jeżdżenie na 98 jeśli silnik nie jest dostosowany do tego paliwa może skutkować budowaniem większej ilości nagaru - po prostu 98 oznacza ze paliwo trudniej się samo-zapala i spala - takie paliwo używa się w silnikach o wyższym stopniu kompresji, na prace silnika ma wpływ również przewodność cieplna świec zapłonowych - korzystaj z rekomendacji producenta - on zna konstrukcje głowicy najlepiej.

    Zgadzam się z kolega Kune - jest sporo rzeczy które można zrobić i które realnie przekładają się np na bezpieczeństwo - wymień płyn hamulcowy na Dot5.1 (nie Dot 5) - Dot5.1 ma wyższy punkt wrzenia i mniejsza lepkość w niskich temperaturach.

    1
  • #18 09 Kwi 2016 15:03
    2588877
    Użytkownik usunął konto  
  • #19 09 Kwi 2016 15:09
    Kune
    Poziom 23  

    Nebilet_200 napisał:
    Kune Żarówki wymieniłem bo niektóre już nie świeciły np przy liczniku, wiec wymieniłem już wszystkie. Przewody hamulcowe wraz z całym płynem były wymieniane na nowe miedziane w zeszłym roku. Zaciski były robione jak wymieniałem tarcze i klocki hamulcowe ( 2 lata temu niecałe) Zgodnie z instrukcja oleju w skrzyni się nie wymienia tylko jeśli są ubytki to się dolewa, a mam pod sam korek. Zbiornik paliwa był wymieniany na nowiutki 2 lata temu wiec wiele syfu się nie nazbierało przez ten czas. Co do reflektorów były wymieniane w tym roku oba na nowe. Sam środek samochodu był odkurzany wyczyszczony i wysuszony, dywaniki są suche bez żadnej pleśni.
    deus.ex.machina To radzisz mi abym przeszedł na paliwo 95 ?


    Tak jak nie wymienia się oleju w automatach BMW i innych, dzięki czemu jest okazja na remont. Jasne, możesz go nie wymienić, ale nie sądzisz, że w skrzyni są już opiłki metalu po takim przebiegu i olej nie jest pierwszej świeżości? Ja bym nie wymieniał, ale skoro Ty wymieniasz wszystko? :)

    Co do paliwa, to tankuj co chcesz, ale wiedz że 98 nie robi nic na +, Twój silnik tego nie wykorzysta. A zależnie od stacji, możesz trafić na paliwo, które jest już stare, ze względu na mniejsza popularność.

    Kolego nie zrozum mnie źle, nie chciałem dotychczas pisać tego wprost, podziwiam Cię za zapał, dbałość i ogólne podejście, ale to Lanos, na prawdę produkty z najwyższej półki w tym przypadku niewiele zmienią. Dbaj jak dotychczas, ale nie marnuj nie potrzebnie pieniędzy. Co innego rzeczy jak klocki, opony, amortyzatory, do tego czasem warto dopłacić, ale w granicy rozsądku.
    Umiar jest kluczem do wszystkiego.


    @deus.ex -> ładna, rzeczowa, techniczna odpowiedź :)

    0
  • #20 09 Kwi 2016 15:13
    2588877
    Użytkownik usunął konto  
  • #21 09 Kwi 2016 15:20
    Kune
    Poziom 23  

    Nebilet_200 napisał:
    Tu nawet nie ma korka do spuszczenia oleju ze skrzyni biegów. Czytałem instrukcje która mówi ze oleju się nie wymienia tylko dolewa jeśli są ubytki i tego się trzymałem. To jak mam wylać olej ze skrzyni strzykawką ? A co do paliwa to radzisz mi zakup 95 ?

    Przy okazji jak będziesz wymieniał sprzęgło, wymień po prostu olej. Można na pewno też go spuścić przez półoś, ale jak skrzynia działa, nie wyje, wszystko jest ok, to nie ma co na siłe szukac sobie pracy.

    Możesz tankować nawet V-Power Racing 100. To na prawdę nie ma znaczenia. Tankuj na markowej stacji, a czy będzie to 95, 98 czy VP100 to bez znaczenia :) Jak pieniądze to nie problem, to rób to na co masz ochotę, po co masz myśleć, że to gorsze paliwo i gorzej Ci auto pracuje ;)

    0
  • #22 09 Kwi 2016 15:26
    2588877
    Użytkownik usunął konto  
  • #23 09 Kwi 2016 17:08
    deus.ex.machina
    Poziom 32  

    Nebilet_200 napisał:

    deus.ex.machina To radzisz mi abym przeszedł na paliwo 95 ? Paliwo 98 zapala mi się bez problemu czy to w zimie czy w lecie. Jedno przekręcenie kluczykiem i samochód pali. Nie mam problemu z zapalaniem silnika i nigdy n8ie miałem.


    Ja ci nic nie radze bo nie wiem gdzie tankujesz - są tacy którzy mówią ze w Polsce 95 ma najwyżej 92 - 93 a 98 ma prawdziwe 95 oktanów.
    Tak naprawdę ważne jest to co mówi twój silnik i jego komputer - myślę ze masz tam już knock sensor - jeśli nie dochodzi do spalania stukowego przy najwyższym obciążeniu silnika to moim zdaniem nie ma sensu jeździć na żadnym lepszym paliwie - 98 może przyspieszać budowanie nagaru co nie jest dobre bo mogą pojawiać się lokalne hot spoty i dochodzić do spalania stukowego.

    Co do oleju w skrzyniach - każdy producent podaje ze są obszary tzw life time - zalewa się raz i nie potrzeba więcej ale problem w tym ze life time dla producenta to 10 - 12 lat - po tym czasie zdaniem producenta auto jest na szrocie a ty jeździsz nowym samochodem.
    Po takim czasie większość parametrów oleju ulega już degradacji, dochodzi do rozkładania oleju, oksydacji i budowania kwasów tłuszczowych...
    Ja profilaktycznie wymieniam płyny eksploatacyjne - nawet tam gdzie producent nie przewiduje wymiany a jedynie kontrole i ewentualne uzupełnianie ubytków.

    0
  • #24 09 Kwi 2016 17:18
    2588877
    Użytkownik usunął konto  
  • #25 09 Kwi 2016 17:44
    Kune
    Poziom 23  

    Bo ważne jest, żeby wlać olej do skrzyni taki jak zaleca producent, a nawet w miarę możliwości oryginalny - w przypadku Twojego samochodu całkiem realne że masz skrzynie GM lub pochodną.
    Jeśli wlejesz inny, wówczas może zacząć się problem z hałasem w skrzyni, wchodzeniem biegów etc.

    0
  • #26 09 Kwi 2016 17:48
    2588877
    Użytkownik usunął konto  
  • #27 09 Kwi 2016 19:27
    deus.ex.machina
    Poziom 32  

    Jeśli wymienił olej na zgodny ze specyfikacja producenta to nie powinien mieć żadnych problemów (zaręczam cie ze producent leje do skrzyń świeży olej a nie 15 letni przepracowany) z wrzucaniem biegów - może mieć kłopoty jeśli zastosowali olej niezgodny ze specyfikacja producenta. Nie wierz w to ze silnik uszczelnia sie szlamem i nagarem.

    0
  • #28 09 Kwi 2016 20:09
    2588877
    Użytkownik usunął konto  
  • #29 09 Kwi 2016 21:13
    darfur5
    Poziom 29  

    Skoro olej 5W30 sprawdza się w twoim aucie i jesteś z niego zadowolony to nie zmieniaj na inny.

    0